-
Bu çalışma zenginleştirilmiş ve üç boyutlu e-kitapların halk kültürü gibi daha spesifik kullanımlarının yayılması ve tasarımını ortaya koyar. Zenginleştirilmiş bu kitaplar, e-kitaba paralel olarak ePUB, PDF ve Mobipocket uzantılarıyla genişletilmiş olup e-kitap okuyucu cihazlar; kişisel bilgisayar, IPAD ve tabletlere uygun dijital ve e-kitap formlarından HTML, TXT, RTF, DOC uzantılarına sahiptir. Zenginleştirilmiş e-kitaplar,dijitalsürümlerdezenginleştirilmiş videolar, fotoğraflar, animasyonlar, mini testler, haritalar ve özel semboller gibi çeşitli ögelerle donatılmış olarak e-kitabınçok daha zenginleştirilmiş halidir. Aynı zamanda vikipedi, youtube, sözlük ve ansiklopedilergibi kitap dışı çeşitli bilgilereçevrimiçi bağlantı linki sağlanarak oluşturulmuşlardır. Halk kültürünün dijital okuma ile ilişkisiyle öğrenim araçlarının yeniden oluşturulması,eğitim ve alıştırmalarda kullanılabilir. Bu değerlerle sonradan daha karmaşık bir yapıya sahip olan öğrenme kaynaklarının gelişimi ve eğitim ile alıştırmalarda dijital materyallerin yeniden kullanılması amaçlanır. Bu çalışma,dijital kitabın halk kültürüne özgü kullanılabilirliğini ele almak amacıyla ticarî ve kamusal çabalar olan; a.Yunanistan Eğitim Bakanlığı’nın geliştirdiği dijital okul platformu, b. E-kitabı okumak ve yazmak için E-Anagnosis (E-Okuyucu) tarafından geliştirilmiş Marginalia Composer & Paspartu isimli programlar üzerine odaklanmaktadır.
Zenginleştirilmiş kitap e-kitap e-kitap okuyucu dijital okul halk kültürü eğitim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Çeviriler |
Yazarlar | |
Çevirmenler |
Ahmet Serdar Arslan Bu kişi benim |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 13 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 4 |