BibTex RIS Kaynak Göster

Kırgızistan’da Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Bu Dili Öğrenme Nedenleri ve Türklük Bilincine Karşı Farkındalıkları / Learning Causes of Turkish and Awareness of Turkic Consciousness among Students Learning Turkish in Kyrgyzstan

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 35 - 44, 23.03.2016

Öz

Öz

Kırgızistan 1991 yılında bağımsızlığını kazanmış bir ülkedir. Bugün Kırgızistan’da 5 milyondan fazla Kırgızistan vatandaşı yaşamaktadır. Bu çalışma, Bişkek, Celalabad ve Oş bölgesinde Türkçe öğrenme kursuna katılan öğrencilerle sınırlı tutulmuştur. Bu öğrencilere dil bilmenin önemi, Türkçe öğrenme nedenleri ve Türklük bilinci ile ilgili bazı anket soruları yöneltilmiştir.

Anket çalışmasının sonucunda dil bilmenin gerekliliğine olan inancın ortak dil birliğinin oluşmasında önemli bir etken olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Ortak dil ve düşünceye sahip olan toplumların birbirleriyle anlaşmasının ve ortak hareket etmesinin Türk birliğinin sağlanması bakımından önemli temel oluşturacağını düşünmekteyiz. Bu bakımdan Türkçe öğretme sırasında devamlı Kırgızcanın ve Türkçenin aynı ortak kelimelere ve kültürel değerlere sahip bir akraba dil olduğu vurgulanmıştır.

Anahtar Kelimeler: Kırgızistan, Türkçe öğretimi, dil birliği, Türk birliği, Türklük bilinci.

 

Abstract

Kyrgyzstan is a country which became independent in 1991. Today more than 5 million Kyrgyz citizens live in Kyrgyzstan. This research was restricted with the students who participated in Turkish learning courses in the regions of Bishkek, Jalalabat and Osh. Some survey questions were asked to those students regarding the importance of learning a language, the reasons for leaning Turkish and the consciousness of being Turkish.

The survey results revealed that the belief in the necessity of learning a language is an important factor to create a common language unity. We think that if the societies who have common languages and ideas agree with each other and co-operate, that will create an important basis for the Turkish unity. From this perspective, during the teaching of Turkish, it was emphasized that the Kyrgyz language and the Turkish language are relatives who have common words as well as common cultural values.

Keywords: Kyrgyzstan, teaching Turkish, language unity, Turkish unity, Turkish consciousness.

Kaynakça

  • Önen, Nizam. (2003). Turancı hareketleri Macaristan ve Türkiye (1910- 1944). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Sarınay, Y. (2012). Turan. TDV İslam Ansiklopedisi, cilt 41, İstanbul.
  • Toker, M. (2004). İsmail Gaspıralı ve ‘dilde birlik’ fikri üzerine. 4 Kasım 2014 tarihinde http://www.turkiyat.selcuk.edu.tr/pdfdergi/s16 /toker.pdf / adresinden erişildi.
  • www.turkmeclisi.org./ 25Kasım 2013 tarihinde erişildi.
Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 35 - 44, 23.03.2016

Öz

Kaynakça

  • Önen, Nizam. (2003). Turancı hareketleri Macaristan ve Türkiye (1910- 1944). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Sarınay, Y. (2012). Turan. TDV İslam Ansiklopedisi, cilt 41, İstanbul.
  • Toker, M. (2004). İsmail Gaspıralı ve ‘dilde birlik’ fikri üzerine. 4 Kasım 2014 tarihinde http://www.turkiyat.selcuk.edu.tr/pdfdergi/s16 /toker.pdf / adresinden erişildi.
  • www.turkmeclisi.org./ 25Kasım 2013 tarihinde erişildi.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadir Tuğ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2016
Gönderilme Tarihi 23 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tuğ, K. (2016). Kırgızistan’da Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Bu Dili Öğrenme Nedenleri ve Türklük Bilincine Karşı Farkındalıkları / Learning Causes of Turkish and Awareness of Turkic Consciousness among Students Learning Turkish in Kyrgyzstan. Çankırı Karatekin Üniversitesi Karatekin Edebiyat Fakültesi Dergisi, 4(1), 35-44.