Gim So Vol, 1920’li yıllarda Kore edebiyat dünyasında kendini göstermiş
bir şairdir. Batı tarzı şiirler yazmıştır. Batı tarzı şiirler yazmasına rağmen
şiirlerinde geleneksel şiir tarzı olan Minyo(민요) nun izlerini görmek
mümkündür. Şair, eski ile yeninin güzel bir uyumunu sağlayarak Kore modern şiir
dünyasına bambaşka bir boyut kazandırmıştır.
Gim So Vol’ün şiirlerine baktığımızda ana tema olarak hüzün, ayrılık,
terk edişlik, çaresizlik, güçsüzlük karşımıza çıkar. Bu temalar hem şairin
kendi duyguları hem de Japon sömürgeciliği altındaki Kore halkının ortak
duygularını yansıtır.
Kore’de 1910 yılında başlayan Japon sömürgeciliği 1920’li yıllara
gelindiğinde Kore toplumunda somut bir şekilde hissedilmeye başlanmasıyla
sömürülen Kore halkının ıstırabı daha da yoğunlaştı. Dolayısıyla, önemli bir
kayıp anlayışı, bu dönemin Kore şiirinde yer aldı. Bu kayıp anlayışı dönem
şiirlerinde iki şekilde “Memleket” ve “Sevgili” kaybı olarak dile
getirilmiştir. Her iki kayıp metaforu Gim So Vol’ün şiirlerinin temelini
oluşturur. Şiirlerindeki bu yapı dönem Kore’sinin ulusal kimlik kaybından
oluşan acıları somutlaştırır.
1920'li
yıllar sömürgecilik ve baskıların olduğu bir dönem olmasına rağmen Kore
Edebiyatının şiir sahasında eserlerin çok verildiği bir dönem olarak görmek
mümkündür. Bu dönemde birçok şiir dergileri yayınlanmıştır.
Çalışmanın birinci bölümünde şairin faaliyet gösterdiği döneme değinilmiştir. İkinci
bölümde şairin hayatı ve eğitim yıllarına, Üçüncü bölümde ise şairin edebi
kişiliğine ve dördüncü bölümde eserlerine değinilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |