Günümüzde yenilikçi öğretim yaklaşımlarından biri olan proje tabanlı öğrenmenin önemi gittikçe artmaktadır. Proje tabanlı öğrenme sürecinde özellikle teknoloji odaklı yarışmalara hazırlanırken, proje fikirlerini belirleme, proje tasarımı, materyal temini gibi birçok konuda öğretmen ve öğrencilerin zorluklar yaşadıkları da bilinmektedir. Bu çalışmanın amacı teknoloji tabanlı ulusal proje yarışmalarına katılan danışman öğretmenlerin görüşlerine göre proje hazırlama süreciyle ilgili sorunları tespit etmek ve ilgili sorunlara çözüm önerilerini sunmaktır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, Teknofest, TÜBİTAK ve MEB Robot yarışmalarına katılan 13 danışman öğretmenden oluşmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin eksikliği, bilimsel basamakların uygulanması ve raporlaştırma süreci gibi konularda zorluklar yaşadıkları; öğretmenlerin ise teknoloji tabanlı malzemelerin temini için maddi destek, zaman yönetimi ve raporlama gibi konularda problem yaşadıkları görülmüştür. Çalışmanın sonuçları, benzer projeleri yöneten diğer öğrenci ve danışman öğretmenlere yardımcı olabilir ve proje hazırlama sürecinin daha verimli ve başarılı bir şekilde tamamlanmasına katkıda bulunma potansiyeline sahiptir. Bu nedenle çalışmanın sonuçları, danışman öğretmenlere proje hazırlama sürecindeki zorlukları ve bu zorlukların üstesinden gelmek için çeşitli çözüm önerileri sunmaktadır.
Teknoloji tabanlı yarışmalar proje hazırlama süreci teknofest tübitak MEB robot nitel araştırma.
Trabzon Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu, Tarih: 19.03.2023, Sayı: E-81614018-000-2300036793
Today, the importance of project-based learning, which is one of the innovative teaching approaches, is increasing. It is also known that teachers and students experience difficulties in many issues such as determining project ideas, project design, and material supply, especially when preparing for technology-oriented competitions in the project-based learning process. This study aims to contribute to the literature from the perspective of counsellor teachers by understanding the problems experienced in national level competitions and the views of counsellor teachers on this issue and offering solutions in a period when the use of technology is increasing. At the same time, it is a resource for relevant stakeholders to take part in projects more effectively and to develop solution-oriented approaches to problems. Phenomenology design (phenomenology), one of the qualitative research methods, was used in the study. The study group consists of 13 mentor teachers who participated in Teknofest, TÜBİTAK and MEB Robot competitions. The data were collected through a semi-structured interview form and analysed using content analysis method. According to the findings of the study, it was observed that students had difficulties in issues such as lack of readiness levels, application of scientific steps and reporting process, while teachers had problems in issues such as financial support for the supply of technology-based materials, time management and reporting. The results of the study can help other students and counsellor teachers who manage similar projects and potentially contribute to a more efficient and successful completion of the project preparation process.
Technology-based competitions project preparation process Teknofest TUBITAK MEB robot qualitative research
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilim ve Teknoloji Sosyolojisi ve Sosyal Bilimler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 1 |