Ülkemizde, okul öncesi dönemden yükseköğrenim ve sonrası döneme kadar, devamlı ve zorunlu bir şekilde yabancı dil olarak İngilizce öğretimi yapılmaktadır. Uygulamalara bakıldığındaysa yabancı dil öğretimi ve öğreniminin henüz istenilen yeterlilikte olmadığı düşünülmektedir. Türk Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin de yabancı dil öğrenimi konusunda tutumlarının daha çok olumsuz olduğu varsayılmaktadır. Çalışmanın konusu Türk Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye yönelik tutumlarıdır; çalışmanın amacı ise, Türk Dili ve Edebiyatı öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizce öğrenimine karşı tutumlarının incelenmesidir. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı 1.ve 2. Sınıf öğrencilerinin yabancı dil öğrenimine karşı tutumlarının ortaya konulması çalışmanın özgün yanını oluşturmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Anket, İngilizce öğrenmeye yönelik öğrenci tutumlarını değerlendirmek için Ayşe ADIYAMAN tarafından geliştirilen Yabancı Dil Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeğini içerir. Çalışma evrenini Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı 1.ve 2. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Yapılan anket ile elde edilen bulgular sonucunda Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesinde ki Türk Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin yabancı dil öğrenimine karşı tutumlarının olumlu olduğu ve yabancı dil öğrenimi konusunda istekli oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi Türk Dili ve Edebiyatı tutum İngilizce
Etik kurul onayı alınmıştır
In our country, from pre-school to higher education and post-education, English as a foreign language is taught continuously and compulsorily through practices.When we look at the practices, it is thought that foreign language teaching and learning is not yet at the desired level. It is assumed that the attitudes of the students of the Department of Turkish Language and Literature towards foreign language learning are more negative. The subject of the study is the attitudes of the students of the Department of Turkish Language and Literature towards learning English; The aim of the study is to examine the attitudes of Turkish Language and Literature students towards learning English as a foreign language. Zonguldak Bulent Ecevit University Turkish Language and Literature. Revealing the attitudes of 1st and 2nd classroom students towards foreign language learning constitutes the original aspect of the study. Survey technique, one of the quantitative research methods, was used in the study. The questionnaire includes the Attitude Scale Towards Learning a Foreign Language developed by Ayşe ADIYAMAN to evaluate student attitudes towards learning English. The study population consists of the students of Zonguldak Bülent Ecevit University and the 1st and 2nd Grade of Turkish Language and Literature. As a result of the findings obtained from the survey, it was concluded that the attitudes of the students of the Department of Turkish Language and Literature at Zonguldak Bülent Ecevit University towards foreign language learning are positive and most of them are willing to learn a foreign language
Foreign Language teaching and learning Turkish Language and Literature attitude English
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültürel çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 12 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 1 |