In recent years, many cities are designed to pavement priorities, they mainly, serve according to people security and comfortable circulation. In this study, briefly gives information about characteristic and contribution of individual community habits and their tendency for pedestrian carrying capacity in the example of Artvin City. This research covers to necessities and inclination of individuals. In this aspect questioners are handling on car circulation density, comfortable environment. Moreover pedestrian ways, which is restricting access to car in the street, widened pedestrian way are recommended. Lastly, these entire offers based on as a result of car density of street
Günümüz kentlerinde yayalara rahat ve güvenli bir dolaşım sağlamak üzere yaya bölgesi uygulamaları gerçekleştirilmektedir. Çalışmada, bireysel ve kitlesel serbest zaman eylemleri ve kent içi ulaşıma çok yönlü katkı sağlayabilecek eğilim yaya bölgelerinin kullanılabilirliği ile bireylerin bu yöndeki tercihleri Artvin Kenti örneğinde incelenmiştir. Araştırma kapsamında bireylerin yaya ulaşımına yönelik eğilim ve istemlerini belirlemek amacıyla bir anket çalışması yapılarak, taşıt trafiğinden arındırılmış veya araç dolaşım yoğunluğu temel alındığı, çevre konforuna sahip, belirlenen güzergâhların taşıt trafiğine kapatılarak yaya bölgesi olarak kullanımları, güzergâhları oluşturan yolların başta genişliği olmak genişletilebilme olanağı (yol çevresindeki alan kullanım türü ve kamulaştırma gereksinimi) ve araç dolaşım yoğunluğu temel alınarak farklı yaya bölgeleri önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 18, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 15 Issue: 1 |