As a part of urban scenery, campus landscapes are regarded a living space for students for about four years. Therefore campus outdoor areas should not be treated and designed as a left over space of buildings. On the contrary, campus landscapes should be a place for university students to relieve from the stress of concern for the future and career development, as well as a place for mental composure, socialization, physical activity, and learning environment. Campus landscapes designed for these aims will also enhance the quality of education. With these thoughts in mind, the surrounding space of Süleyman Demirel University, Faculty of Forestry was designed. Before the design phase, spatial, functional and natural landscape data of the area were analyzed and, positive and negative qualities, and user needs were determined. Landscape design of the faculty was constructed in detail with regard to semantic, syntactic and pragmatics dimensions and “reflecting formal education to outdoors” became the concept of the design. In order to provide legibility, functionality and aesthetic quality of the resulting design, a balance between visual simplicity and complexity is concerned
Kampüs peyzajları, kentin genel görünümünü etkilediği gibi gençlerin de dört yıl ya da daha fazla süre yaşam alanlarıdır. Bu nedenle kampüs dış mekanları binaların dışında kalan boşluklar olarak görülmemeli ve gelişigüzel tasarlanmamalılar. Aksine kampüs peyzajları; üniversiteli gençleri geleceğe hazırlanmanın ve kariyer gelişiminin getirdiği baskılardan uzaklaştırmalı, zihinsel dinginlik sağlamalı, sosyalleştirmeli, fiziksel aktivite olanağı sağlamalı ve öğrenme çevreleri olarak düşünülmelidirler. Bu şekilde tasarlanan kampüs peyzajları eğitim ve öğretimin kalitesini de olumlu olarak etkileyecektir. Bu düşünceler doğrultusunda SDÜ Orman Fakültesinin çevresi tasarlanmıştır. Tasarıma başlamadan önce mevcut alanın mekânsal, işlevsel ve doğal peyzaj verileri analiz edilerek, alana ilişkin olumlu-olumsuz nitelikler ve kullanıcı ihtiyaçları ortaya koyulmuştur. Orman Fakültesinin çevre tasarımı semantik, sentaktik ve pragmatik açıdan detaylı bir şekilde kurgulanmış ve tasarımın ana fikrini, formal eğitimin dış mekana yansıması oluşturmuştur.
Sonuç olarak yapılan tasarımda okunabilirlik, işlevsellik ve estetiğin yakalanabilmesi için görsel basitlik ve görsel karmaşıklık arasındaki dengenin yakalanması amaçlanmıştır.
Anahtar Sözcükler: Peyzaj tasarımı, Kampüs peyzajı, Tasarım süreci
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 15 Sayı: 2 |