Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Cognitive Structures of Tourism Faculty Students on Leisure and Recreation Concepts

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 16, 30.07.2023

Öz

The aim of this study is to determine the perceptions of undergraduate university students in tourism about the concepts of “leisure” and “recreation” and to determine their level of knowledge about these concepts. For this purpose, Word Association Test (VAT) was used as a data collection tool. The research was conducted with a total of 79 students studying in Tourism Management and Tourism Guidance programs at Ondokuz Mayıs University Faculty of Tourism and 592 responses were obtained. The collected data were analyzed qualitatively using NVivo software and the number and type of words associated with the key concept were evaluated. The frequency table and word cloud obtained from the responses to the key concept were created and analyzed. According to the results of the research, it was observed that the majority of the participants linked recreational activities to the concept of “leisure time”. The analysis revealed that students were familiar with the concepts of “leisure time” and “recreation”, but their scientific knowledge about these concepts was limited.

Kaynakça

  • Akyurt, H. (2019). Turizm Lisans Öğrencilerinin Kelime İlişkilendirme Testi Yöntemi ile Turizm Eğitimi Algılamalarının Ölçülmesi: Giresun Üniversitesi örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 759-774.
  • Akyurt, H., & Mıhçı, S. (2019). Giresun Üniversitesi Turizm Öğrencilerinin İş Etiği Algısının Ölçülmesi: Kelime İlişkilendirme Testi Yöntemi. Atlas Journal, 5(21), 570-586.
  • Ayaz, E., Karakaş, H., & Sarıkaya, R. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Nükleer Enerji Kavramına Yönelik Düşünceleri: Bağımsız Kelime İlişkilendirme Örneği. Cumhuriyet Üniversitesi, Fen Bilimleri Dergisi, 37, 42-54.
  • Bahar, M., Johnstone, A. H. & Sutcliffe, R. (1999). Investigation of Students’ Cognitive Structure in Elementary
  • Genetics through Word Association Tests. Journal of Biological Education, 33, 134–141.
  • Bakır, M. (1990). Rekreasyon ve Turizm İlişkisinin Turizm Politikalarının Oluşturulmasındaki Önemi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Brajsˇa-Zˇganec, A., Merkasˇ, M., & Sˇverko, I. (2011). Quality of Life and Leisure Activities: How Do Leisure Activities Contribute to Subjective Well-being? Social Indicators Research, 102(1), 81–91.
  • Broadhurst, R. (2001). Managing Environments for Leisure and Recreation. Routledge, London: Taylor & Francis Group.
  • Bucak, T., & Yiğit, S. (2020). Otel Mutfak Çalışanlarının Mutfak Teknolojilerine Yaklaşımlarının Kelime İlişkilendirme Testi ile Değerlendirilmesi: İzmir Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(1), 489-500.
  • Cachapuz, A. F. C. & Maskill, R. (1987). Detecting Changes with Learning in the Organization of Knowledge: Use of Word Association Tests to Follow the Learning of Collision Theory. International Journal of Science Education, 9, 491–504.
  • Coşkun, E., & Doğan, S. (2019). Turizm İşletmeciliği Öğrencilerinin Cittaslow–Yavaş Şehir Kavramına Yönelik Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla İncelenmesi. Journal of Tourism Theory and Research, 5(2), 273-281.
  • Çömelekli, T. (2021). Kavramsal bir değerlendirme: Agro-turizm. Yüksek Lisans Tezi, İskenderun Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Seyahat İşletmeciliği Ana Bilim Dalı. Hatay.
  • Doğan, S., Güngör, M. Y., & Güngör, O. (2018). Turizm Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Medyaya Yönelik Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla İncelenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 5(1), 166-176.
  • Ellis, G. D., Compton, D. M., Tyson, B., & Bohlig, M. (2002). Campus Recreation Participation, Health, and Quality of Life. Recreational Sports Journal, 26(2), 51–60.
  • Esen, F. Ö., & Kılıç, B. (2020). Turizm Öğrencilerinin Yamaç Paraşütü Algısı: Kelime İlişkilendirme Testi Uygulaması. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 2282-2295.
  • Gulam, A. (2016). Recreation–need and Importance in Modern Society. International Journal of Physiology, Nutrition and Physical Education, 1(2), 157-160.
  • Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., & Dinç, Y. (2017). Boş zaman ve Rekreasyon Yönetimi Örnek Animasyon Uygulamaları. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Hutchinson, S. L., & Shannon, C. S. (2020). Innovations in Leisure Education: Revisiting and Re-imagining Leisure Education. Leisure/Loisir, 44(3), 307–316.
  • Janssen, M. (2004). The Effects of Leisure Education on Quality of Life in Older Adults. Therapeutic Recreation Journal, 38(3), 275-288.
  • Keskin, E. & Örgün, E. (2015). Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Sürdürülebilir Turizm Olgusunun Kavramsal Analizi: Ürgüp Örneği, Journal of Gastronomy Studies, 3(1), 30-40.
  • Keskin, E., Örgün, E. & Akbulut, B.A. (2017). Gastronomi Kavramının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Analizi, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5 (3), 255-267.
  • Kılbaş Köktaş, Ş. (2004). Rekreasyon Boş Zaman Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın.
  • Kırtak, V. N., & Demirci, N. (2012). Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarını Bilim Dalları ve Termodinamik Yasaları İle İlişkilendirme Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 19-46.
  • Kızanlıklı, M. (2014). Türkiye’deki Yükseköğretim Kurumlarında Rekreasyon Eğitiminin Yapısı. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1), 46-60.
  • Köseoğlu, F., & Bayır, E. (2011). Kelime İlişkilendirme Test Yöntemiyle Kimya Öğretmen Adaylarının Gravimetrik Analize İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 107-125.
  • Metin, T. C. (2012). Üniversitelerin Rekreasyon Yönetimi Programındaki Ders Müfredatının Modüler bir Yapıya Dönüştürülmesi. Turizm Eğitimi Konferansı-Tebliğler içinde (ss. 148-160), Ankara: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Oncescu, J., & Neufeld, C. (2019). Low-income Families and the Positive Outcomes Associated with Participation in a Community-based Leisure Education Program. Annals of Leisure Research, 22(5), 661-678.
  • ÖSYM (2022). 2022-Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu, https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2022/YKS/TERC%C4%B0H/tkilavuz27072022.pdf. Erişim Tarihi: 27.12.2022.
  • Özdemir, M. A. (2018). Turizm Öğrencilerinin Boş Zaman ve Rekreasyon Kavramlarına Yönelik Bilişsel Yaklaşımı: Kelime İlişkilendirme Testi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 4(1), 219-236.
  • Özdemir, M. A. (2019). Turizm Öğrencilerinin Mesleki Staja İlişkin Bilişsel Algılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 22(2), 224-248.
  • Parker, S. (1971), The Future of Work and Leisure, London: MacGibbon and Kew.
  • Paslı, M. M., & Semih, Z. (2020). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin ‘Kış Turizmi’kavramına Yönelik Bilişsel Yapılarının İncelenmesi Giresun İli Örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(1), 75-88.
  • Polat, G. (2013). 9. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Test Tekniği ile Tespiti. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 97-120.
  • Ruskin, H. (1988). Conceptual Approaches in Policy Development in Leisure Education. World Leisure & Recreation, 30(3-4), 17-24.
  • Selçuk, Z., Palancı, M. & Kandemir, M. (2014). Eğitim ve Bilim Dergisinde Yayınlanan Araştırmaların Eğilimleri: İçerik Analizi, Eğitim ve Bilim, 39(173), 430-453.
  • Sivan, A. (1997). Recent Developments in Leisure Education Research and Implementation. World Leisure & Recreation, 39(2), 41- 44.
  • Sivan, A., & Stebbins, R. A. (2011). Leisure Education: Definition, Aims, Advocacy, and Practices–are we Talking about the Same Thing (s)?. World Leisure Journal, 53(1), 27-41.
  • Tokgöz, P., & Gülcan, B. Türkiye’de Rekreasyon ve Rekreasyon Yönetimi Lisans Eğitim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi. Tourism and Recreation, 4(1), 50-57.
  • Topaçoğlu, O., & Kılavuz, M. E. S. (2022). Rekreasyon ve Sosyalleşme Açısından Metaverse İncelemesi. Journal of Recreation and Tourism Research, 9(3), 18-37.
  • Torkildsen, G. (2012). Leisure and Recreation Management. London: Taylor & Francis.
  • Tütüncü, Ö. (2008). Rekreasyon Yönetimine Yönelik Üniversite Düzeyinde bir Müfredat Geliştirme Önerisi. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 19(12), 93-103.
  • Varol, F., Köseoğlu, A., & Kuzu, Ö. H. (2019). Turizm Fakülteleri’nin Rekreasyon Eğitimi Üzerine Bir Araştırma. Tarihin Peşinde. 21, 197 218.
  • Yankholmes, A. K. B., & Lin, S. (2012). Leisure and Education in Ghana: An Exploratory Study of University Students’ Leisure Lifestyles. World Leisure Journal, 54(1), 58-68.
  • Yapıcı, O. Ö. (2022). Kelime İlişkilendirme Testi ile Akıllı Turizm Kavramının Değerlendirilmesi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 17(65), 1-14.
  • Yayla Ö. (2020). Turizm Öğrencilerinin Sürdürülebilir Turizme Yönelik Bilişsel Yapılarının Belirlenmesi: Nitel Bir Araştırma, Turizm Akademik Dergisi, 7 (2), 189-201.
  • Yayla, Ö., & Ergün, G. S. (2020). Otel Yöneticilerinin Rekreasyon Kavramına İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 8(4), 3052-3066.
  • Yersüren, S. ve Özel, Ç. H. (2020). Boş Zaman ve Rekreasyon Konulu Tezler Üzerine Bibliyometrik Bir Çalışma, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2): 1139-1159.
  • Yücel Güngör, M., Doğan, S. & Güngör, O. (2017). Aşçılık Programı Öğrencilerinin Sosyal Medyaya Yönelik Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla İncelenmesi, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2 (18), 206-218.

TURİZM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN VE REKREASYON KAVRAMLARINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARIN İNCELENMESİ

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 16, 30.07.2023

Öz

Bu çalışmanın amacı, turizmde lisans eğitimi alan üniversite öğrencilerinin “boş zaman” ve “rekreasyon” kavramları hakkındaki algılarını tespit etmek ve bu kavramlarla ilgili bilgi düzeylerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, veri toplama aracı olarak Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) kullanılmıştır. Araştırma, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Turizm Fakültesi’nde Turizm İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği programlarında öğrenim gören toplam 79 öğrenciyle yapılmış ve 592 yanıt elde edilmiştir. Toplanan veriler, NVivo programı kullanılarak nitel analiz edilmiş ve anahtar kavramla ilişkilendirilen kelimelerin sayısı ve çeşidi değerlendirilmiştir. Anahtar kavrama verilen yanıtlardan elde edilen frekans tablosu ve kelime bulutu oluşturularak analizler yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların çoğunluğunun “boş zaman” kavramına rekreatif faaliyetleri bağladığı gözlemlenmiştir. Yapılan analizler, öğrencilerin “boş zaman” ve “rekreasyon” kavramlarına aşina olduklarını, ancak bu kavramlarla ilgili bilimsel bilgi düzeylerinin sınırlı olduğunu ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Akyurt, H. (2019). Turizm Lisans Öğrencilerinin Kelime İlişkilendirme Testi Yöntemi ile Turizm Eğitimi Algılamalarının Ölçülmesi: Giresun Üniversitesi örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 759-774.
  • Akyurt, H., & Mıhçı, S. (2019). Giresun Üniversitesi Turizm Öğrencilerinin İş Etiği Algısının Ölçülmesi: Kelime İlişkilendirme Testi Yöntemi. Atlas Journal, 5(21), 570-586.
  • Ayaz, E., Karakaş, H., & Sarıkaya, R. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Nükleer Enerji Kavramına Yönelik Düşünceleri: Bağımsız Kelime İlişkilendirme Örneği. Cumhuriyet Üniversitesi, Fen Bilimleri Dergisi, 37, 42-54.
  • Bahar, M., Johnstone, A. H. & Sutcliffe, R. (1999). Investigation of Students’ Cognitive Structure in Elementary
  • Genetics through Word Association Tests. Journal of Biological Education, 33, 134–141.
  • Bakır, M. (1990). Rekreasyon ve Turizm İlişkisinin Turizm Politikalarının Oluşturulmasındaki Önemi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Brajsˇa-Zˇganec, A., Merkasˇ, M., & Sˇverko, I. (2011). Quality of Life and Leisure Activities: How Do Leisure Activities Contribute to Subjective Well-being? Social Indicators Research, 102(1), 81–91.
  • Broadhurst, R. (2001). Managing Environments for Leisure and Recreation. Routledge, London: Taylor & Francis Group.
  • Bucak, T., & Yiğit, S. (2020). Otel Mutfak Çalışanlarının Mutfak Teknolojilerine Yaklaşımlarının Kelime İlişkilendirme Testi ile Değerlendirilmesi: İzmir Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(1), 489-500.
  • Cachapuz, A. F. C. & Maskill, R. (1987). Detecting Changes with Learning in the Organization of Knowledge: Use of Word Association Tests to Follow the Learning of Collision Theory. International Journal of Science Education, 9, 491–504.
  • Coşkun, E., & Doğan, S. (2019). Turizm İşletmeciliği Öğrencilerinin Cittaslow–Yavaş Şehir Kavramına Yönelik Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla İncelenmesi. Journal of Tourism Theory and Research, 5(2), 273-281.
  • Çömelekli, T. (2021). Kavramsal bir değerlendirme: Agro-turizm. Yüksek Lisans Tezi, İskenderun Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Seyahat İşletmeciliği Ana Bilim Dalı. Hatay.
  • Doğan, S., Güngör, M. Y., & Güngör, O. (2018). Turizm Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Medyaya Yönelik Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla İncelenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 5(1), 166-176.
  • Ellis, G. D., Compton, D. M., Tyson, B., & Bohlig, M. (2002). Campus Recreation Participation, Health, and Quality of Life. Recreational Sports Journal, 26(2), 51–60.
  • Esen, F. Ö., & Kılıç, B. (2020). Turizm Öğrencilerinin Yamaç Paraşütü Algısı: Kelime İlişkilendirme Testi Uygulaması. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 2282-2295.
  • Gulam, A. (2016). Recreation–need and Importance in Modern Society. International Journal of Physiology, Nutrition and Physical Education, 1(2), 157-160.
  • Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., & Dinç, Y. (2017). Boş zaman ve Rekreasyon Yönetimi Örnek Animasyon Uygulamaları. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Hutchinson, S. L., & Shannon, C. S. (2020). Innovations in Leisure Education: Revisiting and Re-imagining Leisure Education. Leisure/Loisir, 44(3), 307–316.
  • Janssen, M. (2004). The Effects of Leisure Education on Quality of Life in Older Adults. Therapeutic Recreation Journal, 38(3), 275-288.
  • Keskin, E. & Örgün, E. (2015). Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Sürdürülebilir Turizm Olgusunun Kavramsal Analizi: Ürgüp Örneği, Journal of Gastronomy Studies, 3(1), 30-40.
  • Keskin, E., Örgün, E. & Akbulut, B.A. (2017). Gastronomi Kavramının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Analizi, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5 (3), 255-267.
  • Kılbaş Köktaş, Ş. (2004). Rekreasyon Boş Zaman Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın.
  • Kırtak, V. N., & Demirci, N. (2012). Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarını Bilim Dalları ve Termodinamik Yasaları İle İlişkilendirme Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 19-46.
  • Kızanlıklı, M. (2014). Türkiye’deki Yükseköğretim Kurumlarında Rekreasyon Eğitiminin Yapısı. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1), 46-60.
  • Köseoğlu, F., & Bayır, E. (2011). Kelime İlişkilendirme Test Yöntemiyle Kimya Öğretmen Adaylarının Gravimetrik Analize İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 107-125.
  • Metin, T. C. (2012). Üniversitelerin Rekreasyon Yönetimi Programındaki Ders Müfredatının Modüler bir Yapıya Dönüştürülmesi. Turizm Eğitimi Konferansı-Tebliğler içinde (ss. 148-160), Ankara: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Oncescu, J., & Neufeld, C. (2019). Low-income Families and the Positive Outcomes Associated with Participation in a Community-based Leisure Education Program. Annals of Leisure Research, 22(5), 661-678.
  • ÖSYM (2022). 2022-Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu, https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2022/YKS/TERC%C4%B0H/tkilavuz27072022.pdf. Erişim Tarihi: 27.12.2022.
  • Özdemir, M. A. (2018). Turizm Öğrencilerinin Boş Zaman ve Rekreasyon Kavramlarına Yönelik Bilişsel Yaklaşımı: Kelime İlişkilendirme Testi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 4(1), 219-236.
  • Özdemir, M. A. (2019). Turizm Öğrencilerinin Mesleki Staja İlişkin Bilişsel Algılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 22(2), 224-248.
  • Parker, S. (1971), The Future of Work and Leisure, London: MacGibbon and Kew.
  • Paslı, M. M., & Semih, Z. (2020). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin ‘Kış Turizmi’kavramına Yönelik Bilişsel Yapılarının İncelenmesi Giresun İli Örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(1), 75-88.
  • Polat, G. (2013). 9. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Test Tekniği ile Tespiti. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 97-120.
  • Ruskin, H. (1988). Conceptual Approaches in Policy Development in Leisure Education. World Leisure & Recreation, 30(3-4), 17-24.
  • Selçuk, Z., Palancı, M. & Kandemir, M. (2014). Eğitim ve Bilim Dergisinde Yayınlanan Araştırmaların Eğilimleri: İçerik Analizi, Eğitim ve Bilim, 39(173), 430-453.
  • Sivan, A. (1997). Recent Developments in Leisure Education Research and Implementation. World Leisure & Recreation, 39(2), 41- 44.
  • Sivan, A., & Stebbins, R. A. (2011). Leisure Education: Definition, Aims, Advocacy, and Practices–are we Talking about the Same Thing (s)?. World Leisure Journal, 53(1), 27-41.
  • Tokgöz, P., & Gülcan, B. Türkiye’de Rekreasyon ve Rekreasyon Yönetimi Lisans Eğitim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi. Tourism and Recreation, 4(1), 50-57.
  • Topaçoğlu, O., & Kılavuz, M. E. S. (2022). Rekreasyon ve Sosyalleşme Açısından Metaverse İncelemesi. Journal of Recreation and Tourism Research, 9(3), 18-37.
  • Torkildsen, G. (2012). Leisure and Recreation Management. London: Taylor & Francis.
  • Tütüncü, Ö. (2008). Rekreasyon Yönetimine Yönelik Üniversite Düzeyinde bir Müfredat Geliştirme Önerisi. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 19(12), 93-103.
  • Varol, F., Köseoğlu, A., & Kuzu, Ö. H. (2019). Turizm Fakülteleri’nin Rekreasyon Eğitimi Üzerine Bir Araştırma. Tarihin Peşinde. 21, 197 218.
  • Yankholmes, A. K. B., & Lin, S. (2012). Leisure and Education in Ghana: An Exploratory Study of University Students’ Leisure Lifestyles. World Leisure Journal, 54(1), 58-68.
  • Yapıcı, O. Ö. (2022). Kelime İlişkilendirme Testi ile Akıllı Turizm Kavramının Değerlendirilmesi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 17(65), 1-14.
  • Yayla Ö. (2020). Turizm Öğrencilerinin Sürdürülebilir Turizme Yönelik Bilişsel Yapılarının Belirlenmesi: Nitel Bir Araştırma, Turizm Akademik Dergisi, 7 (2), 189-201.
  • Yayla, Ö., & Ergün, G. S. (2020). Otel Yöneticilerinin Rekreasyon Kavramına İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 8(4), 3052-3066.
  • Yersüren, S. ve Özel, Ç. H. (2020). Boş Zaman ve Rekreasyon Konulu Tezler Üzerine Bibliyometrik Bir Çalışma, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2): 1139-1159.
  • Yücel Güngör, M., Doğan, S. & Güngör, O. (2017). Aşçılık Programı Öğrencilerinin Sosyal Medyaya Yönelik Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla İncelenmesi, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2 (18), 206-218.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gamze Kayan Ürgün

Erken Görünüm Tarihi 28 Temmuz 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kayan Ürgün, G. (2023). TURİZM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN VE REKREASYON KAVRAMLARINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARIN İNCELENMESİ. Karadeniz Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-16.
AMA Kayan Ürgün G. TURİZM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN VE REKREASYON KAVRAMLARINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARIN İNCELENMESİ. KATAD. Temmuz 2023;1(1):1-16.
Chicago Kayan Ürgün, Gamze. “TURİZM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN VE REKREASYON KAVRAMLARINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARIN İNCELENMESİ”. Karadeniz Turizm Araştırmaları Dergisi 1, sy. 1 (Temmuz 2023): 1-16.
EndNote Kayan Ürgün G (01 Temmuz 2023) TURİZM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN VE REKREASYON KAVRAMLARINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARIN İNCELENMESİ. Karadeniz Turizm Araştırmaları Dergisi 1 1 1–16.
IEEE G. Kayan Ürgün, “TURİZM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN VE REKREASYON KAVRAMLARINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARIN İNCELENMESİ”, KATAD, c. 1, sy. 1, ss. 1–16, 2023.
ISNAD Kayan Ürgün, Gamze. “TURİZM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN VE REKREASYON KAVRAMLARINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARIN İNCELENMESİ”. Karadeniz Turizm Araştırmaları Dergisi 1/1 (Temmuz 2023), 1-16.
JAMA Kayan Ürgün G. TURİZM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN VE REKREASYON KAVRAMLARINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARIN İNCELENMESİ. KATAD. 2023;1:1–16.
MLA Kayan Ürgün, Gamze. “TURİZM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN VE REKREASYON KAVRAMLARINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARIN İNCELENMESİ”. Karadeniz Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, 2023, ss. 1-16.
Vancouver Kayan Ürgün G. TURİZM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN VE REKREASYON KAVRAMLARINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARIN İNCELENMESİ. KATAD. 2023;1(1):1-16.