Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Capitalism and Said Nursi’s Perspective of Capitalism

Yıl 2017, , 99 - 112, 01.06.2017
https://doi.org/10.31120/0.2018.29

Öz

In this essay I will try to give some ideas of prominent scholars concerning capitalism and then I will handle Nursi’s perspective related to capitalism. According to Nursi, capitalism is based on five negative principles: power, war, exploitation, promotion of animal emotions, and extension of human demands.


Kaynakça

  • Alkan, Y. (2014), Kapitalist Öncesi Ve Sonrası Dönemde Sosyal Yapı-Ekonomik Yapı İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Manisa: Celal Bayar Üniversitesi Althusser, L. (2002), İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, Çev. Y. Alp - M. Özışık, 5. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları Bilici, M (2016), Said Nursi’ye Hitler Çamuru Bulaştırmak, Hür Bakış 6 Ocak 2016, Çevrimiçi: http://hurbakis.net/content/said-nursiye-hitler-camuru-bulastirmak, 24 Ekim 2016. Duran, B. (1999). Aktif Asketizm/Radikal Hedonizm ya da Kanaat Ahlakı. Köprü Dergisi. sayı: 67, sayfa: 12 – 23, Çevrimiçi:http://www.koprudergisi.com/index.asp?Bolum=EskiSayilar&Goster=Yazi&YaziNo=442, 18 Ekim 2016. Duran, B. (1997). Bediuzzaman, The Awf Work Ethic, and Apholding the Word of God, In Thirth International Symposium, edited by ŞükranVahide, Istanbul: Sözler. Duran, B. (2012). Economic development in a given Islamic perspective, Çevrimiçi: http://bunyaminduran.com/index.php/guencel-makaleler/22-ingilizce-dilinde-yay-nlanm-s-makaleler/119-economic-development-in-a-givenislamic-perspective, 11 Temmuz 2016. Duran, B. (2012). (Habermasçı sosyoloji yardımıyla) Bediüzzaman’da Kur’an Medeniyeti. Köprü Dergisi. sayı: 119. Çevrimiçi: http://www.koprudergisi.com/index.asp?Bolum=EskiSayilar&Goster=Yazi&YaziNo=1191, 7 Temmuz 2016. Duran, B. (2011), Sempozyum Tebliği. "Aydınlanma-Sekülerleşme Eleştirisinde Adorno-Bediüzzaman Diyaloğu", Dokuzuncu Uluslar arası Bediüzzaman Sempozyumu (4-5 Ekim 2010), İnsanlık Onuruna Layık Bir Gelecek İçin İlim, İman, Ahlak kitabının içinde, İİKV. Duran, B. (2010). Schuurman’s Garden Model At The Crossroads Of The Secular- Post Secular Society (With Contribution Of Said Nursi’s Perspective),Çevrimiçi: http://bunyaminduran.com/index.php/guencel-makaleler/22-ingilizce-dilinde-yay-nlanm-s-makaleler/115-schuurmans-garden-model, 8 Temmuz 2016. Duran, B. (2009). Social Cohesion in the Teaching of Said Nursi, Çevrimiçi: http://bunyaminduran.com/index.php/guencel-makaleler/22-ingilizce-dilinde-yay-nlanm-s-makaleler/113-social-cohesion-in-the-teaching-of-said-nursi, 10 Temmuz 2016. Giddens, A. (2012). Kapitalizm ve Modern Sosyal Teori, Çev. Ü. Tatlıcan. 3. Baskı. İstanbul: İletişim Yayınları. Habermas, J. (1992).Legitimation Crisis, İng. Çev. T. Mac Carthy. Heinemann-London. Kutluay, Y. (1966), Mezhepler Tarihi Yönünden Said Nursi ve Nurculuk, İstanbul, İslam Tetkikleri Enstitüsü Dergisi. Lodziak, C. (2003), Kapitalizm ve Kültür İhtiyaçlarının Manipülasyonu, Çev. B. Kurt, İstanbul: Çitlembik Yayınları. Nursi B. Said (1960). Divan-ı Harb-i Örfî, İstanbul: Yeni Asya. Nursi, B. Said (1991). Muhâkemat, İstanbul: Sözler Yayınevi. Nursi, B. Said (1995). Mektubat, İstanbul: Envar Neşriyat ve Matbaacılık. Nursi, Said (1994), Risale-i Nur Külliyatı, c.I-II, İstanbul: Nesil Yayınları. Nursi, B. Said (1995). Sözler, İstanbul: Enver Neşriyat ve Matbaacılık. Nursi, B. Said (2007), Tarihçe-i Hayat, İstanbul: Yeni Asya Neşriyat. Rodrik, D. (2011), Akıllı Küreselleşme, Çev. B. Aksu, Ankara: Efil Yayınevi. Wallerstein, I. (2006). Tarihsel Kapitalizm, Çev. N. Alpay, 3. Baskı, İstanbul: Metis Yayınları.

Kapitalizm ve Said Nursi'nin Kapitalizme Bakışı

Yıl 2017, , 99 - 112, 01.06.2017
https://doi.org/10.31120/0.2018.29

Öz

Bu çalışmada ilk olarak kapitalizm üzerine çalışan bazı bilim adamlarının kapitalizmin niteliği hakkındaki yaklaşımları ele alınacak daha sonra ise Bediüzzaman Said Nursi’nin kapitalizm üzerine görüşleri gözden geçirilecektir.


Kaynakça

  • Alkan, Y. (2014), Kapitalist Öncesi Ve Sonrası Dönemde Sosyal Yapı-Ekonomik Yapı İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Manisa: Celal Bayar Üniversitesi Althusser, L. (2002), İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, Çev. Y. Alp - M. Özışık, 5. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları Bilici, M (2016), Said Nursi’ye Hitler Çamuru Bulaştırmak, Hür Bakış 6 Ocak 2016, Çevrimiçi: http://hurbakis.net/content/said-nursiye-hitler-camuru-bulastirmak, 24 Ekim 2016. Duran, B. (1999). Aktif Asketizm/Radikal Hedonizm ya da Kanaat Ahlakı. Köprü Dergisi. sayı: 67, sayfa: 12 – 23, Çevrimiçi:http://www.koprudergisi.com/index.asp?Bolum=EskiSayilar&Goster=Yazi&YaziNo=442, 18 Ekim 2016. Duran, B. (1997). Bediuzzaman, The Awf Work Ethic, and Apholding the Word of God, In Thirth International Symposium, edited by ŞükranVahide, Istanbul: Sözler. Duran, B. (2012). Economic development in a given Islamic perspective, Çevrimiçi: http://bunyaminduran.com/index.php/guencel-makaleler/22-ingilizce-dilinde-yay-nlanm-s-makaleler/119-economic-development-in-a-givenislamic-perspective, 11 Temmuz 2016. Duran, B. (2012). (Habermasçı sosyoloji yardımıyla) Bediüzzaman’da Kur’an Medeniyeti. Köprü Dergisi. sayı: 119. Çevrimiçi: http://www.koprudergisi.com/index.asp?Bolum=EskiSayilar&Goster=Yazi&YaziNo=1191, 7 Temmuz 2016. Duran, B. (2011), Sempozyum Tebliği. "Aydınlanma-Sekülerleşme Eleştirisinde Adorno-Bediüzzaman Diyaloğu", Dokuzuncu Uluslar arası Bediüzzaman Sempozyumu (4-5 Ekim 2010), İnsanlık Onuruna Layık Bir Gelecek İçin İlim, İman, Ahlak kitabının içinde, İİKV. Duran, B. (2010). Schuurman’s Garden Model At The Crossroads Of The Secular- Post Secular Society (With Contribution Of Said Nursi’s Perspective),Çevrimiçi: http://bunyaminduran.com/index.php/guencel-makaleler/22-ingilizce-dilinde-yay-nlanm-s-makaleler/115-schuurmans-garden-model, 8 Temmuz 2016. Duran, B. (2009). Social Cohesion in the Teaching of Said Nursi, Çevrimiçi: http://bunyaminduran.com/index.php/guencel-makaleler/22-ingilizce-dilinde-yay-nlanm-s-makaleler/113-social-cohesion-in-the-teaching-of-said-nursi, 10 Temmuz 2016. Giddens, A. (2012). Kapitalizm ve Modern Sosyal Teori, Çev. Ü. Tatlıcan. 3. Baskı. İstanbul: İletişim Yayınları. Habermas, J. (1992).Legitimation Crisis, İng. Çev. T. Mac Carthy. Heinemann-London. Kutluay, Y. (1966), Mezhepler Tarihi Yönünden Said Nursi ve Nurculuk, İstanbul, İslam Tetkikleri Enstitüsü Dergisi. Lodziak, C. (2003), Kapitalizm ve Kültür İhtiyaçlarının Manipülasyonu, Çev. B. Kurt, İstanbul: Çitlembik Yayınları. Nursi B. Said (1960). Divan-ı Harb-i Örfî, İstanbul: Yeni Asya. Nursi, B. Said (1991). Muhâkemat, İstanbul: Sözler Yayınevi. Nursi, B. Said (1995). Mektubat, İstanbul: Envar Neşriyat ve Matbaacılık. Nursi, Said (1994), Risale-i Nur Külliyatı, c.I-II, İstanbul: Nesil Yayınları. Nursi, B. Said (1995). Sözler, İstanbul: Enver Neşriyat ve Matbaacılık. Nursi, B. Said (2007), Tarihçe-i Hayat, İstanbul: Yeni Asya Neşriyat. Rodrik, D. (2011), Akıllı Küreselleşme, Çev. B. Aksu, Ankara: Efil Yayınevi. Wallerstein, I. (2006). Tarihsel Kapitalizm, Çev. N. Alpay, 3. Baskı, İstanbul: Metis Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Hakemli Makaleler
Yazarlar

Yaşar Alkan

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Alkan, Y. (2017). Kapitalizm ve Said Nursi’nin Kapitalizme Bakışı. Katre Uluslararası İnsan Araştırmaları Dergisi(3), 99-112. https://doi.org/10.31120/0.2018.29

88x31.png

Katre Uluslararası İnsan Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

https://dergipark.org.tr/tr/pub/katre

E-mail: katre@iikv.org