Capitalism and Said Nursi’s Perspective of Capitalism
Yıl 2017,
Sayı: 3, 99 - 112, 01.06.2017
Yaşar Alkan
Öz
In this essay I will try to give some ideas of prominent scholars concerning capitalism and then I will handle Nursi’s perspective related to capitalism. According to Nursi, capitalism is based on five negative principles: power, war, exploitation, promotion of animal emotions, and extension of human demands.
Kaynakça
-
Alkan, Y. (2014), Kapitalist Öncesi Ve Sonrası Dönemde Sosyal Yapı-Ekonomik Yapı İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Manisa: Celal Bayar Üniversitesi
Althusser, L. (2002), İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, Çev. Y. Alp - M. Özışık, 5. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları
Bilici, M (2016), Said Nursi’ye Hitler Çamuru Bulaştırmak, Hür Bakış 6 Ocak 2016, Çevrimiçi: http://hurbakis.net/content/said-nursiye-hitler-camuru-bulastirmak, 24 Ekim 2016.
Duran, B. (1999). Aktif Asketizm/Radikal Hedonizm ya da Kanaat Ahlakı. Köprü Dergisi. sayı: 67, sayfa: 12 – 23, Çevrimiçi:http://www.koprudergisi.com/index.asp?Bolum=EskiSayilar&Goster=Yazi&YaziNo=442, 18 Ekim 2016.
Duran, B. (1997). Bediuzzaman, The Awf Work Ethic, and Apholding the Word of God, In Thirth International Symposium, edited by ŞükranVahide, Istanbul: Sözler.
Duran, B. (2012). Economic development in a given Islamic perspective, Çevrimiçi: http://bunyaminduran.com/index.php/guencel-makaleler/22-ingilizce-dilinde-yay-nlanm-s-makaleler/119-economic-development-in-a-givenislamic-perspective, 11 Temmuz 2016.
Duran, B. (2012). (Habermasçı sosyoloji yardımıyla) Bediüzzaman’da Kur’an Medeniyeti. Köprü Dergisi. sayı: 119. Çevrimiçi: http://www.koprudergisi.com/index.asp?Bolum=EskiSayilar&Goster=Yazi&YaziNo=1191, 7 Temmuz 2016.
Duran, B. (2011), Sempozyum Tebliği. "Aydınlanma-Sekülerleşme Eleştirisinde Adorno-Bediüzzaman Diyaloğu", Dokuzuncu Uluslar arası Bediüzzaman Sempozyumu (4-5 Ekim 2010), İnsanlık Onuruna Layık Bir Gelecek İçin İlim, İman, Ahlak kitabının içinde, İİKV.
Duran, B. (2010). Schuurman’s Garden Model At The Crossroads Of The Secular- Post Secular Society (With Contribution Of Said Nursi’s Perspective),Çevrimiçi: http://bunyaminduran.com/index.php/guencel-makaleler/22-ingilizce-dilinde-yay-nlanm-s-makaleler/115-schuurmans-garden-model, 8 Temmuz 2016.
Duran, B. (2009). Social Cohesion in the Teaching of Said Nursi, Çevrimiçi: http://bunyaminduran.com/index.php/guencel-makaleler/22-ingilizce-dilinde-yay-nlanm-s-makaleler/113-social-cohesion-in-the-teaching-of-said-nursi, 10 Temmuz 2016.
Giddens, A. (2012). Kapitalizm ve Modern Sosyal Teori, Çev. Ü. Tatlıcan. 3. Baskı. İstanbul: İletişim Yayınları.
Habermas, J. (1992).Legitimation Crisis, İng. Çev. T. Mac Carthy. Heinemann-London.
Kutluay, Y. (1966), Mezhepler Tarihi Yönünden Said Nursi ve Nurculuk, İstanbul, İslam Tetkikleri Enstitüsü Dergisi.
Lodziak, C. (2003), Kapitalizm ve Kültür İhtiyaçlarının Manipülasyonu, Çev. B. Kurt, İstanbul: Çitlembik Yayınları.
Nursi B. Said (1960). Divan-ı Harb-i Örfî, İstanbul: Yeni Asya.
Nursi, B. Said (1991). Muhâkemat, İstanbul: Sözler Yayınevi.
Nursi, B. Said (1995). Mektubat, İstanbul: Envar Neşriyat ve Matbaacılık.
Nursi, Said (1994), Risale-i Nur Külliyatı, c.I-II, İstanbul: Nesil Yayınları.
Nursi, B. Said (1995). Sözler, İstanbul: Enver Neşriyat ve Matbaacılık.
Nursi, B. Said (2007), Tarihçe-i Hayat, İstanbul: Yeni Asya Neşriyat.
Rodrik, D. (2011), Akıllı Küreselleşme, Çev. B. Aksu, Ankara: Efil Yayınevi.
Wallerstein, I. (2006). Tarihsel Kapitalizm, Çev. N. Alpay, 3. Baskı, İstanbul: Metis Yayınları.
Kapitalizm ve Said Nursi'nin Kapitalizme Bakışı
Yıl 2017,
Sayı: 3, 99 - 112, 01.06.2017
Yaşar Alkan
Öz
Bu çalışmada ilk olarak kapitalizm üzerine çalışan bazı bilim adamlarının kapitalizmin niteliği hakkındaki yaklaşımları ele alınacak daha sonra ise Bediüzzaman Said Nursi’nin kapitalizm üzerine görüşleri gözden geçirilecektir.
Kaynakça
-
Alkan, Y. (2014), Kapitalist Öncesi Ve Sonrası Dönemde Sosyal Yapı-Ekonomik Yapı İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Manisa: Celal Bayar Üniversitesi
Althusser, L. (2002), İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, Çev. Y. Alp - M. Özışık, 5. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları
Bilici, M (2016), Said Nursi’ye Hitler Çamuru Bulaştırmak, Hür Bakış 6 Ocak 2016, Çevrimiçi: http://hurbakis.net/content/said-nursiye-hitler-camuru-bulastirmak, 24 Ekim 2016.
Duran, B. (1999). Aktif Asketizm/Radikal Hedonizm ya da Kanaat Ahlakı. Köprü Dergisi. sayı: 67, sayfa: 12 – 23, Çevrimiçi:http://www.koprudergisi.com/index.asp?Bolum=EskiSayilar&Goster=Yazi&YaziNo=442, 18 Ekim 2016.
Duran, B. (1997). Bediuzzaman, The Awf Work Ethic, and Apholding the Word of God, In Thirth International Symposium, edited by ŞükranVahide, Istanbul: Sözler.
Duran, B. (2012). Economic development in a given Islamic perspective, Çevrimiçi: http://bunyaminduran.com/index.php/guencel-makaleler/22-ingilizce-dilinde-yay-nlanm-s-makaleler/119-economic-development-in-a-givenislamic-perspective, 11 Temmuz 2016.
Duran, B. (2012). (Habermasçı sosyoloji yardımıyla) Bediüzzaman’da Kur’an Medeniyeti. Köprü Dergisi. sayı: 119. Çevrimiçi: http://www.koprudergisi.com/index.asp?Bolum=EskiSayilar&Goster=Yazi&YaziNo=1191, 7 Temmuz 2016.
Duran, B. (2011), Sempozyum Tebliği. "Aydınlanma-Sekülerleşme Eleştirisinde Adorno-Bediüzzaman Diyaloğu", Dokuzuncu Uluslar arası Bediüzzaman Sempozyumu (4-5 Ekim 2010), İnsanlık Onuruna Layık Bir Gelecek İçin İlim, İman, Ahlak kitabının içinde, İİKV.
Duran, B. (2010). Schuurman’s Garden Model At The Crossroads Of The Secular- Post Secular Society (With Contribution Of Said Nursi’s Perspective),Çevrimiçi: http://bunyaminduran.com/index.php/guencel-makaleler/22-ingilizce-dilinde-yay-nlanm-s-makaleler/115-schuurmans-garden-model, 8 Temmuz 2016.
Duran, B. (2009). Social Cohesion in the Teaching of Said Nursi, Çevrimiçi: http://bunyaminduran.com/index.php/guencel-makaleler/22-ingilizce-dilinde-yay-nlanm-s-makaleler/113-social-cohesion-in-the-teaching-of-said-nursi, 10 Temmuz 2016.
Giddens, A. (2012). Kapitalizm ve Modern Sosyal Teori, Çev. Ü. Tatlıcan. 3. Baskı. İstanbul: İletişim Yayınları.
Habermas, J. (1992).Legitimation Crisis, İng. Çev. T. Mac Carthy. Heinemann-London.
Kutluay, Y. (1966), Mezhepler Tarihi Yönünden Said Nursi ve Nurculuk, İstanbul, İslam Tetkikleri Enstitüsü Dergisi.
Lodziak, C. (2003), Kapitalizm ve Kültür İhtiyaçlarının Manipülasyonu, Çev. B. Kurt, İstanbul: Çitlembik Yayınları.
Nursi B. Said (1960). Divan-ı Harb-i Örfî, İstanbul: Yeni Asya.
Nursi, B. Said (1991). Muhâkemat, İstanbul: Sözler Yayınevi.
Nursi, B. Said (1995). Mektubat, İstanbul: Envar Neşriyat ve Matbaacılık.
Nursi, Said (1994), Risale-i Nur Külliyatı, c.I-II, İstanbul: Nesil Yayınları.
Nursi, B. Said (1995). Sözler, İstanbul: Enver Neşriyat ve Matbaacılık.
Nursi, B. Said (2007), Tarihçe-i Hayat, İstanbul: Yeni Asya Neşriyat.
Rodrik, D. (2011), Akıllı Küreselleşme, Çev. B. Aksu, Ankara: Efil Yayınevi.
Wallerstein, I. (2006). Tarihsel Kapitalizm, Çev. N. Alpay, 3. Baskı, İstanbul: Metis Yayınları.