This research was conducted to measure the unionization tendencies of teachers and school administrators working in state high schools in the city center of Erzurum and to determine the factors affecting whether they are unionized or not. The sample group of the study, which was carried out with the survey application, consisted of 171 education employees who are union members and 128 education employees who are not members of any union, working in the 2019-2020 academic year. Findings from the research; It shows that the expectations of union member teachers are focused on "change and develop the institutional structures of public unions" and "increase their union activities". The main reasons why non-union educators did not become members of the union were the "limited strike and collective bargaining activities of the unions" and "the fact that their democratic structure was not at the desired level".
Bu araştırma, Erzurum ili merkezinde devlet liselerinde görev yapmakta olan öğretmen ve okul yöneticilerinin, sendikalaşma eğilimlerini ölçmek ve sendikalı olup-olmamalarına etki eden faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Anket uygulaması ile gerçekleştirilen çalışmanın örneklem grubunu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında görev yapmakta olan sendika üyesi 171 eğitim çalışanı ile herhangi bir sendikaya üye olmayan 128 eğitim çalışanı oluşturmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgular; sendika üyesi öğretmenlerin beklentilerinin “kamu sendikalarının kurumsal yapılarını değiştirip geliştirmeleri” ve “sendikal faaliyetlerini artırmaları” konularında yoğunlaştığını göstermektedir. Sendika üyesi olmayan eğitimcilerin sendikaya üye olmama nedenlerinin başında ise “sendikaların grev ve toplu sözleşme etkinliklerinin kısıtlı oluşu” ile “demokratik yapılarının istenilen düzeyde olmamaları” rol oynamıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 11 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.