The aim of this study is to determine the effects of work-family conflicts on the emotional labor of secondary school teachers working in the education sector. The study was carried out with the participation of 280 secondary school teachers in Bafra, Samsun. The data of the research on the effect of work-family conflict on emotional labor were collected by questionnaire method. The findings show that there are significant relationships between variables. It has been determined that work-family conflict has a significant effect on emotional labor. In addition, it has been observed that work-family conflict has a positive and significant effect on surface acting, one of the emotional labor sub-dimensions. Finally, it was determined that work-family conflict did not have a significant effect on deep acting and genuine acting, which are sub-dimensions of emotional labor.
-
-
Bu çalışmanın amacı, eğitim sektöründe çalışmakta olan ortaokul öğretmenlerinin iş-aile çatışmalarının duygusal emekleri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Çalışma, Samsun İlinin Bafra ilçesinde bulunan 280 ortaokul öğretmeninin ankete katılmasıyla gerçekleştirilmiştir. İş-aile çatışmasının, duygusal emek üzerindeki etkisine yönelik yapılan araştırmanın verileri anket yöntemiyle toplanmıştır. Analiz bulguları, değişkenler arası anlamlı ilişkilerin olduğunu göstermektedir. İş-aile çatışmasının duygusal emek üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra iş-aile çatışmasının duygusal emek alt boyutlarından yüzeysel rol yapma üzerinde pozitif yönde ve anlamlı bir etkisi olduğu gözlenmiştir. Son olarak iş-aile çatışmasının duygusal emek alt boyutlarından derinlemesine davranış ve doğal duygular üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir.
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.