Dünyada nüfus artışı ile birlikte
sosyo-ekonomik değişmelerin sonucunda, insan ihtiyaçlarının, alışkanlıklarının
ve zevklerinin değişmesi tüketim yapısını da değiştirmiştir. Özellikle tarımsal
ve hayvansal ürünlere dayalı gıda ürünlerinde bu değişim kendini daha fazla
göstermektedir. Son yıllarda bu ürünlerdeki taklit ve tağşişin artması,
tüketicilerin bilinçlenmesine neden olmuştur. Bu da tüketicilerin nispeten daha
doğal olduğunu düşündüğü yöresel ürünlere yönelmelerine ve satın almada öncelik
verdiklerini göstermektedir.
Bu çalışmada tüketicilerin yöresel
ürünlerde satın almayı etkileyen faktörler konusundaki değerlendirmelerini ve
bu değerlendirmelerin tüketicilerin sosyo-demografik özelliklerine göre
farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek amaçlanmıştır. Veriler anket yöntemi
kullanılarak, Siirt il merkezinde yaşayan tüketicilerden toplanmıştır. Çalışma
sonucunda, tüketicilerin genel anlamda yöresel ürün pazarında faaliyet gösteren
perakendeci işletmelerin satın almada dürüst davranış sergilemeleri konusunda
olumlu değerlendirmelere sahip oldukları ve bu değerlendirmelerin cinsiyet,
meslek ve gelir durumlarına göre farklılık gösterdiği; öğrenim, yaş ve medeni
duruma göre ise farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 7 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.