Pazarlama
iletişimi öğeleri içinde üzerinde en çok konuşulan ve belki de kendisinden en
çok şey beklenen reklamdır. Reklam tüketicide algı oluşturma
çabalarıdır. İşletmeler bu algı oluşturma çabaları ile yoğun rekabet şartları
altında sahip oldukları markaların tüketici tarafından diğer markalardan farklı
algılanmasını hedeflemektedir. Özellikle pazarlama iletişimi süreci içinde,
reklam yoluyla marka farkındalığının yaratılması ve tüketicilerin beklentilerinin
etkilenmesi sözkonusu olmaktadır. Pazarlama iletişimi yöneticileri, reklamın
öyküsü ve içeriği ile tüketicilerin zihninde oluşturmak istedikleri marka
farkındalığını yüksek düzeyde tuttukları sürece başarılı olmaktadırlar. Bunun
en etkin yöntemlerinden bir tanesi reklamlarda mizah unsurunu kullanmaktır. Bu
araştırmada, mizah içerikli televizyon reklamlarının marka farkındalığı (marka
tanınmışlığı, marka hatırlanırlığı, akla ilk gelen marka olma ve marka ismi
hâkimiyeti) üzerideki etkileri incelenmiştir. Bu amaçla Atatürk üniversitesi öğrencilerine bir anket uygulaması
yapılmıştır.
Anket sonuçları SPSS paket programında değerlendirilerek yorumlanmış ve gerekli
öneriler sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre,mizah içerikli televizyon
reklamlarının tüketicilerin marka farkındalığını pozitif yönde etkilediği
belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 13 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.