İşletmelerin rekabetle baş edebilmek için izlediği önemli stratejilerden
biri de yenilik yapmaktır. Yeniliklerin anlam kazanması ise tüketicilerin bu
yenilikleri kabul etmesi ve benimsemesi ile mümkündür. Tüketicilerin yeni ürünleri
benimsemesi ve daha sık satın alması tüketici yenilikçiliği kavramını ifade
etmektedir. Tüketici yenilikçiliği temel olarak kişisel ve ürün temelli olmak
üzere iki boyutla açıklanmaktadır ve davranışsal bir süreçtir. Buradan
hareketle bu çalışmada cep telefonu için tüketici yenilikçiliğin temel
boyutları ve boyutları etkileyen faktörler arasındaki ilişkilerin
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre kişisel
yenilikçilik tüketicilerin öz saygı ve risk alma özelliklerinden; ürün temelli
yenilikçilik düzeyleri ise fikir liderliği ve uzmanlık faktörlerinden
etkilenmektedir. Ayrıca tüketicilerin kişisel yenilikçilik düzeyleri ürün
temelli yenilikçilik düzeylerini etkilemektedir
Tüketici Yenilikçiliği Risk Alma Özsaygı Fikir Liderliği Uzmanlık Sosyal Kimlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 14 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.