İş tatmini her sektörde iş görenlerin iyi
performans göstermesi için vazgeçilmez bir unsurdur. Literatürde, iş tatmini
ile iş gören performansı ilişkisini inceleyen birçok çalışma bulunmaktadır.
Ancak, literatürde öğretim üyelerinin iş tatmin düzeyleri ile iş gören
performansları arasındaki ilişkiyi inceleyen herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu çalışmanın amacı İstanbul’ dakik vakıf
üniversitelerinde çalışan öğretim üyelerinin iş tatmini ile iş gören
performansları arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Öğretim üyelerinin iş tatmin
düzeyi ölçülürken Minnesota İş Tatmin Ölçeği, iş gören performanslarının
ölçülmesinde ise İş Gören Performans Ölçeği’ den yararlanılmıştır. Çalışmanın
sonucuna göre, çalışma şartlarından, ödüllendirilmeden ve iş arkadaşlarıyla
iletişimden tatmin arttıkça, işe devamsızlık ve disiplinsizlikte azalma
görüldüğü için iş tatmininin kısmi olarak düşük iş gören performansını negatif
yönde etkilediği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 15 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.