Dünyada
ve ülkemizde gittikçe büyüyen bir sektör haline gelen kişisel bakım ürünleri
pazarında da rekabet artmaktadır. Bu pazarda rekabetle baş edebilmenin
yollarından biri de marka bağlılığı yaratmaktır. Buradan hareketle bu çalışmada
kişisel bakım ürünleri pazarında marka sadakati ile ilişkili değişkenler
incelenmiştir. Literatür araştırmasının sonucunda marka sadakatinin
belirleyicileri olarak marka imajı, marka güveni, marka yeterliliği, algılanan
kalite ve müşteri tatmini ele alınmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara
göre marka imajı, güven ve algılanan kalite üzerinde etkilidir. Algılanan
kalite ise müşteri tatminini etkilemektedir. Müşteri tatmini de marka
sadakatini pozitif yönde etkilemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 16 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 19 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.