The Z generation, composed of
individuals born in 1990’s who are fast learners intertwined with technology,
draws our attention to their aptitude to adjust to the new knowledge and pace
of time. They grow in the consumer society and their inner worlds considerably
differ from the members of other generations. Many members of this generation
will graduate and start working in a few years. They have expectations and ways
of learning that are different from the other generations and they will
transform the companies and change the dynamics of the working life because
they have a very good command of digital processes. The goal and objective of
this scholastic research is to resolve the characteristics of Z generation who
are born after 1995 – 2000s and put forward management and business strategies
for the corporations, institutions and firms when they are employing or working
with members of this generation.
90’lı yıllarda doğup çok hızlı öğrenen ve gelişen,
teknolojiyle iç içe bireylerden oluşan Z jenerasyonu bilginin ve zamanın hızına
çok kolay adapte olabilmeleriyle dikkat çeker, tüketim toplumu içinde büyürler
ve onların iç dünyaları diğer jenerasyonlara göre hatırı sayılır ölçüde
farklıdır. Birkaç yıla kadar eğitimlerini bitirip kariyer surecine başlayacak
olan ve diğer jenerasyonlardan değişik ihtiyaç ve öğrenim sistematiğine sahip
olan bu yeni jenerasyon, dijital başkalaşımlara son derece egemen oldukları
için kurumları evrimleştirecek, çalışma hayatının yapısını farklılaştıracak bir
jenerasyondur. Z jenerasyonunun teferruatta kaybolmama, hedefe yoğunlaşma ve bütünleşik
analiz kabiliyetlerinin çalışma dünyasında yararlı olacağı
değerlendirilmektedir. Araştırmamızda Z jenerasyonu olarak adlandırılan ve 1995
– 2000 senelerinden sonra hayata gelmiş olan jenerasyonun özelliklerini ortaya
koyarken, şirketlerin, kurumların, ya da işletmelerin bu jenerasyon
özelliklerine haiz personelleri ise alırken ve birlikte çalışırken ne tür
yönetim ve işletme stratejileri takip etmeleri gerektiğini sunmaktır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 13 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 20 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.