Bu çalışma, iş ilanlarına dekarbonizasyon sinyali eklemenin potansiyel iş arayanların algılarını ve niyetlerini nasıl etkilediğini incelemektedir. Son sınıf öğrencilerle (N=334) yapılan deneysel araştırmada, dekarbonizasyon sinyalinin örgütsel çekicilik, kişi-örgüt uyumu ve iş başvuru niyeti üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Katılımcılar, "Zafer Holding" adlı hayali bir şirketin iş ilanlarını dekarbonizasyon sinyali olan veya olmayan formunu rastgele görmüşlerdir. Sonuçlar, dekarbonizasyon sinyalinin çevresel duyarlılık algılarını önemli ölçüde artırdığını (M=4.02 vs. M=3.51, p<.001) ve manipülasyonun başarıyla uygulandığını göstermiştir. Bulgular, dekarbonizasyon sinyalinin işe başvuru niyetlerini doğrudan etkilemediğini ortaya koymuştur (β=.008, p=.831). Ancak örgütsel çekicilik (β=.20, p<.001) ve kişi-örgüt uyumu (β=.16, p=.003) bu ilişkide aracılık yapmaktadır. Teorik çıkarımlar, örgütsel çekicilik ve kişi-örgüt uyumunun çevresel sinyaller ile iş başvuru niyetleri arasındaki ilişkide paralel aracılar olarak önemini vurgulamaktadır. Bu çalışma, iş ilanında dekarbonizasyon sinyalinin yer almasının, çevre bilincine sahip kişiler için örgütsel çekiciliği artırmadaki stratejik potansiyelini ortaya koymaktadır.
sinyal teorisi örgütsel çekicilik kişi-örgüt uyumu işe başvuru niyeti
This study examines how including decarbonization signals in job postings influences prospective job seekers' perceptions and intentions. Using an experimental approach with senior students (N=334), the research explored the effects of decarbonization signals on organizational attractiveness, person-organization fit, and intention to apply for a job vacancy. Participants viewed job postings either with or without explicit decarbonization signals from a fictitious company, "Victory Holding". Results confirmed that decarbonization signals significantly enhanced perceptions of environmental sensitivity (M=4.02 vs. M=3.51, p<.001), validating the manipulation. Mediation analysis revealed that while decarbonization signals did not directly affect job application intentions (β=.008, p=.831), both organizational attractiveness (β=.20, p<.001) and person-organization fit (β=.16, p=.003) mediated this relationship. Theoretical implications highlight organizational attractiveness and person-organization fit as parallel mediators in the relationship between environmental signals and job application intentions. This study underscores the strategic potential of decarbonization signals in enhancing organizational attractiveness to environmentally conscious talent.
signal theory organizational attractiveness person organization fit intent to apply job vacancy
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Örgütsel Davranış |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 29 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.