Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL HİZMET EĞİTİMİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI: ÇEVRİMİÇİ ORTAMDA ELEŞTİREL DÜŞÜNMEK MÜMKÜN MÜ?

Yıl 2023, , 451 - 476, 12.06.2023
https://doi.org/10.56597/kausbed.1242933

Öz

Sosyal hizmet küreselleşme sürecinin kaçınılmaz bir sonucu olarak gelen değişimlerden etkilenmektedir. Türkiye’de de sosyal hizmetler teknolojiyle değişim ve dönüşüm yaşamıştır. COVID-19 pandemisiyle birlikte, teknolojinin insan yaşamındaki yeri öngörülemez bir şekilde farklılaşmıştır. Yeni milenyumun başından itibaren teknoloji, sosyal hizmet uzmanlarının hizmet sunumunun ve sosyal hizmet eğitiminin bir parçası olmuştur. Meydana gelen bu çarpıcı değişikliklere cevap verebilmek için, meslekte yeni etik standartlar geliştirilmiş, eğitimde yeni yaklaşımlar uygulanmaya başlanmıştır. Bu çalışmada, dijital çağla birlikte sosyal hizmet eğitiminde akademisyenlerin ve öğrencileri için insani özelliklerin çevrimiçi yollarla nasıl öğretilebileceği, sosyal hizmet eğitimcilerinin teknolojiyi etkili bir şekilde müfredatlarına dahil edebilecekleri ve aynı zamanda öğrencilerin temel insani özellikleri geliştirebilmelerini sağlayacak yollar keşfedilmeye çalışılacaktır. Sonuç olarak, bu yolculukta sosyal hizmet eğitimcilerinin öğrencilerinin dijital yetersizliklerini veya çevrimiçi öğrenmede deneyim eksikliklerini göz önünde bulundurması gerekmektedir.

Kaynakça

  • Burgess, S. & Sievertsen, H. H. (2020). Schools, skills, and learning: The impact of COVID-19 on education. VoxEu. org, 1(2). Ege, A. & Altındağ, Ö. (2018). Sosyal hizmet akademisyenlerinin teknoloji kullanımlarının incelenmesi. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 18 (1), 73-89. Kimball, E. & Kim, J. (2013). Virtual boundaries: Ethical considerations for use of social media in social work. Social Work, swt005. Madoc‐Jones, I. & Parrott, L. (2005). Virtual social work education—theory and experience. Social Work Education, 24(7), 755-768. Mathias, J. (2015). Thinking like a social worker: Examining the meaning of critical thinking in social work. Journal of Social Work Education, 51(3), 457-474. Morahan-Martin, J. & Schumacher, P. (2003). Loneliness and social uses of the Internet. Computers in Human Behavior, 19, 659–671.
Yıl 2023, , 451 - 476, 12.06.2023
https://doi.org/10.56597/kausbed.1242933

Öz

Kaynakça

  • Burgess, S. & Sievertsen, H. H. (2020). Schools, skills, and learning: The impact of COVID-19 on education. VoxEu. org, 1(2). Ege, A. & Altındağ, Ö. (2018). Sosyal hizmet akademisyenlerinin teknoloji kullanımlarının incelenmesi. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 18 (1), 73-89. Kimball, E. & Kim, J. (2013). Virtual boundaries: Ethical considerations for use of social media in social work. Social Work, swt005. Madoc‐Jones, I. & Parrott, L. (2005). Virtual social work education—theory and experience. Social Work Education, 24(7), 755-768. Mathias, J. (2015). Thinking like a social worker: Examining the meaning of critical thinking in social work. Journal of Social Work Education, 51(3), 457-474. Morahan-Martin, J. & Schumacher, P. (2003). Loneliness and social uses of the Internet. Computers in Human Behavior, 19, 659–671.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Mustafa Çağrı Ayalp 0000-0002-7011-245X

Yayımlanma Tarihi 12 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Ayalp, M. Ç. (2023). SOSYAL HİZMET EĞİTİMİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI: ÇEVRİMİÇİ ORTAMDA ELEŞTİREL DÜŞÜNMEK MÜMKÜN MÜ?. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(31), 451-476. https://doi.org/10.56597/kausbed.1242933