Despite being aware of the impossibility of reconstructing the past, Annie Ernaux— the first female author among sixteen French writers honored with the Nobel Prize in Literature in 2022 for her boldness and clinical sharpness in revealing the roots, distances, and shared limitations of personal memory— along with writers like Patrick Modiano (2014), attempts to create new lives in the realms of fiction and reality through narratives that delve into fragments and contours of memories. Some writers choose to hide their identities and selves behind the story and the voice(s), while others, like Ernaux, directly present their self-identity in autobiographical narratives for the reader's appreciation. When the reader is aware of Ernaux’s personal story and accompanies her journey, they can distinguish her traces within the narrative and find whole or fragmented glimpses of life. Ernaux endeavors to rescue all memories she carries within from being forgotten; the images in her memory and photographs are both good for her own life and for the world she inhabits and surrounds. In this study, we aim to analyze Ernaux’s autobiographical novel Aborsion(L’événement, 2000) in terms of its structural and textual features specific to the genre.
Geçmişi yeniden kurma savında olmanın olanaksızlığının bilincinde olunmasına karşın, İsveç Akademisi tarafından “kişisel belleğin köklerini, uzaklıklarını ve ortaklaşa sınırlılık larını ortaya koyma gözü pekliği ve klinik keskinliğinden ötürü” Nobel Yazın Ödülü ile onurlandırılan on altı Fransız arasında ilk kadın yazar olan Annie Ernaux (2022) ile Patrick Modiano (2014) gibi yazarlar yaşanmışlıkların bellek kırıntıları ve kıvrımlarından devinimle, anlatıları aracılığıyla kurmaca ve gerçeklik düzleminde yeni yaşamlar yaratmayı denemekten geri kalmazlar. Kimi yazarlar kimliklerini ve benliklerini okurdan gizlemeyi seçip öykünün ve sözcü(k)lerin arkasına sığınırken, Ernaux gibi kimi yazarlar da özkurmaca benli anlatılarında özkimliklerini doğrudan okurun beğenisine sunarlar. Ernaux gibi yazarın kişisel öyküsünü okumanın ve onun serüvenine eşlik etmenin bilinciyle okur, anlatıda hemen onlardan izlerin ayırdına varır ve yaşamından bütüncül ya da parçalı kesitler bulur. Ernaux, “içinde taşıdığı tüm anıları unutulmaktan kurtarmaya çalışmaktadır, belleğindeki ve fotoğraflarındaki imgeler hem kendi yaşamına hem de yaşadığı ve onu kuşatan dünyaya iyedir” (Hernández, 2017, s. 200). Biz bu çalışmada, Ernaux’nun Kürtaj (L’événement, 2000) adlı özkurmaca romanını, türe özgü yapısal ve izleksel düzlemde incelemeyi erek ediniyoruz.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Fransız Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 17 Haziran 2025 |
| Kabul Tarihi | 1 Ağustos 2025 |
| Erken Görünüm Tarihi | 2 Aralık 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 12 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 36 |