BibTex RIS Kaynak Göster

Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?

Yıl 2016, Sayı: 26, 197 - 204, 30.04.2016
https://doi.org/10.20981/kuufefd.97116

Öz

Bu çalışmada, üniversitelerde yürütülen eğitim ve öğretimin bir çok unsuru arasında yer alan öğretici ve öğrenci unsurlarından biri olan öğretici durumundaki öğretim elemanın, ideal bir öğretim elemanı olabilmesi için hangi niteliklere sahip olması gerektiği üzerinde durulacaktır. Bilindiği üzere öğretim elemanı yüksek öğretimin vazgeçilmezlerinden biridir. Yüksek öğretimin nitelikli elemanlar yetiştirmesinin, nitelikli öğretim elemanlarına sahip olmasıyla mümkün olacağı şüphesizdir. İlk, orta ve lise eğitim ve öğretimlerinde, eğitim ve öğretimin temel unsurları olan öğretmen ve öğrenci arasındaki ilişkilerin nasıl olması gerektiğiyle ilgili birçok çalışma yapılmasına rağmen, ne yazık ki, yüksek öğretimde aynı konunun çok az işlendiği görülmektedir. Bu nedenle yüksek öğretimde eğitim ve öğretimin iki önemli unsurundan biri olan öğretim elemanının hangi nitelikleri taşırsa, öğrencileri üzerinde kendisiyle ilgili olarak etkiler uyandırabileceği ve onların nitelikli birer insan ve vatandaş olmalarına katkılar sağlayabileceği önem arz ettiğinden, bahsi geçen konuda tecrübeye dayalı bilgiler verme gereği doğmuştur. Çalışmada sözü edilecek nitelikler, bir öğretim elemanı tarafından dikkate alınarak gereği yerine getirilirse, yüksek eğitim ve öğretiminin ana hedefi olan örnek insanın topluma kazandırılacağı düşünülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Akgün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 10 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Akgün, M. (2016). Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi(26), 197-204. https://doi.org/10.20981/kuufefd.97116
AMA Akgün M. Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?. Kaygı. Nisan 2016;(26):197-204. doi:10.20981/kuufefd.97116
Chicago Akgün, Mehmet. “Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, sy. 26 (Nisan 2016): 197-204. https://doi.org/10.20981/kuufefd.97116.
EndNote Akgün M (01 Nisan 2016) Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 26 197–204.
IEEE M. Akgün, “Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?”, Kaygı, sy. 26, ss. 197–204, Nisan 2016, doi: 10.20981/kuufefd.97116.
ISNAD Akgün, Mehmet. “Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 26 (Nisan 2016), 197-204. https://doi.org/10.20981/kuufefd.97116.
JAMA Akgün M. Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?. Kaygı. 2016;:197–204.
MLA Akgün, Mehmet. “Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, sy. 26, 2016, ss. 197-04, doi:10.20981/kuufefd.97116.
Vancouver Akgün M. Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?. Kaygı. 2016(26):197-204.

e-ISSN: 2645-8950