Düşünen ve sorgulayan bireylerin yetiştirildiği toplum ideali her çağ için önemlidir. Bunun gerçekleşmesi için ise her adımda eğitim ve felsefe birlikteliği gerekmektedir. Felsefe eğitim ortamında merak, şüphe, sorgulamanın gelişimi ve bununla ilgili anlamlar üretmede destek sunmaktadır. Eğitim için sorgulama merak gidericidir ve insani değerleri içine alan ilerlemeyi ifade eder. Bireyden başlayarak toplumun sorgulamayı önemseyen bir farkındalığa sahip olması önemlidir. Felsefi sorgulama farklı bakış açılarının ortaya konmasını, gelişmesini bireylerin ve toplumun düşünme yetilerinin ilerleyişini ve dünya hakkında akıl yürütme yollarını geliştirir. Bu ise hem birey hem de toplum için gereklidir. Çünkü bireyden başlayan ve tüm toplumun bilinçlenmesini destekleyen bir eğitim anlayışı insanlık için daha değerlidir. Çalışma öncelikli olarak eğitim ve felsefe ilişkisinden hareket ederek düşünme, anlam üretme, sorma, sorgulama, sorgulama topluluğu ve felsefi sorgulama kavramlarına odaklanmaktadır. Bununla beraber sözü edilen bu kavramların felsefe tarihindeki anlamlarına yönelik bir analiz yapma amacı da vardır. Sonrasında ise bireylerin ve toplumun sorgulama ve felsefi sorgulama becerilerinin gelişimine yönelik değerli bir örneği temsil eden Çocuklar İçin Felsefe(P4C) yaklaşımı üzerinde durulacaktır. “Nedir” ve “Neden?” sorusu üzerinden felsefi sorgulamanın önemine yönelik tespitler yapılacaktır.
Felsefe Eğitim Soru sorma Sorgulama Çocuklar için Felsefe(P4C).
YOK
YOK
DERGİ EKİBİNE TEŞEKKÜR EDERİM.
The ideal of society in which thinking and inquiry individuals are raised is important for every age. For this to happen, education and philosophy must be together at every step. Philosophy offers support in education in the development of curiosity, doubt, questioning, and understanding. For education, inquiry is intriguing and expresses progress involving human values. Starting with the individual, it is important for the society to have an awareness that cares about inquirining. Philosophical inquiry develops the presentation of different perspectives, the development of individuals and society's thinking abilities and the ways of reasoning about the world. This is necessary for both the individual and society. Because an understanding of education that starts with the individual and supports the awareness of the whole society is more valuable for humanity. The study primarily focuses on the concepts of thinking, producing meaning, questioning, inquiry, community of inquiry and philosophical inquiry, starting from the relationship between education and philosophy. However, there is also the purpose of making an analysis of the meanings of these concepts in the history of philosophy. Afterwards, the Philosophy for Children (P4C) approach, which represents a valuable example of the development of inquiry and philosophical inquiry skills of individuals and society, will be emphasized. “What” and “Why?” Through this question, determinations will be made about the importance of philosophical inquiry.
Philosophy Education Questioning Inquiry Philosophy for Children (P4C).
YOK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 22 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2645-8950