Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÜZEL SANATLAR ÖĞRETMEN ADAYLARININ GENEL ZAMAN YÖNETİM BECERİLERİ

Yıl 2018, , 111 - 124, 20.12.2018
https://doi.org/10.17498/kdeniz.449804

Öz

Öğretmenlerin zaman yönetim becerilerinin belirlenmesi, diğer
mesleklerde olduğu gibi öğretmenlik mesleği için de önemlidir. Öğretmenlerin
planlama, örgütleme, yönlendirme, koordine etme, denetleme, değerlendirme gibi
bazı fonksiyonları kendi işleri ya da içinde bulundukları eğitim örgütlerinin
işleri için uygulamaları zaman yönetimi açısından önemlidir. Mesleki zaman
yönetimi becerileri elbette kişilerin yaşamdaki genel zaman yönetim beceri
düzeyleri ile büyük ölçüde bağlantılıdır. Öğretmenlik mesleği, planlı olmayı,
zamana iyi hükmetmeyi, zamanı verimli kullanmayı, olabildiğince zaman
kaybettiricilerden uzak durmayı gerekli kılan bir meslektir. Bu nedenden
dolayı, öğretmenlerin genel zaman yönetim becerilerinin belirlenmesi, onların
bu konuda kendilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır.



Çalışmanın amacı, Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölümü öğretmen adaylarının genel zaman yönetim becerilerinin 9 demografik
bağımsız değişkene göre nasıl farklılaştığını saptamaktır. Bu çalışma,
2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Trakya Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı ve Müzik Eğitimi
Anabilim Dalı
tüm sınıflarındaki  öğrencilerinden
katılımcı toplam 141 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak,
araştırmacı Ergin, Ergin ve Demirkol (2018) tarafından hazırlanan “Genel Zaman
Yönetimi Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek 4'lü derecelemeli 30 maddeden
oluşmaktadır. Verilerin istatistiksel çözümlenmesinde t testi, varyans analizi
ve farkın kaynağını saptamak amacıyla Post hoc analiz için  LSD teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın
sonucunda, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğretmen adaylarının genel zaman
yönetimi becerilerinin ortalama düzeyin biraz üzerinde olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Akatay, A. (2003). Örgütlerde Zaman Yönetimi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (1), 282-300.
  • Aydın, A., H. & Gürbüz, M. (2012). Zaman kavramı ve yönetimi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 1-20.
  • Başaran, İ., E. (1991). Örgütsel davranış. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Çağlıyan, V., Göral, R. (2009). Zaman Yönetimi Becerileri: Meslek yüksek Okulu Öğrencileri Üzerine Bir Değerlendirme, KMU, İ.İ.B.F. Dergisi, Yıl 11, Sayı 17.
  • Demirtaş, H. ve Özer, N. (2007). Öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişki: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 2 (1), 34-47.
  • Eldeliklioğlu, J. (2008). Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi, Elementary Education Online, 7(3), 656-663.
  • Erdem, R., Pirinçci, E., Dikmetaş, E. (2005). Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Davranışları ve Bu Davranışların Akademik Başarı İle İlişkisi, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14, 167-177.
  • Ergin, Demirali Yaşar; Ergin, Ayşegül Zeynep ve Demirkol, Nihan (2018). “Genel Zaman Yönetimi Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi”. VII. IBANESS International Balkan and Near Eastern Social Sciences Congress Series – Tekirdağ-Türkiye- Mart 24-25. Güçlü, N. (2001). Zaman yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 25, 87-106.Hendry, C. (2004). Making Most of Time. Nurse Rearcher, 12 (2).
  • Karaçor, M., Çatır, O., Sakallı, K. (2017). Kişilik Özelliklerinin Zaman Yönetimi Becerilerine Etkisi: Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma, MESTEK 2017, 4. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sosyal Ve Teknik Bilimler Kongresi, 11-13 Mayıs 2017, Burdur.
  • Karslı, M. D. (2006). Sınıfta Öğrenme Zamanının Yönetimi. Teori ve Uygulamada Sınıf Yönetimi. (Ed. M.Şişman ve S. Turan). Ankara: Öğreti Pegem A Yayıncılık, 101-115.
  • Kocabaş, İ., Erdem, R. (2003). Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları, F.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 191–202.
  • Pocket Mentor, (2006). Zaman Yönetimi, Harvard Business School Press, Optimist Yayınları, İstanbul.
  • Sabuncuoğlu, Z., Tüz, M. (2001). Örgütsel Psikoloji. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Topal, N. Derste Zaman Yönetimi: İlköğretim 3. Sınıf Hayat Bilgisi Dersine Yönelik Bir İnceleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana 2009.Uğur, A. (2000). Çalışma hayatında zaman yönetimi, MPM Kalkınmada Anahtar Verimlilik Dergisi, 12 (143), 18-22.
  • Varışoğlu, B., Şeref, İ., Yılmaz, İ. (2012). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri ve Tutumlarının İncelenmesi, A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, TAED/47, 75-86.Villarruel, Fransisco, Perkins, Daniel, Borden, Lynne, Carlton-Hug, Annelise, Stone, Margaret, Keith, Joanne, “CommunityYouth Development: A Plan for Action”, School CommunityJournal, 11, 39-56, 2001.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aylin Beyoğlu

Demirali Yaşar Ergin

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 31 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Beyoğlu, A., & Ergin, D. Y. (2018). GÜZEL SANATLAR ÖĞRETMEN ADAYLARININ GENEL ZAMAN YÖNETİM BECERİLERİ. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi(40), 111-124. https://doi.org/10.17498/kdeniz.449804