Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SATIŞ GELİŞTİRME ARACI OLARAK İNSERTLER VE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ

Yıl 2020, , 85 - 111, 03.03.2020
https://doi.org/10.17498/kdeniz.621244

Öz

Son
zamanlarda perakendecilik sektöründeki işletmelerin bir satış geliştirme aracı
olarak kullandığı insert, ürünler ve hizmetler hakkında tüketicinin bilgi
almasını sağlamada alternatif bir mecra olarak yoğun şekilde kullanılmaya
başlanmıştır. Çalışmada özellikle insertlerin tüketici için ne ifade ettiği ve
insert kullanımının ne ölçüde etkin olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Bu
bağlamda veri toplama yöntemi olarak tüketiciye yüz yüze anket uygulanmıştır.
Kars şehri merkezinde 385 tüketici ile yapılan bu uygulama sonucunda elde
edilen verilere göre; tüketicinin insert içerisinde yer alan bilgileri
önemsediği ve bunun tüketicinin satın alma davranışlarını yönlendirdiği
gözlemlenmiştir. Özellikle insertlerin internet aracılığıyla takip edildiği ve
güçlü markaların ve yüksek indirim oranlarının insertin farkındalığını
artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Bozkurt Bekoğlu, F. (2018). Tutundurma Stratejisi. Çev. Edt. Erol Ustaahmetoğlu. Perakende Yönetimi; Stratejik Bir Yaklaşım. s.462-487. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.Bulut, Y. (2007). Tüketicilerin Satış Geliştirme Faaliyetlerine İlişkin Tutum ve Yarar Algılamaları. Doctoral Thesis. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.Çolak, E. (2014). Varyans Analizi (Anova) Kruskal Wallis H Testi. http://Eczacilik.Anadolu.Edu.Tr/ Bolumsayfalari/Belgeler/Ecz2014%2011_20140527094539.Pdf (25.02.2019).Doğruyol, M. M. (2009). Zincir Mağazalardaki İnsert Çalışmaları ile Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Arasındaki İlişki ve Bir Uygulama. Master’s Thesis. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Gülçubuk, A. (2007). Tüketicilere Yönelik Satış Geliştirmenin Artan Önemi, Uygulanabilirliği ve İzlenecek Stratejilerin İşletmeler Açısından Değerlendirilmesi. Ege Akademik Bakış, 7 (1), 57-77.http://www.istatistiktezdestek.com/orneklemhesaplama#sampling (20.08.2019).Kalaycı, Ş. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayıncılık.Mere, Ş. (2010). İnsertlerin Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi. Master's Thesis. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.Mucuk, İ. (2017). Pazarlama İlkeleri (ve Yönetimi İçin Örnek Olaylar). İstanbul: Türkmen Kitabevi.Nakip, M. (2013). Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Uygulamalı). Ankara: Seçkin Yayınevi.Odabaşı, Y., & Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Eskişehir: Mediacat Yayınları.Oyman, M. (2004). Tüketicilerin Satış Tutundurma Etkinliklerine Yönelik Tutumları ve Yarar Algılamaları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 4 (1), 55-75. Padem, H., Göksu, A., & Konaklı, Z. (2012). Araştırma Yöntemleri. Saraybosna: International Burch University Publication, Peattie, S. (1998). Promotional Competitions As A Marketing Tool In Food Retailing. British Food Journal. 100 (6), 286-294.Tığlı, M. & Pirtini, S. (2003). Satış Özendirmede Etkili Bir Araç Olarak İnsert ve Hiper/Süpermarket Müşterileri Üzerinde Bir Uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (2), 117-144.

INSERTLES AS A SALES DEVELOPMENT AND THE EFFECT OF CONSUMER PURCHASING BEHAVIOR

Yıl 2020, , 85 - 111, 03.03.2020
https://doi.org/10.17498/kdeniz.621244

Öz

Nowadays,
retailing is a dynamic sector that is rapidly changing and can be seen in
various organizational ways. Especially in recent years, the competition in the
retail sector has forced the retailer to develop different strategies and
ensure the highest level of consumer satisfaction. However, for this to happen,
it is important to know what the consumer thinks about the products and
services of the enterprise and to reflect the products and services of the
enterprise towards the consumer in the light of this information. Recently, the
inserts used by retail businesses as a sales development tool have been used
extensively as an alternative medium to enable the consumer to get information
about products and services. Many companies operating in this sector prefer
different and new channels in their relations with their employees and
corporate and individual consumers. Inserts are one of the most economical and
economical means to reach consumers through these channels. For these reasons,
in this study, it is tried to determine what inserts mean to the consumer and
how effective the use of inserts are.In this study, it is tried to determine
what the inserts mean to the consumer and how effective the use of the inserts
are. In this context, a face-to-face survey was applied to the consumer as a
data collection method. According to the data obtained as a result of this
application made with 385 consumers in the city center of Kars; it is observed
that the consumer cares about the information contained in the insert and this
directs the buying behavior of the consumer. In particular, it was concluded
that the inserts were monitored via the internet and strong brands and high
discount rates increased the awareness of the inserts.

Kaynakça

  • Bozkurt Bekoğlu, F. (2018). Tutundurma Stratejisi. Çev. Edt. Erol Ustaahmetoğlu. Perakende Yönetimi; Stratejik Bir Yaklaşım. s.462-487. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.Bulut, Y. (2007). Tüketicilerin Satış Geliştirme Faaliyetlerine İlişkin Tutum ve Yarar Algılamaları. Doctoral Thesis. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.Çolak, E. (2014). Varyans Analizi (Anova) Kruskal Wallis H Testi. http://Eczacilik.Anadolu.Edu.Tr/ Bolumsayfalari/Belgeler/Ecz2014%2011_20140527094539.Pdf (25.02.2019).Doğruyol, M. M. (2009). Zincir Mağazalardaki İnsert Çalışmaları ile Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Arasındaki İlişki ve Bir Uygulama. Master’s Thesis. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Gülçubuk, A. (2007). Tüketicilere Yönelik Satış Geliştirmenin Artan Önemi, Uygulanabilirliği ve İzlenecek Stratejilerin İşletmeler Açısından Değerlendirilmesi. Ege Akademik Bakış, 7 (1), 57-77.http://www.istatistiktezdestek.com/orneklemhesaplama#sampling (20.08.2019).Kalaycı, Ş. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayıncılık.Mere, Ş. (2010). İnsertlerin Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi. Master's Thesis. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.Mucuk, İ. (2017). Pazarlama İlkeleri (ve Yönetimi İçin Örnek Olaylar). İstanbul: Türkmen Kitabevi.Nakip, M. (2013). Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Uygulamalı). Ankara: Seçkin Yayınevi.Odabaşı, Y., & Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Eskişehir: Mediacat Yayınları.Oyman, M. (2004). Tüketicilerin Satış Tutundurma Etkinliklerine Yönelik Tutumları ve Yarar Algılamaları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 4 (1), 55-75. Padem, H., Göksu, A., & Konaklı, Z. (2012). Araştırma Yöntemleri. Saraybosna: International Burch University Publication, Peattie, S. (1998). Promotional Competitions As A Marketing Tool In Food Retailing. British Food Journal. 100 (6), 286-294.Tığlı, M. & Pirtini, S. (2003). Satış Özendirmede Etkili Bir Araç Olarak İnsert ve Hiper/Süpermarket Müşterileri Üzerinde Bir Uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (2), 117-144.

INSERT КАК СПОСОБ ВЛИЯНИЯ НА РАЗВИТИЕ ПРОДАЖ И ПОТРЕБИТЕЛЯ

Yıl 2020, , 85 - 111, 03.03.2020
https://doi.org/10.17498/kdeniz.621244

Öz

В
настоящее время розничная торговля является динамичным сектором, который быстро
меняется и может рассматриваться различными организационными способами.
В
последние годы конкуренция в розничном секторе вынудила
продавцов по розничной цене разрабатывать различные стратегии и обеспечивать
максимальный уровень удовлетворенности потребителей. Однако
,
д
ля достижения цели пологается
знать, что потребитель думает о продуктах и услугах предприятия и
представить потребителью продукты и услуги в соответствии его интересов. В последнее
время insert, который используется в качестве инструмента развития продаж
предприятиями розничного сектора, широко используется в качестве
альтернативного средства для предоставления потребителю информации о продуктах
и услугах. Многие компании, работающие в этом секторе, предпочитают новые
способы в своих отношениях со своими сотрудниками, а также
с корпоративными и индивидуальными потребителями. İnsert
являются
одним из наиболее
достижимым и экономичным
способо
м для потребителей. В связи с этим, в нижеследующем исследовании
делается попытка определить, что  insert
означает
для потребителя и насколько
она эффективна.
В этом контексте был применен
метод прямого
опроса ресспондентов
с целью  установления
уровня
восприятия
потребителем İnsert
-а. Согласно данным 385
потребител
ей из города Карс,
полученным в результате
опросника было
установлено
,
что потребитель
интересуется информацией insert,
которое  направляет
инстикты
потребителя по поводу отоваривания.



В
частности, был
и
сделан
ы
вывод
ы
о том, что
insert
отслеживались через Интернет, а сильные бренды и высокие ставки дисконтирования
повышали осведомленность
по поводу insert-ов.

Kaynakça

  • Bozkurt Bekoğlu, F. (2018). Tutundurma Stratejisi. Çev. Edt. Erol Ustaahmetoğlu. Perakende Yönetimi; Stratejik Bir Yaklaşım. s.462-487. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.Bulut, Y. (2007). Tüketicilerin Satış Geliştirme Faaliyetlerine İlişkin Tutum ve Yarar Algılamaları. Doctoral Thesis. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.Çolak, E. (2014). Varyans Analizi (Anova) Kruskal Wallis H Testi. http://Eczacilik.Anadolu.Edu.Tr/ Bolumsayfalari/Belgeler/Ecz2014%2011_20140527094539.Pdf (25.02.2019).Doğruyol, M. M. (2009). Zincir Mağazalardaki İnsert Çalışmaları ile Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Arasındaki İlişki ve Bir Uygulama. Master’s Thesis. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Gülçubuk, A. (2007). Tüketicilere Yönelik Satış Geliştirmenin Artan Önemi, Uygulanabilirliği ve İzlenecek Stratejilerin İşletmeler Açısından Değerlendirilmesi. Ege Akademik Bakış, 7 (1), 57-77.http://www.istatistiktezdestek.com/orneklemhesaplama#sampling (20.08.2019).Kalaycı, Ş. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayıncılık.Mere, Ş. (2010). İnsertlerin Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi. Master's Thesis. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.Mucuk, İ. (2017). Pazarlama İlkeleri (ve Yönetimi İçin Örnek Olaylar). İstanbul: Türkmen Kitabevi.Nakip, M. (2013). Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Uygulamalı). Ankara: Seçkin Yayınevi.Odabaşı, Y., & Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Eskişehir: Mediacat Yayınları.Oyman, M. (2004). Tüketicilerin Satış Tutundurma Etkinliklerine Yönelik Tutumları ve Yarar Algılamaları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 4 (1), 55-75. Padem, H., Göksu, A., & Konaklı, Z. (2012). Araştırma Yöntemleri. Saraybosna: International Burch University Publication, Peattie, S. (1998). Promotional Competitions As A Marketing Tool In Food Retailing. British Food Journal. 100 (6), 286-294.Tığlı, M. & Pirtini, S. (2003). Satış Özendirmede Etkili Bir Araç Olarak İnsert ve Hiper/Süpermarket Müşterileri Üzerinde Bir Uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (2), 117-144.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Filiz Aslan Çetin 0000-0002-8210-799X

Yayımlanma Tarihi 3 Mart 2020
Gönderilme Tarihi 17 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Aslan Çetin, F. (2020). SATIŞ GELİŞTİRME ARACI OLARAK İNSERTLER VE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 1(45), 85-111. https://doi.org/10.17498/kdeniz.621244