Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TATİL KARARLARINDA ELEKTRONİK PAZARLAMANIN (B2C) ROLÜ: İSTANBUL ÖRNEĞİ

Yıl 2021, , 385 - 402, 30.09.2021
https://doi.org/10.17498/kdeniz.955904

Öz

Elektronik pazarlama, modern dünyanın ve dijital çağın işletmelere getirdiği en önemli unsurlar arasında yer almaktadır. Elektronik pazarlama yoluyla küçük-büyük bütün işletmeler, faaliyet kolu fark etmeksizin bütün markalar küresel çapta faaliyet gösterebilmektedir. Sanal ortamlardaki alışveriş platformları ve tüketicilerin erişimine açılmış bütün çevrimiçi siteler artık dünyanın en büyük pazarları haline gelmiştir. Turizm sektörü de süreç içerisinde elektronik pazarlama uygulamalarına adapte olmuş, sektör içerisinde faaliyet gösteren başta seyahat acentaları olmak üzere, konaklama işletmeleri ve restoranlar çevrimiçi platformlarda çeşitli uygulamalar aracılığı ile turistlere ulaşmaya başlamıştır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, hem turizmde satın alma kararlarını ortaya koymak hem de İstanbul’da tatillerini geçiren turistlerin söz konusu tatilleri ile ilgili kararlarına elektronik pazarlama unsurlarının etkisi belirlemektir. Çalışmada katılımcılara anket çalışması düzenlenmiş ve veriler IBM SPSS Statistics 22’de işlenerek analiz edilmiştir. Çalışma sonucuna göre, katılımcıların gidilecek yerin sunduğu hizmetlerden, sahip olduğu teknolojik olanaklardan, sosyal medya, imaj, dijital bilinirlik ve çevrim içi satış olanaklarından etkilendikleri görülmektedir. Bununla birlikte katılımcıların %53’ünün bir kısmının ailesiyle tatile çıkmayı tercih ettiği, %83’ünün yurtiçi tatiline çıktığı ve %82’sinin tatillerini yaz aylarında geçirmeyi tercih ettiği görülmektedir. Yine katılımcıların %38,5’inin tatilleri için 5000 TL ve üzeri bütçe ayırdığı, %55’inin yılda 1 kez tatile çıktığı, %52’sinin tatillerinde Ege Bölgesi’ni ziyaret ettikleri ve deniz turizmine (%59,7) daha çok yöneldikleri görülmektedir. Tatil kararlarını etkileyen faktörler incelendiğinde, Yüzme imkanları hakkında bilgiye WEB sitesi üzerinden kolayca ulaşabilmem tercihimi etkiler (4,277) seçeneği en çok tercih edilen değişken olarak dikkat çekmektedir. Söz konusu değişkeni Gidilecek yerin çevresi hakkında bilgiye WEB sitesi üzerinden kolayca ulaşabilmem tercihimi etkiler (4,231) ve daha önce gitmiş kişilerin gidilecek yerle ilgili çevrimiçi sitelerdeki yorumları tercihimi etkiler (4,226) seçenekleri takip etmektedir. Katılımcıların hizmet kalitesi ile ilgili bilgilendirmelere önem gösterdiği Hizmet kalitesi hakkında bilgiye WEB sitesi üzerinden kolayca ulaşabilmem tercihimi etkiler (4,213) seçeneğinin de diğerlerine göre daha sık tercih edilmesinden anlaşılmaktadır. Ortaya konulan bu çalışmanın alana katkı sağlayacak nitelikte bir çalışmadır.

Kaynakça

  • Akturan, U. (2007). Tüketici Davranışına Yönelik Araştırmalarda Alternatif Bir Teknik: Etnografik Araştırma, İstanbul Ticaret Üniversitesi SBE Dergisi, 6(11): 237-252.
  • Altıntaş, H. (2007). Tüketici Davranışlarının Etkileyen Güncel Konular Ve Tüketici Davranışlarındaki Teorik Değişimler. Erişim Adresi: www.isgucu.org, Erişim Tarihi: 21.03.2021.
  • Ansen., E. N. & Fırat, A. (2009). Turizm İşletmelerinde Elektronik Pazarlama: Antalya İli "A Grubu Seyahat Acentaları" Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 4(2): 117-134.
  • Buhalis, D & Law, R. (2008). Progress In Information Technology And Tourism Management: 20 Years On And 10 Years After The Internet—The State Of E Tourism Research. Tourism Management, 29(4): 609–623.
  • Çeken, H. (2004). Küreselleşme Eğilimlerinin Uluslararası Turizm Hareketlerine Etkisi ve Türkiye. Muğla Üniversitesi SBE Dergisi, 12: 111.
  • Dalgın, T. ve Karadağ, L. (2013). Restoran İşletmeleri WEB Sitelerinin İçerik Analizi: Marmaris-Bodrum Örneği". AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(28):133-133.
  • Engel, F., J., Blackwell, D., R. ve Miniard, W., P. (1995). Consumer Behavior. Florida: The Dreyden Press.
  • Ersoy, Ayşe (2007), Marka Seçimi Davranışı ve Marka Seçimine Etki Eden Marka Bağlılığının Davranışsal Boyutu. Erişim Adresi: www.paribus.tr.googlepages.com/a_esoy.doc., Erişim Tarihi: 07.03.2021.
  • Hawkins, I., D., Best, J., R. ve Coney, A., K. (1998). Consumer Behavior, Building Marketing Strategy. New York: MgGraw Hill.
  • Hoyer, D., W. ve MacInnis, D.J. (2007). Consumer Behavior. New York: Houghton Mifflin Company.
  • İçöz, O. (2001). Turizm İşletmelerinde Pazarlama. Ankara: Turhan Kitabevi. Karacan, S ve Çiftçioğlu, S. (2018). Turizm İşletmelerinde Elektronik Ticaretin Etkisi. Uluslararası Turizm, İşletme, Ekonomi Dergisi, 2(2): 245-252.
  • Karadağ, L. (2020). Modern Pazarlama Yaklaşımları / B2B ve B2C Pazarlama (B2B and B2C Marketing). (Ed: Seden Doğan). Ankara: Nobel Akademi.
  • Kıroğlu, P. (2012). Elektronik Turizm Analizi, Uygulamaları ve Beklentiler. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kotler, P. (2000), Pazarlama Yönetimi, (Çev: Nejat Muallimoğlu). İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Kotler, P., Bowen J. T., Makens J. C. ve Baloglu S. (2009). Marketing for Hospitality and Tourism. New York: Prentice Hall.
  • Kozak, M. ve Rimington, M. (2000). Tourist Satisfaction with Mallorca, Spain, as an off-season Holiday Destination. Journal of Travel Research, (38): 260-269.
  • Law, R., Chan, I. & Goh, C. (2007). Where To Find the Lowest Hotel Room Rates on the Internet? The Case of Hong Kong, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 19(6): 495‐506.
  • Lin, N. (1976). Foundations of Social Research. USA: Mc Graw-Hill.
  • Loudon, L., D. ve Della Bitta, J., A. (1993). Consumer Behaivor, New York: McGraw Hill.
  • Manes, E. ve Tchetchik, A. (2018). The Role Of Electronic Word Of Mouth in Reducing Information Asymmetry: An Empirical Investigation of Online Hotel Booking, Journal of Business Research, 85: 185-196.
  • Marangoz, M., Yeşildağ, B. & Saltık, I. A. (2012). E-Ticaret İşletmelerinin Web Ve Sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 3(2): 53-78.
  • Özdipçiner, N. S. (2010). Turizmde Elektronik Pazarlama. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 1(1): 5-22.
  • Papatya, N. (2005). Tüketici Davranışları İle İlgili Motivasyon Modelleri: Bir Perakende İşletmesinde Temizlik Ve Kişisel Bakım Ürünlerine Bağlı Bir Araştırma, Süleyman Demirel Dergisi İİBF Dergisi, 10(1): 221-240.
  • Perner, L. (2007). Consumer Behaviour: The The Psychology Of Marketıng. University of Southern California Ders Notları. Erişim Adresi: www.consumerpsychologist.com. Erişim Tarihi: 06.08.2021.
  • Pırnar, I. (2005). Turizm Endüstrisinde E-Ticaret. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1: 28-55.
  • Solomon, M.R. (2007) Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Swarbrooke, J. ve Horner, S. (2001). Consumer Behaviour in Tourism. Oxford : Heinemann.
  • Ünüsan, Ç., Pirtini, S. ve Bilge, F., O. (2004). Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Açısından Marka, Mağaza ve Franchising Sistemi İlişkisinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Erişim Adresi: www.franchisemore.com, Erişim Tarihi: 03.02.2021.
  • Yakupoğlu, Ö. R. (2004). Turiznmde E-İş Destinasyonlar ve İşletmeler İçin Pratik Yönergeler. World Tourism Organization. Zalatan, A. (1998). Wives Invesment in Tourism Decision Process. Annals of Tourism Research, 25(4): 890-903.

ROLE OF ELECTRONIC MARKETING (B2C) IN HOLIDAY DECISIONS: CASE OF ISTANBUL

Yıl 2021, , 385 - 402, 30.09.2021
https://doi.org/10.17498/kdeniz.955904

Öz

Electronic marketing is among the most important elements brought to businesses by the modern world and digital age. Through electronic marketing, all small-large businesses, all brands can operate globally, regardless of the area of activity. Shopping platforms in virtual environments and all online websites available to consumers have now become the largest market in the world. The tourism sector has also been adapted to electronic marketing practices during the process, and hospitality businesses and restaurants, especially travel agencies operating within the industry, have started to reach out to tourists through various applications on online platforms. The purpose of the study in this context is both to make purchasing decisions in tourism and to determine the impact of electronic marketing elements on the decisions of tourists who spend their holidays in Istanbul regarding their holidays. In the study, the survey work was conducted on participants, and the data was analyzed in IBM SPSS Statistics v22. According to the study results, participants appear to be impressed with the services that the visited places offer, the technological possibilities they have, social media, image, digital recognition, and online sales opportunities. However, it is observed that 53% of respondents preferred to go on holiday with their family, 83%" went on domestic holiday and 82% preferred to spend their holidays in summer. It was also found that 38.5% of respondents allocated the budget of TL 5000 or more for their holidays, 55% vacationed one time a year, 52% visited the Aegean region during their holidays, and oriented more towards maritime tourism (59.7%). When examining the factors affecting holiday decisions, the option "My easy access to information about swimming facilities affects my preference" (4,277) is attracted attention as the most preferred variable. The participants pay attention to the information about the service quality, which can be understood from the fact that the option “The fact that I can easily access information about the service quality through the WEB site affects my preference” (4,213) is preferred more frequently than the others.

Kaynakça

  • Akturan, U. (2007). Tüketici Davranışına Yönelik Araştırmalarda Alternatif Bir Teknik: Etnografik Araştırma, İstanbul Ticaret Üniversitesi SBE Dergisi, 6(11): 237-252.
  • Altıntaş, H. (2007). Tüketici Davranışlarının Etkileyen Güncel Konular Ve Tüketici Davranışlarındaki Teorik Değişimler. Erişim Adresi: www.isgucu.org, Erişim Tarihi: 21.03.2021.
  • Ansen., E. N. & Fırat, A. (2009). Turizm İşletmelerinde Elektronik Pazarlama: Antalya İli "A Grubu Seyahat Acentaları" Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 4(2): 117-134.
  • Buhalis, D & Law, R. (2008). Progress In Information Technology And Tourism Management: 20 Years On And 10 Years After The Internet—The State Of E Tourism Research. Tourism Management, 29(4): 609–623.
  • Çeken, H. (2004). Küreselleşme Eğilimlerinin Uluslararası Turizm Hareketlerine Etkisi ve Türkiye. Muğla Üniversitesi SBE Dergisi, 12: 111.
  • Dalgın, T. ve Karadağ, L. (2013). Restoran İşletmeleri WEB Sitelerinin İçerik Analizi: Marmaris-Bodrum Örneği". AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(28):133-133.
  • Engel, F., J., Blackwell, D., R. ve Miniard, W., P. (1995). Consumer Behavior. Florida: The Dreyden Press.
  • Ersoy, Ayşe (2007), Marka Seçimi Davranışı ve Marka Seçimine Etki Eden Marka Bağlılığının Davranışsal Boyutu. Erişim Adresi: www.paribus.tr.googlepages.com/a_esoy.doc., Erişim Tarihi: 07.03.2021.
  • Hawkins, I., D., Best, J., R. ve Coney, A., K. (1998). Consumer Behavior, Building Marketing Strategy. New York: MgGraw Hill.
  • Hoyer, D., W. ve MacInnis, D.J. (2007). Consumer Behavior. New York: Houghton Mifflin Company.
  • İçöz, O. (2001). Turizm İşletmelerinde Pazarlama. Ankara: Turhan Kitabevi. Karacan, S ve Çiftçioğlu, S. (2018). Turizm İşletmelerinde Elektronik Ticaretin Etkisi. Uluslararası Turizm, İşletme, Ekonomi Dergisi, 2(2): 245-252.
  • Karadağ, L. (2020). Modern Pazarlama Yaklaşımları / B2B ve B2C Pazarlama (B2B and B2C Marketing). (Ed: Seden Doğan). Ankara: Nobel Akademi.
  • Kıroğlu, P. (2012). Elektronik Turizm Analizi, Uygulamaları ve Beklentiler. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kotler, P. (2000), Pazarlama Yönetimi, (Çev: Nejat Muallimoğlu). İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Kotler, P., Bowen J. T., Makens J. C. ve Baloglu S. (2009). Marketing for Hospitality and Tourism. New York: Prentice Hall.
  • Kozak, M. ve Rimington, M. (2000). Tourist Satisfaction with Mallorca, Spain, as an off-season Holiday Destination. Journal of Travel Research, (38): 260-269.
  • Law, R., Chan, I. & Goh, C. (2007). Where To Find the Lowest Hotel Room Rates on the Internet? The Case of Hong Kong, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 19(6): 495‐506.
  • Lin, N. (1976). Foundations of Social Research. USA: Mc Graw-Hill.
  • Loudon, L., D. ve Della Bitta, J., A. (1993). Consumer Behaivor, New York: McGraw Hill.
  • Manes, E. ve Tchetchik, A. (2018). The Role Of Electronic Word Of Mouth in Reducing Information Asymmetry: An Empirical Investigation of Online Hotel Booking, Journal of Business Research, 85: 185-196.
  • Marangoz, M., Yeşildağ, B. & Saltık, I. A. (2012). E-Ticaret İşletmelerinin Web Ve Sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 3(2): 53-78.
  • Özdipçiner, N. S. (2010). Turizmde Elektronik Pazarlama. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 1(1): 5-22.
  • Papatya, N. (2005). Tüketici Davranışları İle İlgili Motivasyon Modelleri: Bir Perakende İşletmesinde Temizlik Ve Kişisel Bakım Ürünlerine Bağlı Bir Araştırma, Süleyman Demirel Dergisi İİBF Dergisi, 10(1): 221-240.
  • Perner, L. (2007). Consumer Behaviour: The The Psychology Of Marketıng. University of Southern California Ders Notları. Erişim Adresi: www.consumerpsychologist.com. Erişim Tarihi: 06.08.2021.
  • Pırnar, I. (2005). Turizm Endüstrisinde E-Ticaret. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1: 28-55.
  • Solomon, M.R. (2007) Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Swarbrooke, J. ve Horner, S. (2001). Consumer Behaviour in Tourism. Oxford : Heinemann.
  • Ünüsan, Ç., Pirtini, S. ve Bilge, F., O. (2004). Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Açısından Marka, Mağaza ve Franchising Sistemi İlişkisinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Erişim Adresi: www.franchisemore.com, Erişim Tarihi: 03.02.2021.
  • Yakupoğlu, Ö. R. (2004). Turiznmde E-İş Destinasyonlar ve İşletmeler İçin Pratik Yönergeler. World Tourism Organization. Zalatan, A. (1998). Wives Invesment in Tourism Decision Process. Annals of Tourism Research, 25(4): 890-903.

РОЛЬ ЭЛЕКТРОННОГО МАРКЕТИНГА (B2C) ПРИ ОТПУСКОВ: ПРИМЕР СТАМБУЛА

Yıl 2021, , 385 - 402, 30.09.2021
https://doi.org/10.17498/kdeniz.955904

Öz

Электронный маркетинг - один из важнейших элементов современной эпохи, вносивший цифровую систему в бизнес. С помощью электронного маркетинга все предприятия, малые и крупные, все бренды, независимо от их сферы деятельности, могут работать в глобальном масштабе. Виртуальные торговые площадки и все онлайн-сайты, открытые для потребителей, теперь стали крупнейшими рынками в мире. Сектор туризма также адаптировался к приложениям электронного маркетинга. В частности, туристические агентства, работающие в этом секторе, предприятия по размещению туристов и рестораны, начали привлекать туристов с помощью различных приложений на онлайн-платформах. В этом контексте, целью нашего исследования является как выявление решений о покупках в сфере туризма, так и определение влияния элементов электронного маркетинга на решения туристов, которые проводят свой отпуск в Стамбуле. В ходе исследования для участников было организовано анкетирование, а данные были обработаны и проанализированы в IBM SPSS Statistics 22. По результатам исследования видно, что на участников влияют услуги, предлагаемые дестинацией, технологические возможности, которыми он располагает, социальные сети, имидж, цифровая осведомленность и возможности онлайн-продаж. Однако видно, что 53% участников предпочитают уезжать в отпуск с семьей, 83% проводят отпуск на родине и 82% предпочитают проводить отпуск в летние месяцы. 38,5% участников выделили бюджет в размере 5000 турецких лир или более на свой отпуск, 55% отправились в отпуск один раз в год, 52% посетили Эгейский регион во время отпуска и больше склонялись к морскому туризму (59,7%). При изучении факторов, влияющих на решение по поводу отпуска, опция “я могу легко получить доступ к информации о возможностях плавания через ВЕБ-сайт, который может повлеять на мой выбор (4 277)”, применяется чаще чем другие алтернативы.

Kaynakça

  • Akturan, U. (2007). Tüketici Davranışına Yönelik Araştırmalarda Alternatif Bir Teknik: Etnografik Araştırma, İstanbul Ticaret Üniversitesi SBE Dergisi, 6(11): 237-252.
  • Altıntaş, H. (2007). Tüketici Davranışlarının Etkileyen Güncel Konular Ve Tüketici Davranışlarındaki Teorik Değişimler. Erişim Adresi: www.isgucu.org, Erişim Tarihi: 21.03.2021.
  • Ansen., E. N. & Fırat, A. (2009). Turizm İşletmelerinde Elektronik Pazarlama: Antalya İli "A Grubu Seyahat Acentaları" Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 4(2): 117-134.
  • Buhalis, D & Law, R. (2008). Progress In Information Technology And Tourism Management: 20 Years On And 10 Years After The Internet—The State Of E Tourism Research. Tourism Management, 29(4): 609–623.
  • Çeken, H. (2004). Küreselleşme Eğilimlerinin Uluslararası Turizm Hareketlerine Etkisi ve Türkiye. Muğla Üniversitesi SBE Dergisi, 12: 111.
  • Dalgın, T. ve Karadağ, L. (2013). Restoran İşletmeleri WEB Sitelerinin İçerik Analizi: Marmaris-Bodrum Örneği". AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(28):133-133.
  • Engel, F., J., Blackwell, D., R. ve Miniard, W., P. (1995). Consumer Behavior. Florida: The Dreyden Press.
  • Ersoy, Ayşe (2007), Marka Seçimi Davranışı ve Marka Seçimine Etki Eden Marka Bağlılığının Davranışsal Boyutu. Erişim Adresi: www.paribus.tr.googlepages.com/a_esoy.doc., Erişim Tarihi: 07.03.2021.
  • Hawkins, I., D., Best, J., R. ve Coney, A., K. (1998). Consumer Behavior, Building Marketing Strategy. New York: MgGraw Hill.
  • Hoyer, D., W. ve MacInnis, D.J. (2007). Consumer Behavior. New York: Houghton Mifflin Company.
  • İçöz, O. (2001). Turizm İşletmelerinde Pazarlama. Ankara: Turhan Kitabevi. Karacan, S ve Çiftçioğlu, S. (2018). Turizm İşletmelerinde Elektronik Ticaretin Etkisi. Uluslararası Turizm, İşletme, Ekonomi Dergisi, 2(2): 245-252.
  • Karadağ, L. (2020). Modern Pazarlama Yaklaşımları / B2B ve B2C Pazarlama (B2B and B2C Marketing). (Ed: Seden Doğan). Ankara: Nobel Akademi.
  • Kıroğlu, P. (2012). Elektronik Turizm Analizi, Uygulamaları ve Beklentiler. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kotler, P. (2000), Pazarlama Yönetimi, (Çev: Nejat Muallimoğlu). İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Kotler, P., Bowen J. T., Makens J. C. ve Baloglu S. (2009). Marketing for Hospitality and Tourism. New York: Prentice Hall.
  • Kozak, M. ve Rimington, M. (2000). Tourist Satisfaction with Mallorca, Spain, as an off-season Holiday Destination. Journal of Travel Research, (38): 260-269.
  • Law, R., Chan, I. & Goh, C. (2007). Where To Find the Lowest Hotel Room Rates on the Internet? The Case of Hong Kong, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 19(6): 495‐506.
  • Lin, N. (1976). Foundations of Social Research. USA: Mc Graw-Hill.
  • Loudon, L., D. ve Della Bitta, J., A. (1993). Consumer Behaivor, New York: McGraw Hill.
  • Manes, E. ve Tchetchik, A. (2018). The Role Of Electronic Word Of Mouth in Reducing Information Asymmetry: An Empirical Investigation of Online Hotel Booking, Journal of Business Research, 85: 185-196.
  • Marangoz, M., Yeşildağ, B. & Saltık, I. A. (2012). E-Ticaret İşletmelerinin Web Ve Sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 3(2): 53-78.
  • Özdipçiner, N. S. (2010). Turizmde Elektronik Pazarlama. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 1(1): 5-22.
  • Papatya, N. (2005). Tüketici Davranışları İle İlgili Motivasyon Modelleri: Bir Perakende İşletmesinde Temizlik Ve Kişisel Bakım Ürünlerine Bağlı Bir Araştırma, Süleyman Demirel Dergisi İİBF Dergisi, 10(1): 221-240.
  • Perner, L. (2007). Consumer Behaviour: The The Psychology Of Marketıng. University of Southern California Ders Notları. Erişim Adresi: www.consumerpsychologist.com. Erişim Tarihi: 06.08.2021.
  • Pırnar, I. (2005). Turizm Endüstrisinde E-Ticaret. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1: 28-55.
  • Solomon, M.R. (2007) Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Swarbrooke, J. ve Horner, S. (2001). Consumer Behaviour in Tourism. Oxford : Heinemann.
  • Ünüsan, Ç., Pirtini, S. ve Bilge, F., O. (2004). Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Açısından Marka, Mağaza ve Franchising Sistemi İlişkisinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Erişim Adresi: www.franchisemore.com, Erişim Tarihi: 03.02.2021.
  • Yakupoğlu, Ö. R. (2004). Turiznmde E-İş Destinasyonlar ve İşletmeler İçin Pratik Yönergeler. World Tourism Organization. Zalatan, A. (1998). Wives Invesment in Tourism Decision Process. Annals of Tourism Research, 25(4): 890-903.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Levent Karadağ 0000-0002-0932-8315

Serhat Şeker Bu kişi benim 0000-0002-9358-8004

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 23 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Karadağ, L., & Şeker, S. (2021). TATİL KARARLARINDA ELEKTRONİK PAZARLAMANIN (B2C) ROLÜ: İSTANBUL ÖRNEĞİ. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 1(51), 385-402. https://doi.org/10.17498/kdeniz.955904