Экзамены для определения качества знаний по иностранному языку в Турции проводились в целях с использованием разных методов. До 2012 года, для академических назначений и повышения в сферах естественных, общественных наук и здравохранения совместно с меняющегося по содержанию экзаменов ЭИЯ применяли экзамен ЭЯГ. Однако, с 2013-го года все вышеуказанные экзамены без изменений включили в один экзамен – ЭИЯ. В статье сопоставляются экзамены ЭМС и ЭЯ 2012-го года с новым экзаменом ЭИЯ. В результате учитывается степень трудности экзменов и исследуются количественный потенциал и назначение экзаменов.
Ülkemizde yabancı dil seviye belirleme sınavları değişik zamanlarda farklı amaçlar için kullanılmış ve amaçlar doğrultusunda farklı sınavlar uygulanmıştır. 2012 yılına kadar, akademik atanma ve yükselme için Fen, Sosyal ve Sağlık alanlarında olmak üzere içeriği alana göre değişen ÜDS sınavları ve bu amaçların yanı sıra tazminat amacıyla da KPDS sınavı uygulanmıştır. Ancak 2013 yılından itibaren tüm bu sınavlar, amaç farkı gözetilmeksizin YDS sınavı çatısı altında toplanmıştır. Bu incelemede, 2012 yılında yapılan KPDS ve ÜDS (sosyal bilimler) sınavları ile yeni YDS sınavı karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma, dil seviyesinin belirlemesi açısından, zorluk derecelerine göre yapılmış ve sınavların hem sayısal değerleri hem de nitelik açısından içerikleri irdelenmiştir.
In our country, proficiency exams have been used for various purposes, and different exams have been applied depending on these purposes. Up to 2012, ÜDS exams, in the fields of Science, Social Sciences and Medicine, the content of which change according to its field were applied for academic purposes. KPDS exams were also applied for fringe benefits for state workers along with the purposes of ÜDS. However, in 2013, a new exam called YDS was launched, covering all the previous exams regardless of any specific purpose. In this study, ÜDS (Social Sciences) and KPDS exams that were held in 2012 are compared with the first YDS exam held in 2013. The comparison is made according to the difficulty degrees of the exams in terms of quantitative data as well as qualitative values of the questions with an insight into their sytantic structures and meaning.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Gönderilme Tarihi | 21 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 21 |