Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOCIO-CULTURAL INFLUENCES OF POSTMODERNIST MILIEU OVER TRANSFORMATION AND TRANSITION OF ARTISTS AND ARTWORKS

Yıl 2011, Sayı: 9, 103 - 119, 01.03.2011

Öz

The postmodernist politics caused important changes in socio-cultural and political milieu has another area of influence which is artists and their works. In this work, it has been tried to analyse whether the art has been commodized through mass media and other means of capitalistic economic system and expansions of the reasons of artistic productions and who has been targeted to serve and the main factors which have inspired the artist to perform that particular way have been illustrated with a critical approach. In addition to this, the terminological contradictions which paved the way for postmodernism has been analysed and their effects over the low art has been emphasized, and attentions have been tried to focus on the terminological illusions by expanding on the meanings of these terms and concepts used which wielded manipulative influences over the political atmosphere by forming main dynamics of postmodernist approach. Meanings of the terms and concepts: “communication”, “popular culture”, “mass culture”, “life style” and “consumption” have purposefully been twisted and presented to people and through this vehicle, whilst consumption crazy societies being built, on the other hand aesthetic value judgements were weakened which in turn paved the way for a degenerate culture. In the end, the expected contribution of this work is; to unearth the manipulative effects of the concepts which have been presented to people in templates that have been accepted without consciousness. Because, the related terms and concepts are effective tools used by professional industrial culture designers in order to inject “the mass culture” by deviating them away from then- actual meanings. Thus, this situation causes its damage, directly or indirectly by negatively influencing the socio-cultural, political and aesthetic texture of societies. There existed a theoretical struggle between two dominant ideological poles of socialist and capitalistic thoughts in modem epoch, in postmodern period, ideological dimension has lost its meaning. In this juncture, the thesis of this work is; postmodernism is a form of capitalism which has been purified from its ideological elements. Through this work, by focusing attentions and perceptions to the actual and intended meanings of these terms and concepts, it has been aimed to contribute the reinforcement of mass consciousness of people for the long run. 

POSTMODERNİST ORTAMIN SANATÇI VE SANAT ÜRETİMLERİNİN DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMÜ ÜZERİNE SOSYO-KÜLTÜREL ETKİLERİ

Yıl 2011, Sayı: 9, 103 - 119, 01.03.2011

Öz

Sosyo-kültürel ortamda önemli değişime yol açan Postmodem politikanın önemli etki alanlarından biri de, sanatçı ve onun ortaya koyduğu ürünlerdir. Bu çalışmada, Postmodem politikanın en önemli araçlarından biri olan, kapitalist ekonomi politikası ve kitle iletişim araçları ile sanatm metalaşmaya uygun bir etkinliğe dönüşüp dönüşmediği ve sanatçmm ürününü ortaya koyarken, hareket alanma etki eden sebepler, ortaya çıkan ürünün kime/kimlere ya da neye hizmet ettiği konularmm açılımları, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirilmiştir. Ayrıca Postomodemist ortama zemin hazırlayan terminolojik çelişkiler analiz edilerek, düşük sanat ortamına yaptığı etkilerin önemle üzerinde durulmuş, kültür, sanat ve siyasi ortamda “manipülatif etkilere yol açan” postmodemizmin temel dinamolarını oluşturan terim ve kavramların açılımları yapılarak bu terim ve kavramların terminolojik algı yanılsamalarına dikkatler odaklanmak istenmiştir. Kültür endüstrisi üreticileri tarafından, “iletişim”, “popüler kültür”, “kitle kültürü” ,“yaşam stili” ve “tüketim” kavramları bilinçli bir şekilde gerçek anlamlan dışma taşınlarak, topluma lanse edilmiş, bu sayede tüketim çılgını bir toplum oluşturulurken, estetik değer ölçütleri zayıflamış ve bunun sonucunda yoz bir kültüre zemin hazırlamıştır. Nitekim, bu çalışmanın alanma yapacağmı umulan katkı; kültür, sanat ve politik ortamda farkında olmadan hazırlaşmış ya da hazırlaştırılmış kalıplar halinde sunulan ve toplum tarafmdan irdelemeden kabul gören bu kavramların, yanıltmacı algılanna, eleştirel gözle yaklaşmak ve ilgili kavramların manipülatif etkilerini ortaya çıkarmaktır. Çünkü ilgili terim ve kavramlar, profesyonel “kültür endüstrisi tasarımcıları” tarafmdan kullanılan oldukça etkin ve güçlü silahlar olup, gerçek anlam ve ifadelerinden uzaklaştırılarak topluma, amaçlanan kitle kültürünü enjekte etmek için, birer araç olarak kullanılmaktadır. Böylece toplumun sosyokültürel, politik ve estetik yapışma bazen dolaylı bazen ise dolaysız yönden negatif etki ederek, milli kültür, sanat ve ideolojik dokusunda tahribatlara yol açmaktadır. Modemist dönemin baskın ideolojik kutupları, kapitalist ve sosyalist düşünceler arasmda var olan kuramsal bir mücadeleyi de beraberinde getirmişken post modemist periyotta bu tür düşünce kutuplan etrafında şekillenmiş olan ideolojiler anlamlarını yitirmiş olmasına rağmen kapitalist ideoloji görünürden uzaklaşarak görünmez etkin bir formata bürünmüştür. Bu bağlamda bu çalışmanm ana vurgularından birisi, postmodemizm, bilinen ve kabul edilen düşüncenin aksine, kapitalizmin ideolojisinden annmış, salt iktisadi bir kapitalizm olduğudur. Bahsi geçen iktisadi kapitalist yaklaşımların kavramsal araçlarına algı ve dikkatlerin yoğunlaştınldığı bu çalışmada kitle bilinci güçlendirilmeye çalışarak uzun vadeli çözümler arama yoluna gidilmiştir. 

СОЦИАЛЬНО-КУЛЬТУРНЫЕ ФАКТОРЫ В ПОСТМОДЕРНИСТСКОЙ ОКРУЖАЮЩЕЙ СРЕДЕ НАД ИЗМЕНЕНИЕМ И ПРЕОБРАЗОВАНИЕМ ИСКУССТВОВЕДА И ПРОИЗВОДСТВА ИСКУССТВА

Yıl 2011, Sayı: 9, 103 - 119, 01.03.2011

Öz

Одним из важных действенных сфер постмодернистской политики, которые открывает путь к важному изменению в социально-культурных условиях, являются творчески лицо и его творения. В этой научной работе, в критическом отношениях отцениваются те причины, которые являются одним из важных средств постмодернической политики, и показывая творение творческих лиц, экономической политики капиталиста с со средствами массовой информации будет расскрываться тема отом что, готовый производство будет обслуживать кому/ для кого или же для чего. Кроме того, подготовить почву для постмодерниста терминологических противоречий путем анализа окружающей среды, воздействия низких- художественная среда с большим вниманием культуры, искусства и политических условий ", ведущих к манипулятивным эффекты" постмодернизма, этот термин является расширение основных терминов и понятий по терминологических понятий и иллюзии. . Потому что соответствующих терминов и понятий, профессиональные "дизайнеры культурной индустрии" используется очень эффективным и мощным оружием, удаление истинный смысл и выражений сообщество, предназначенное для инъекционных массовая культура, используется в качестве инструмента. Таким образом, социально-культурных, политических, эстетических и характер прямых путей, иногда косвенно, иногда негативно влияет на национальной культуре, искусстве а иногда идеологической ткани приводит к разрушению. В этом исследованиях говориться о том что, одним из основных постмодернизмом является в отличие от известных и принятых идей и свободных идеологии капитализма является экономикой. Концептуальные инструменты капиталистических экономических подходов, упомянутых в настоящем исследовании, массовом сознании восприятие и внимание путем трудных долгосрочных решений принятия мер по укреплению поиска были выбраны. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Sibel Kılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 21 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Kılıç, D. S. (2011). POSTMODERNİST ORTAMIN SANATÇI VE SANAT ÜRETİMLERİNİN DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMÜ ÜZERİNE SOSYO-KÜLTÜREL ETKİLERİ. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi(9), 103-119.