Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE BLACK SEA REGION RAILWAY CONSTRUCTION SCHEMES DURING OTTOMAN EMPIRE

Yıl 2011, Sayı: 9, 152 - 166, 01.03.2011

Öz

In order to forward the wealth resources in mainland to international markets in 19.th century, railways have become widespread. Although railway issue has been a matter of development and growth for us, as it requires large amount of capital and is related with interest of powerful countries, it was referred with international problems. While railways were being constructed by European forces on some regions of Ottoman territories, many projects have been developed for accessing the markets from harbors of the Black Sea to Eastern and South Eastern Anatolia, Mesopotamia, Persian Golf and Trans-Caspian markets by railways. Issue of establishing railways to Black Sea region
has been discussed by domestic government officials and writers. Strategic importance of the region has been noticed by current imperialist countries such as England before the Suez Channal was opened in 1869. The reason for this was that it would be easier to reach Asia minor countries without compassing the Cape of Good Hope. However, despite a number of plans and proposals, the Black Sea Region could not achieve the long-waited railways for 150 years. This matter still maintains its importance today since the period of Ottoman’s. Keywords: Ottoman Railways, Transportation in the Black Sea Region, Railway Projects, Railway Royalties, Black Sea Railways.

ПРОЕКТЫ СТРОЙКИ ЖЕЛЕЗНОЙ ДОРОГИ В РЕГИОНЕ ЧЕРНОГО МОРЯ ВО ВРЕМЯ ОСМАНСКОЙ ИМПЕРИИ

Yıl 2011, Sayı: 9, 152 - 166, 01.03.2011

Öz

В XIX столетии для перевозки полезных ископаемых и продуктов сельского хозяйства на международные рынки начали распространяться железные дороги. В некоторых регионах Османской Земли насильно со стороны Европы были разработаны проекты разработки железнодорожных путей, которые должны были быть проложены от порта Черного моря, Восточной и Юговосточной Анатолии, Месопотамии, Персидского залива и далее до Каспия. Но, несмотря на различные планы и проектирование Черноморского региона, они не смогли достичь долгожданной цели постройки железной дороги. Этот вопрос все еще остается нерешенным и в наши дни. 

OSMANLI DÖNEMİNDE KARADENİZ BÖLGESİNE DEMİRYOLU İNŞA TASARILARI

Yıl 2011, Sayı: 9, 152 - 166, 01.03.2011

Öz

19. yüzyılda, karalardaki zenginlik kaynaklarının milletlerarası pazarlara sevk edilmesi için, demir yollan yaygmlaşmaya başladı. Bizim için bir kalkınma ve gelişme sorunu olan demiryolu meselesi, büyük sermaye gerektirmesi yanı sıra, güçlü devletlerin de çıkar çatışmalannı ilgilendiren, milletlerarası problemlerle birlikte anılmaktaydı. Osmanlı topraklannm bazı bölgelerine, Avrupalı güçlerce demiryollan yapılırken, Karadeniz limanlarından Doğu ve Güneydoğu Anadolu, Mezopotamya, Basra Körfezi ve Hazar ötesi pazarlara tren hatlarıyla ulaşabilmek için projeler geliştirildi. Karadeniz bölgesine demiryollan meselesi, sadece yerli devlet adamlan ve yazarlarca ele almmayıp, Süveyş Kanalı’nm 1869’da açılmasından önce, bölgenin stratejik önemi, çağın İngiltere gibi emperyalist ülkelerinin dikkatini çekmişti. Çünkü Ümit Bumu’nu dolaşmadan Ön Asya ülkelerine ulaşmak kolaylaşacaktı. Fakat çeşitli plan ve tasarlamalara rağmen, Karadeniz bölgesi yüzeli yıldır, özlenen demiryollarına kavuşamadı. Bu konu, OsmanlI’dan günümüze halen önemini korumaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Hüseyin Kaleli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 21 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Kaleli, Y. D. D. H. (2011). OSMANLI DÖNEMİNDE KARADENİZ BÖLGESİNE DEMİRYOLU İNŞA TASARILARI. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi(9), 152-166.