Bu araştırmanın amacı Ardahan
Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının
öğretmenlik öz yeterlilik düzeylerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda 94
Beden Eğitimi spor yüksekokulu öğrencisine “Öğretmen Öz Yeterlilik Ölçeği”
uygulanmıştır. Ölçek, “Öğrenci katılımına yönelik öz yeterlilik”, “Öğretim
stratejilerine yönelik öz yeterlilik” ve “Sınıf yönetimine yönelik öz
yeterlilik” olmak üzere 3 boyutlu bir yapıdadır. Verilerin analizinde
tanımlayıcı istatistik olan aritmetik ortalama ve standart sapma istatistikleri
kullanılmıştır. Her bir faktörde yer alan ifadelere öğrencilerin verdikleri
cevaplara ait istatistiki değerler incelendiğinde, öğretmen adaylarının derse
az ilgi gösteren öğrencilerin derse katılımını arttırma noktasında, yetenekli
öğrencilere uygun öğrenme ortamlarını sunma konusunda ve son olarak ise sınıf
ortamını olumsuz yönde etkileyebilecek davranışları kontrol altına alma
konusunda çok yüksek bir öz yeterliliğe sahip oldukları sonucu elde edilmiştir.
Ayrıca öğretmen adaylarının öz yeterlilik düzeylerinin en düşük olduğu noktalar
incelendiğinde ise, çalışması zor öğrencilerle ilgilenme konusunda, farklı
değerlendirme tekniklerini kullanma noktasında ve son olarak sınıf içerisinde
oluşabilecek farklı öğrenci gruplarına uygun sınıf yönetim sistemini geliştirme
ve uygulama konusunda düşük öz yeterliliğe sahip oldukları sonucu elde
edilmiştir.
Beden Eğitimi Öğretmen Adayı Öz Yeterlilik Öğrenci Katılımı Öğretim Stratejisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 40 |