Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PETERSBURG ÜNİVERSİTESİ YETİŞTİRDİĞİ ORYANTALİSTLER YAĞMALANMIŞ MİRAS - ELYAZMA ESERLER

Yıl 2019, Sayı: 44, 115 - 127, 15.12.2019
https://doi.org/10.17498/kdeniz.637543

Öz

ÖZ



 XVII. yüzyıldan itibaren Aydınlanma döneminin getirdiği
toleransla, Batı İslam’ı tanımaya başlamış, Kur’an tercümeleri ve İslam
Peygamberinin hayatını ele alan eserler yayınlanmaya başlamıştır. Müteakip
yüzyıllarda bu çalışmalarla birlikte Batılı düşünürler, Hz. Muhammed hakkında
bilgi veren kaynaklardan onun hayatını ve kişiliğini öğrenme fırsatı
bulmuşlardır.



İslam
kültür tarihinde mühim yere sahip olan Rusya, XX. yüzyılın büyük bir kısmını
sosyalist tecrübe içerisinde geçirdiğini ve kazanılan tecrübelerin İslam
dünyası için de yeni bir deneyim olduğu da görülmektedir. Coğrafi konum
itibariyle bu bölgede yaşayan Müslüman halklar, bulundukları rejimin şartları
gereği dini konularda yeterli bilgilere ulaşmadıkları bilinmektedir. Bu nedenle
günümüzde bile, Rus bilim adamları temelde dinlere ve dini inançlara karşı
görünen ve buna uygun yapılanmalarla inançlarından arındırılmış yeni bir insan
ve toplum oluşturma çabaları içerisinde, İslam’ın ve Hz. Muhammed’in
algısındaki farklılıkları ortaya çıkarmaya çalışmaktadırlar.
İslam
Araştırmalarının bu şekilde cereyan etmesine vesile olan St. Petersburg Doğu
Bilimler Enstitüsü Sovyet rejiminin ideolojisine adapte olma zorunda kalmıştır.
Daha önce Ortodoks kilisesi adına Misyonerlik çalışmaları yapmış olan Rus Doğu
bilimciler bu defa ateizm adına çalıştıkları gibi dine karşı önyargılı
çalışmalar sürdürmeyi de ihmal etmemişlerdir.



Bu
çalışmanın amacı da, temelde dinlere ve dini inançlara karşı görünen ve buna
uygun yapılanmalarla inançlarından arındırılmış, yeni bir insan ve toplum
oluşturma çabaları içerisinde olan Rus oryantalistlerin, İslam dini ve Hz.
Muhammed’in algısındaki farklılıkları ortaya çıkarmaktır.



Çalışmamız, geniş kapsamlı bir araştırmaya
tabi tutulmadığından dolayı Rusça eserlere, belli bir yöntem ve sınırlama
getirilerek yapıldı. Özellikle bazı Rus bilim adamlarının eserleri üzerinde
yapılan incelemelerde, onların İslam dini ve Hz. Muhammed hakkındaki görüş ve
düşünceleri,  tenkit ve eleştirileri
bilimsel veriler kapsamında aktarmaya çalışıldı.




Kaynakça

  • Abdülmelik, E. (1998).Krizdeki Oryantalizm, Eleştiriler, (Mehmet Kır, Çev.) Yöneliş, İstanbul.
  • Abhazov, A. (1905).Arapskaya Versiya Agafengelya, XVI, ZBO, Azerbaycan Etnografyası, Bakü: c. I, 1988
  • Aşirov, N. (1973). Revolutsya İslama v Rossii, Moskova.
  • Avksentev, A. (1966). Koran, Şeriat i Adatı, Stravropol.
  • Azimli, M. (2013). Siyeri Faklı Okumak, Ankara Okulu, Ankara.
  • Balcı, İ. (2015). Peygamberlik Öncesi Hz.Muhammed, Ankara Okulu, Ankara.
  • Balansakuklu Yusuf, (1994). Kutadgu Biliğ, Bakü.
  • Barthold, W.W. (1918). Muslimanskiy Mir, Petrograd.
  • Barthold, W.W. (1977). IX. Rabotı po İstorii vostokovedeniya, Soçineniya,IX, Moskova.
  • Belyayev, E. A. 1965). Arabı, İslam i Arabskiy Halifat v Rannee Srednevekove, Moskova.
  • Bolşakov, O.G. (1989). İstoriya Halifata, Moskova.
  • Baladzori, (1927). Kniga Zavoevaniya Stran, (P.K. Juze, Çev.) Materyalı Po İstorii Azerbaycana, Baku.
  • Belazuri, (1866). Kitabu’l Futuhu’l Buldan, Liber Exrugnations Regionum Lugduni Batavorum. Moskova.
  • Bizans Tarihçileri,(1860). (S. Destunika, Çev.) Sankt Petersburg.
  • Bünyatov, Ziya, Obzor, (1964). İstoçnikov po İstorii Azerbaycana.
  • El Karnati, (1925). Ebu Hamit El Endelusi, Kitap Tuhfetu’l Elbaba ve Nuhbetu’l İcab, Paris.
  • El Kalkasandi, (1914). Subh el Aşa Fi Marifat El İnşa, V. Kahira.
  • Gerodat, (1862). İstoriya Xalifov Vardapeda Gevonda, çev: K. Patakanova.
  • Yakubi, (1927). İstoriya, çev: P.K. Juze, Baku.
  • Yerasov, B. S.(1981).İslâm v İstorii Narodov Vostoka, (Mecmua), İnstitut Vostokovedeniya Yayınları, Moskova
  • Yeremeyev, D.(1977). İslâm kak Obraz Jizni, Vsemirnaya Literatura Yayınevi, Moskova.
  • Es-Sibâi, Mustafa,/1993). Oryantalizm ve Oryantalistler, (Muçteba Uğur.Cev.), Beyan Yayınları, İstanbul.
  • Kabolov, A. Vladimirov, N. (1996). İslam v Rossii, Moskova.
  • Balcı, İ. (2015). Peygamberlik Öncesi Hz.Muhammed, Ankara Okulu, Ankara.
  • Çerevskiy, (1901). VI. Mir İslama i ego pobujdeniya, St. Petersburg.
  • Demircan, A. (2014). Çağdaş Çalışmalar ve Oryantalistlerin Siyere Yaklaşımı, İstanbul.
  • Dere, A. (2013). Doğu ve Batı Karşılaştırmasında Bir Süreç Oryantalizm, İstanbul.
  • Felshtinskiy, İ. (1977). Arabskaya Literatura v Srednie Veka, Nauka yayınları, Moskova.
  • Erul,B. (2013). Siret Tetkikleri, Otto, Ankara.
  • Erşahin, S. (1996). Sovyetler Birliğinde Kur’an’a Yaklaşımlar, İslami Araştırmalar, IX, sayı 1-2.
  • Gryazneviç, P.A. (1982). Razvitiye İstoriçeskogo Soznaniya Arabov, (1982). (VI-VIIIV v.v), Oçerki İstorii Arabskoy Kulturı V-XV, Moskova.
  • Gryazneviç, P. A. (1984). Problem İzuçeniya İstorii Vozniknoveniya İslama, Moskova.
  • Halidov, A.B.(1984). İslami Arabskiy yazık, (nekotorıe aspektı problem), İslam Religiya Obşestvo, Gosudarstvo, Moskova.
  • Hamidullah, M. (1980). İslam Peygamberi, I-II, İstanbul.
  • Hayit, B. (1986). Sovyetler Birliğinde İslam Araştırmaları Temayülleri, Türk Dünyası Araştırmaları, 41 Nisan.
  • (2005). Kur’an-i Kerim ve Açıklamalı Meali, TDV, II baskı, Ankara.
  • Sarıçam, İ. Özdemir, M. Erşahin, S. (2011). İngiliz ve Alman Oryantalistlerin Hz. Muhammed Tasavvuru, Nobel, Ankara.
  • Ojedov,S.İ. (1963).Slovar Russkogo Yazıka, (Rusça Sözlük), Russkiy Yazık Yayınevi, Moskova.
  • Prohorov, A.M.(1962). Bolşaya Sovetskaya Ensıklopediya, Moskova.
  • Kraçkovskiy, İ.K.(1968).Oçerki po İstorii Ruskoy Arabistiki, (Rus Arap tarihçisinin Öyküleri).Moskova.
  • Klimoviç, L. (1936). İslam v Çarskoy Rosii, Moskova.
  • Krımskiy, A.E. (1912). İstoriya Arabov i Arabskoy Literaturı, Moskova.
  • Kulikova, A. M. (1986). Vostokoveddenye v Rossiskiy zakonodatelnıh aktah XVII – 1917 v Moskova
  • Kulikova, A.M.(1986). Stanovleniya Universitetskogo Vostokovedeniya v Peterburge/Petersburg’da Doğu Bilimleri Üniversitesinin kurulması, Petersburg
  • Kuznetsov, (1989). Bolşoy Tolkovıy Slovar Russkogo Yazıka, Norint Yayınevi, Moskova.
  • Kuznetsova, N.A. (1971). Vostokovedeniye, Bolşaya Sovetskaya Enstsiklopediya, V, Moskova.
  • Manzur, P. Durdu, İ. (1990). İslam ve Batı, Denemeler, (Comert, Y. Çev:). İnsan yayınları, İstanbul.
  • Mavlyutov, R.R. (1974). İslam, Moskova.
  • Musalı,V (2018).St.Petersburg Doğu Yazmaları Enstitüsü,Divanü’l Hikmet Nüshası Üzerine Uluslararası Sempozyum Bidirisi, Kastamonu.
  • Mazitova, N. A istorii n. (1981). İzuçenya İslam v Kazane v XIX v. İslam v narodov Vostoka, Moskova.
  • Soltayev, Z. (2009). Rus Oryantalistlerin Siyer Çalışmaları, Ankara. (Doktora Tezi)
  • Şemşek,V.(2018). Rusça Literatürde Hz. Muhammet İmajı, Ankara.
  • Taberi, (1326). Tarihü’l Ümem ve’l –Muluk, Kahire,
  • Watt, W. M. (1986). Hz. Muhammed Mekke’de,(Ayas, M. R. Yüksel, A.Çev:). Ankara Üniversitesi Yay. Ankara.

ORIENTALISTS RAISED BY PETERSBURG UNIVERSITY

Yıl 2019, Sayı: 44, 115 - 127, 15.12.2019
https://doi.org/10.17498/kdeniz.637543

Öz

XVII. from the century onwards, with
the tolerance of the Enlightenment period, the West began to recognize Islam,
and translations of the Qur'an and works addressing the life of the Prophet of
Islam began to be published. In conjunction with this study in subsequent
centuries, Western thinkers Hz. They had the opportunity to learn about his
life and personality from sources that provided information about Muhammad.

Russia, which has an important place
in the history of Islamic culture, xx. it is also seen that he spent most of
the century in the socialist experience and that the experiences gained were a
new experience for the Islamic world. It is known that due to geographical
location, the Muslim peoples living in this region do not have sufficient
information on religious issues due to the conditions of their regime. For this
reason, even today, Russian scientists are trying to create a new people and
society that appears to be fundamentally opposed to religions and religious
beliefs, and which are free from their beliefs by means of appropriate
structures, such as Islam and Hazrat Mahdi (as). They try to uncover
differences in Muhammad's perception. This is the reason why the Islamic
Studies took place in this way. The Petersburg Institute of Eastern Sciences
had to adapt to the ideology of the Soviet regime. The Russian Oriental
scientists who had previously done missionary work on behalf of the Orthodox
Church did not neglect to pursue studies prejudiced against religion as they
worked on behalf of atheism. The purpose of this study, are basically adjusted
their beliefs against religions and religious beliefs and appropriate
structures visible with the new Russian Orientalists of the prophet of Islam in
efforts to create a human society. It is to reveal differences in Muhammad's
perception.





Our study was conducted with a
certain method and limitation on Russian works, as they were not subject to a
wide-ranging study. In particular, studies of the works of some Russian
scholars have shown that their religion of Islam and Hazrat Mahdi (as) is the
most important aspect of the Islamic world. Views and thoughts about Muhammad,
critiques and critiques were tried to convey within the scope of scientific
data.

Kaynakça

  • Abdülmelik, E. (1998).Krizdeki Oryantalizm, Eleştiriler, (Mehmet Kır, Çev.) Yöneliş, İstanbul.
  • Abhazov, A. (1905).Arapskaya Versiya Agafengelya, XVI, ZBO, Azerbaycan Etnografyası, Bakü: c. I, 1988
  • Aşirov, N. (1973). Revolutsya İslama v Rossii, Moskova.
  • Avksentev, A. (1966). Koran, Şeriat i Adatı, Stravropol.
  • Azimli, M. (2013). Siyeri Faklı Okumak, Ankara Okulu, Ankara.
  • Balcı, İ. (2015). Peygamberlik Öncesi Hz.Muhammed, Ankara Okulu, Ankara.
  • Balansakuklu Yusuf, (1994). Kutadgu Biliğ, Bakü.
  • Barthold, W.W. (1918). Muslimanskiy Mir, Petrograd.
  • Barthold, W.W. (1977). IX. Rabotı po İstorii vostokovedeniya, Soçineniya,IX, Moskova.
  • Belyayev, E. A. 1965). Arabı, İslam i Arabskiy Halifat v Rannee Srednevekove, Moskova.
  • Bolşakov, O.G. (1989). İstoriya Halifata, Moskova.
  • Baladzori, (1927). Kniga Zavoevaniya Stran, (P.K. Juze, Çev.) Materyalı Po İstorii Azerbaycana, Baku.
  • Belazuri, (1866). Kitabu’l Futuhu’l Buldan, Liber Exrugnations Regionum Lugduni Batavorum. Moskova.
  • Bizans Tarihçileri,(1860). (S. Destunika, Çev.) Sankt Petersburg.
  • Bünyatov, Ziya, Obzor, (1964). İstoçnikov po İstorii Azerbaycana.
  • El Karnati, (1925). Ebu Hamit El Endelusi, Kitap Tuhfetu’l Elbaba ve Nuhbetu’l İcab, Paris.
  • El Kalkasandi, (1914). Subh el Aşa Fi Marifat El İnşa, V. Kahira.
  • Gerodat, (1862). İstoriya Xalifov Vardapeda Gevonda, çev: K. Patakanova.
  • Yakubi, (1927). İstoriya, çev: P.K. Juze, Baku.
  • Yerasov, B. S.(1981).İslâm v İstorii Narodov Vostoka, (Mecmua), İnstitut Vostokovedeniya Yayınları, Moskova
  • Yeremeyev, D.(1977). İslâm kak Obraz Jizni, Vsemirnaya Literatura Yayınevi, Moskova.
  • Es-Sibâi, Mustafa,/1993). Oryantalizm ve Oryantalistler, (Muçteba Uğur.Cev.), Beyan Yayınları, İstanbul.
  • Kabolov, A. Vladimirov, N. (1996). İslam v Rossii, Moskova.
  • Balcı, İ. (2015). Peygamberlik Öncesi Hz.Muhammed, Ankara Okulu, Ankara.
  • Çerevskiy, (1901). VI. Mir İslama i ego pobujdeniya, St. Petersburg.
  • Demircan, A. (2014). Çağdaş Çalışmalar ve Oryantalistlerin Siyere Yaklaşımı, İstanbul.
  • Dere, A. (2013). Doğu ve Batı Karşılaştırmasında Bir Süreç Oryantalizm, İstanbul.
  • Felshtinskiy, İ. (1977). Arabskaya Literatura v Srednie Veka, Nauka yayınları, Moskova.
  • Erul,B. (2013). Siret Tetkikleri, Otto, Ankara.
  • Erşahin, S. (1996). Sovyetler Birliğinde Kur’an’a Yaklaşımlar, İslami Araştırmalar, IX, sayı 1-2.
  • Gryazneviç, P.A. (1982). Razvitiye İstoriçeskogo Soznaniya Arabov, (1982). (VI-VIIIV v.v), Oçerki İstorii Arabskoy Kulturı V-XV, Moskova.
  • Gryazneviç, P. A. (1984). Problem İzuçeniya İstorii Vozniknoveniya İslama, Moskova.
  • Halidov, A.B.(1984). İslami Arabskiy yazık, (nekotorıe aspektı problem), İslam Religiya Obşestvo, Gosudarstvo, Moskova.
  • Hamidullah, M. (1980). İslam Peygamberi, I-II, İstanbul.
  • Hayit, B. (1986). Sovyetler Birliğinde İslam Araştırmaları Temayülleri, Türk Dünyası Araştırmaları, 41 Nisan.
  • (2005). Kur’an-i Kerim ve Açıklamalı Meali, TDV, II baskı, Ankara.
  • Sarıçam, İ. Özdemir, M. Erşahin, S. (2011). İngiliz ve Alman Oryantalistlerin Hz. Muhammed Tasavvuru, Nobel, Ankara.
  • Ojedov,S.İ. (1963).Slovar Russkogo Yazıka, (Rusça Sözlük), Russkiy Yazık Yayınevi, Moskova.
  • Prohorov, A.M.(1962). Bolşaya Sovetskaya Ensıklopediya, Moskova.
  • Kraçkovskiy, İ.K.(1968).Oçerki po İstorii Ruskoy Arabistiki, (Rus Arap tarihçisinin Öyküleri).Moskova.
  • Klimoviç, L. (1936). İslam v Çarskoy Rosii, Moskova.
  • Krımskiy, A.E. (1912). İstoriya Arabov i Arabskoy Literaturı, Moskova.
  • Kulikova, A. M. (1986). Vostokoveddenye v Rossiskiy zakonodatelnıh aktah XVII – 1917 v Moskova
  • Kulikova, A.M.(1986). Stanovleniya Universitetskogo Vostokovedeniya v Peterburge/Petersburg’da Doğu Bilimleri Üniversitesinin kurulması, Petersburg
  • Kuznetsov, (1989). Bolşoy Tolkovıy Slovar Russkogo Yazıka, Norint Yayınevi, Moskova.
  • Kuznetsova, N.A. (1971). Vostokovedeniye, Bolşaya Sovetskaya Enstsiklopediya, V, Moskova.
  • Manzur, P. Durdu, İ. (1990). İslam ve Batı, Denemeler, (Comert, Y. Çev:). İnsan yayınları, İstanbul.
  • Mavlyutov, R.R. (1974). İslam, Moskova.
  • Musalı,V (2018).St.Petersburg Doğu Yazmaları Enstitüsü,Divanü’l Hikmet Nüshası Üzerine Uluslararası Sempozyum Bidirisi, Kastamonu.
  • Mazitova, N. A istorii n. (1981). İzuçenya İslam v Kazane v XIX v. İslam v narodov Vostoka, Moskova.
  • Soltayev, Z. (2009). Rus Oryantalistlerin Siyer Çalışmaları, Ankara. (Doktora Tezi)
  • Şemşek,V.(2018). Rusça Literatürde Hz. Muhammet İmajı, Ankara.
  • Taberi, (1326). Tarihü’l Ümem ve’l –Muluk, Kahire,
  • Watt, W. M. (1986). Hz. Muhammed Mekke’de,(Ayas, M. R. Yüksel, A.Çev:). Ankara Üniversitesi Yay. Ankara.

ВОСТОКОВЕДЫ В ПЕТЕРБУРГСКОМ УНИВЕРСИТЕТЕ

Yıl 2019, Sayı: 44, 115 - 127, 15.12.2019
https://doi.org/10.17498/kdeniz.637543

Öz

XVII
в. с толерантностью, принесенной эпохой Просвещения с века, Запад начал признавать
Ислам, перевод Корана и Пророк. Работы, посвященные жизни Мухаммеда, начали
публиковаться. В последующие века западные мыслители вместе с этими работами,
Пророк. Они получили возможность узнать о его жизни и личности из источников,
которые предоставляют информацию о Мухаммаде. Россия, занимавшая важное место в
истории исламской культуры, начала XX века. он провел большую часть столетия в
социалистическом опыте, и опыт, полученный, также является новым опытом для
исламского мира. По географическому положению мусульманские народы, проживающие
в этом регионе, как известно, не получают достаточной информации по религиозным
вопросам в соответствии с условиями режима, в котором они находятся. Поэтому даже в наши дни
российские ученые пытаются создать нового человека и общество, которое в
основном выступает против религий и религиозных верований, и, соответственно,
освобождается от своих верований, Ислам и Пророк. Они пытаются выявить различия
в восприятии Мухаммеда. Ислам, таким образом, исследования процессов,
происходящих не способствует St. Петербургский Институт восточных наук был
вынужден адаптироваться к идеологии советского режима. Российские востоковеды,
ранее выполнявшие миссионерскую работу от имени православной церкви, на этот
раз не пренебрегали продолжением предвзятых исследований против религии,
поскольку они работали от имени атеизма. Цель этой работы состоит в том, что
российские востоковеды,
Цель этого исследования заключается в
том, что даже сегодня российские ученые в основном выступают против религий и
религиозных верований, и в рамках усилий по созданию нового человека и
общества, очищенного от их убеждений, с соответствующими конструкциями,
российскими востоковедами, Исламом и пророком. Чтобы выявить различия в
восприятии Мухаммеда. Ислам, таким образом, исследования процессов,
происходящих не способствует St. Петербургский Институт восточных наук был
вынужден адаптироваться к идеологии советского режима. Российские востоковеды,
ранее выполнявшие миссионерскую работу от имени православной церкви, на этот
раз не пренебрегали продолжением предвзятых исследований против религии,
поскольку они работали от имени атеизма. Наша работа была сделана на русском языке, с определенным
методом и ограничением, поскольку она не подвергалась обширным исследованиям. В
частности, в обзорах на трудах некоторых российских ученых говорится, что их
религия ислама и Пророк. Он пытался передать мнения и мысли о Мухаммаде, тенит
и критику в рамках научных данных.

Kaynakça

  • Abdülmelik, E. (1998).Krizdeki Oryantalizm, Eleştiriler, (Mehmet Kır, Çev.) Yöneliş, İstanbul.
  • Abhazov, A. (1905).Arapskaya Versiya Agafengelya, XVI, ZBO, Azerbaycan Etnografyası, Bakü: c. I, 1988
  • Aşirov, N. (1973). Revolutsya İslama v Rossii, Moskova.
  • Avksentev, A. (1966). Koran, Şeriat i Adatı, Stravropol.
  • Azimli, M. (2013). Siyeri Faklı Okumak, Ankara Okulu, Ankara.
  • Balcı, İ. (2015). Peygamberlik Öncesi Hz.Muhammed, Ankara Okulu, Ankara.
  • Balansakuklu Yusuf, (1994). Kutadgu Biliğ, Bakü.
  • Barthold, W.W. (1918). Muslimanskiy Mir, Petrograd.
  • Barthold, W.W. (1977). IX. Rabotı po İstorii vostokovedeniya, Soçineniya,IX, Moskova.
  • Belyayev, E. A. 1965). Arabı, İslam i Arabskiy Halifat v Rannee Srednevekove, Moskova.
  • Bolşakov, O.G. (1989). İstoriya Halifata, Moskova.
  • Baladzori, (1927). Kniga Zavoevaniya Stran, (P.K. Juze, Çev.) Materyalı Po İstorii Azerbaycana, Baku.
  • Belazuri, (1866). Kitabu’l Futuhu’l Buldan, Liber Exrugnations Regionum Lugduni Batavorum. Moskova.
  • Bizans Tarihçileri,(1860). (S. Destunika, Çev.) Sankt Petersburg.
  • Bünyatov, Ziya, Obzor, (1964). İstoçnikov po İstorii Azerbaycana.
  • El Karnati, (1925). Ebu Hamit El Endelusi, Kitap Tuhfetu’l Elbaba ve Nuhbetu’l İcab, Paris.
  • El Kalkasandi, (1914). Subh el Aşa Fi Marifat El İnşa, V. Kahira.
  • Gerodat, (1862). İstoriya Xalifov Vardapeda Gevonda, çev: K. Patakanova.
  • Yakubi, (1927). İstoriya, çev: P.K. Juze, Baku.
  • Yerasov, B. S.(1981).İslâm v İstorii Narodov Vostoka, (Mecmua), İnstitut Vostokovedeniya Yayınları, Moskova
  • Yeremeyev, D.(1977). İslâm kak Obraz Jizni, Vsemirnaya Literatura Yayınevi, Moskova.
  • Es-Sibâi, Mustafa,/1993). Oryantalizm ve Oryantalistler, (Muçteba Uğur.Cev.), Beyan Yayınları, İstanbul.
  • Kabolov, A. Vladimirov, N. (1996). İslam v Rossii, Moskova.
  • Balcı, İ. (2015). Peygamberlik Öncesi Hz.Muhammed, Ankara Okulu, Ankara.
  • Çerevskiy, (1901). VI. Mir İslama i ego pobujdeniya, St. Petersburg.
  • Demircan, A. (2014). Çağdaş Çalışmalar ve Oryantalistlerin Siyere Yaklaşımı, İstanbul.
  • Dere, A. (2013). Doğu ve Batı Karşılaştırmasında Bir Süreç Oryantalizm, İstanbul.
  • Felshtinskiy, İ. (1977). Arabskaya Literatura v Srednie Veka, Nauka yayınları, Moskova.
  • Erul,B. (2013). Siret Tetkikleri, Otto, Ankara.
  • Erşahin, S. (1996). Sovyetler Birliğinde Kur’an’a Yaklaşımlar, İslami Araştırmalar, IX, sayı 1-2.
  • Gryazneviç, P.A. (1982). Razvitiye İstoriçeskogo Soznaniya Arabov, (1982). (VI-VIIIV v.v), Oçerki İstorii Arabskoy Kulturı V-XV, Moskova.
  • Gryazneviç, P. A. (1984). Problem İzuçeniya İstorii Vozniknoveniya İslama, Moskova.
  • Halidov, A.B.(1984). İslami Arabskiy yazık, (nekotorıe aspektı problem), İslam Religiya Obşestvo, Gosudarstvo, Moskova.
  • Hamidullah, M. (1980). İslam Peygamberi, I-II, İstanbul.
  • Hayit, B. (1986). Sovyetler Birliğinde İslam Araştırmaları Temayülleri, Türk Dünyası Araştırmaları, 41 Nisan.
  • (2005). Kur’an-i Kerim ve Açıklamalı Meali, TDV, II baskı, Ankara.
  • Sarıçam, İ. Özdemir, M. Erşahin, S. (2011). İngiliz ve Alman Oryantalistlerin Hz. Muhammed Tasavvuru, Nobel, Ankara.
  • Ojedov,S.İ. (1963).Slovar Russkogo Yazıka, (Rusça Sözlük), Russkiy Yazık Yayınevi, Moskova.
  • Prohorov, A.M.(1962). Bolşaya Sovetskaya Ensıklopediya, Moskova.
  • Kraçkovskiy, İ.K.(1968).Oçerki po İstorii Ruskoy Arabistiki, (Rus Arap tarihçisinin Öyküleri).Moskova.
  • Klimoviç, L. (1936). İslam v Çarskoy Rosii, Moskova.
  • Krımskiy, A.E. (1912). İstoriya Arabov i Arabskoy Literaturı, Moskova.
  • Kulikova, A. M. (1986). Vostokoveddenye v Rossiskiy zakonodatelnıh aktah XVII – 1917 v Moskova
  • Kulikova, A.M.(1986). Stanovleniya Universitetskogo Vostokovedeniya v Peterburge/Petersburg’da Doğu Bilimleri Üniversitesinin kurulması, Petersburg
  • Kuznetsov, (1989). Bolşoy Tolkovıy Slovar Russkogo Yazıka, Norint Yayınevi, Moskova.
  • Kuznetsova, N.A. (1971). Vostokovedeniye, Bolşaya Sovetskaya Enstsiklopediya, V, Moskova.
  • Manzur, P. Durdu, İ. (1990). İslam ve Batı, Denemeler, (Comert, Y. Çev:). İnsan yayınları, İstanbul.
  • Mavlyutov, R.R. (1974). İslam, Moskova.
  • Musalı,V (2018).St.Petersburg Doğu Yazmaları Enstitüsü,Divanü’l Hikmet Nüshası Üzerine Uluslararası Sempozyum Bidirisi, Kastamonu.
  • Mazitova, N. A istorii n. (1981). İzuçenya İslam v Kazane v XIX v. İslam v narodov Vostoka, Moskova.
  • Soltayev, Z. (2009). Rus Oryantalistlerin Siyer Çalışmaları, Ankara. (Doktora Tezi)
  • Şemşek,V.(2018). Rusça Literatürde Hz. Muhammet İmajı, Ankara.
  • Taberi, (1326). Tarihü’l Ümem ve’l –Muluk, Kahire,
  • Watt, W. M. (1986). Hz. Muhammed Mekke’de,(Ayas, M. R. Yüksel, A.Çev:). Ankara Üniversitesi Yay. Ankara.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Vesile Şemşek 0000-0002-9800-4557

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 24 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Şemşek, V. (2019). PETERSBURG ÜNİVERSİTESİ YETİŞTİRDİĞİ ORYANTALİSTLER YAĞMALANMIŞ MİRAS - ELYAZMA ESERLER. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi(44), 115-127. https://doi.org/10.17498/kdeniz.637543