Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ALGI YÖNETİMİ VE ÖRGÜTSEL İNOVASYON ÖRGÜTSEL ÖĞRENMEYİNİ NASIL TETİKLER

Yıl 2021, Sayı: 49, 394 - 423, 30.03.2021
https://doi.org/10.17498/kdeniz.845951

Öz

Bu çalışmanın amacı, yönetici algı yönetimi yeteneği ve örgütsel inovasyonun, örgütsel öğrenme üzerindeki etkisi ile birlikte etki derecesinin açığa çıkartılmasıdır. Gerek örgütsel inovasyonun ve gerek örgütsel öğrenmenin başlangıç noktaları, her iki unsuru da tetikleyecek veya harekete geçirecek olan yönetim kademesi olmasına rağmen, yönetim kademesinin algı yönetimi yeteneğinin üzerinde durulmaması da bu alanda yapılacak çalışmalara ihtiyaç olduğunu işaret ettiği gibi, yönetici algı yönetimi yeteneğinin, örgütsel inovasyon ve örgütsel öğrenme değişkenleri ile bir arada yapılmış çalışmalara rastlanılmaması da yine literatürde bu anlamda bir eksikliği ortaya koymaktadır. Diğer taraftan literatüre yapılacak katkının yanısıra, yönetici algı yönetimi yeteneği ve örgütsel inovasyonunn tetikleyici faktörlerini, hem genel hem de özellikle son günlerde içinden geçilen göç ve koronavirüs gibi küresel krizlerin etkisiyle daralan piyasa şartlarında işletmelerin ayakta kalması ve organizasyonların varlıklarını geleceğe taşıyabilmesi adına konunun önemini açığa çıkartacak bir katkı olarak düşünüldüğü için yapılmıştır. Nicel analiz yöntemleriyle, zaman gecikmeli ve yüz yüze anket uygulanarak yapılan araştırmaya 372 denekten toplanan birincil veriler dahil edilmiştir. Araştırmanın saha çalışmaları 3 ay sürmüştür. Araştırma sonucunda, yönetici algı yönetimi yeteneği ve örgütsel inovasyonun, örgütsel öğrenme üzerinde orta ve yüksek düzeyde pozitif yönlü etkileri saptanmıştır. Hem literatüre katkı olması nedeniyle hem de her ölçekten işletmeler için her türden piyasa/pazar şartlarında genel geçerli olan algı yöetimi, inovovasyon ve gizil yeteneğin yanısıra örtük bilgiyi açığa çıkartacak bir model ön plana çıkartılmıştır.

Destekleyen Kurum

Bulunmamaktadır

Proje Numarası

Yok

Teşekkür

Editöre, hakemlere ve katkıda bulunan herkese çok teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Agarwal, K. (2009). Perception management: The management tactics. New Delhi. Global India Publications.
  • Akgün, Ali E.; Halit KESKİN; John C. BYRNE and Selim AREN; (2007), “Emotional and Learning Capability and Their Inpact on Product Innovativeness and Firm Performance”, Technovation, (27), pp. 501–513.
  • Alegre, J. ve Chiva, R. (2008). Assessing The Impact of Organizational Learning Capability on Product Innovation Perofrmance: An Emprical Test. Technovation, 28, 315–326.
  • Appelbaum, S.,H. ve Gallagher, J. (2000) "The Competitive Advantage Of Organizational Learning", Journal of Workplace Learning, Vol. 12 Issue: 2, pp.40-56.
  • Argyris, Chris ve Schön, D.A. (1996), “Organizational Learning II”, Addison-Wesley Pub. Com. New York, USA.
  • Arkonaç, S. A. (2003). Psikoloji Zihin Süreçleri Bilimi. İstanbul, Alfa Yayınları.
  • Aslan, M. N. (2015). Sosyal Medyada Algı Yönetimi. International Multilingual Academic Journal, 2(1).
  • Avcı, N. ve Küçükusta, D. (2009), ‘‘Konaklama İşletmelerinde Örgütsel Öğrenme, Örgütsel Bağlılık ve İşten Ayrılma Eğilimi Arasındaki İlişki’’,Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 20(1),ss. 33-44.
  • Avcı, U. (2012). Öğrenme Yönelimliliğin Yenilik Performansı Üzerine Etkisi: Muğla Mermer Sektöründe Bir İnceleme. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 5(10), 121-138.
  • Calantone, R.J. Çavuşgil, T. S., & Zhao, Y. (2002). Learning Orientation, Firm İnnovation Capability, And Firm Performance. Industrial Marketing Management, 31, 515–524.
  • Camisón C. ve Villar López A. (2010). An Examination Of The Relationship Between Manufacturing Flexibility And Firm Performance: The Mediating Role Of İnnovation International Journal Of Operations & Production Management, 30 (8) 853-878.
  • Elçi, Ş., (2006). İnovasyon- Kalkınmanın ve Rekabetin Anahtarı. Ankara. Nova Yayınları.
  • Elsbach, K.D. (2003). Organizational Perception Management. Research İn Organizational Behavior, 25, 297-332
  • Eren, E., (2010). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, 12. Baskı, İstanbul, 642s.
  • Eren, S.S., Gül, H., Toksöz, E. (2013). Küçük Ve Orta Boy İşletmelerde (KOBİ) Örgütsel Öğrenme ve Yenilik Performansı İlişkisinin Genel Performansa Etkileri. Journal Of Yaşar Üniversitesi. 29(8), 4872 – 4895.
  • Eshlaghy, Abbas Toloie and Alireza MAATOFI; (2011), “Learning Orientation, Innovation and Performance: Evidence from Small-Sized Business Firms in Iran”, European Journal of Social Science, 19(1), pp. 114–122.
  • Garvin, David A. 1993. “Building a Learning Organization.” Harvard Business Review 71 (July-August): 78-91.
  • Gomes, G.; Wojahn, R.M. (2017) Organizational Learning Capability, İnnovation And Performance: Study İn Small And Medium-Sized Enterprises (SMES), Revista De Administração 52. 163–175.
  • Hargis, M., Watt, J. D. (2010). Organizational Perception Management: A Framework To Overcome Crisis Events. Organization Development Journal, pp. 28(1), 73-87.
  • Hoşcoşkun, E. M., ((2019). The Effects Of Organızatıonal Learnıng On Innovatıon: An Applıcatıon From The Whıte Goods Sector. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Hu H., Gu Q. ve Chen J. (2013). How And When Does Transformational Leadership Affect Organizational Creativity And İnnovation? Critical Review And Future Directions. Nankai Business Review Int. 4 (2) 147-166.
  • Hu, M. M.,Horng, J., & Sun, Y. C. (2009). Hospitality Teams: Knowledge Sharing And Service İnnovatio Nperformance. Tourism Management,30(1), 41-50.
  • Işık, Y. (2014). Algıyı Yönetmek. İstanbul: Sis Yayıncılık.
  • İnceoğlu, M. (2010). Tutum, Algı, İletişim. İstanbul: Beykent Üniversitesi Yayınevi.
  • Karabulut, B. (2014). Algı Yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Keskin, H. (2006). Market Orientation, Learning Orientation, And İnnovation Capabilities İn Smes. European Journal Of Innovation Management, 9 (4), 396 – 417.
  • Kıvrak, A. ve Kaya, M. (2015). Poliste Algı Yönetimi. Dicle Üniversitesi SBE Dergisi, (13), 174-193.
  • Kopp, C. (2005). Classical Deception Techniques And Perception Management Vs. The Four Strategies Of İnformation Warfare. Draft Paper.
  • Korkmaz, N. (2004). Sularda Yenilikçilik (İnovasyon), İşletme Yönetiminde Yeni Eğilimler Dizisi, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, ISBN: 975-512-845-X.
  • LIAO, Shu-Hsien; Wu-Chen FEI ve Chih-Tang LIU; (2008), “Relationship Between Knowledge Inertia; Organizational Learning and Organization Innovation”, Technovation, (28), pp. 183–195.
  • MAATOFI, Ali Reza and Kayhan TAJEDDINI; (2010), “The Effect of Entrepreneurship Orientation on Learning Orientation and Innovation: A Study of Small-Sized Business Firms in Iran”, International Journal of Trade, Economics and Finance, 1(3), pp. 254–260.
  • Özdevecioğlu, M., Biçkes, D. M. (2012). Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 39 (1), 19-45.
  • Özer, A., (2003), Gerçekçi Yönetişim Yönetici/Liderlik Modeli, Varlık Yayınları, ss. 366.
  • Özkan, A. (2009). Halkla İlişkiler Yönetimi. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Papatya, Nurhan; Gürcan PAPATYA ve A. Buğra HAMŞİOĞLU; (2008), “Yenilik, Pazar Yönlülük ve Örgütsel Öğrenmenin İşletme Performansına Etkisi: Tekstil Sektöründe Faaliyet Gösteren Bir İşletmede Araştırılması”, 7. Anadolu İşletmecilik Kongresi, Hitit Üniversitesi, 8–10 Mayıs, Çorum, ss. 463–476.
  • Pınar, İ. ve Arıkan, C. (2015). Örgütsel Öğrenme Yeteneği ile Örgütsel Yenilik Arasındaki İlişki: Tekstil Sektöründe Bir Araştırma. Istanbul University Journal of the School of Business, 44(2), 65-76.
  • Popper, M., ve Lipshitz, R. (1998). Organizational Learning Mechanisms A Structural And Cultural Approach To Organizational Learning. The Journal Of Applied Behavioral Science, 34(2), 161-179.
  • Rahman, M., Ameen, A., Isaac, O., Elhassan, A., Gamal, S. A. (2020). Effect of Organizational Innovation (Product Innovation, Process Innovation, and Administrative Innovation) On Organizational Learning. Engineering and Management, 82 (1), 12101-12113.
  • Ravichandran T. (2018). Exploring The Relationships Between IT Competence, İnnovation Capacity And Organizational Agility. Journal Of Strategic Information Systems 27, 22–42.
  • Rhee, Jaehoon; Taekyung PARK and Do Hyung LEE; (2010), “Drivers of Innovativeness and Performance for Innovative SMEs in South Korea: Mediation of Learning Orientation”, Technovation, (30), pp. 65–75.
  • Robbins, S., Judge, T. (2012) Organizational Behavior. (Çev. H., E. Çolak) Örgütsel Davranış. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Russell R.D. (1989). How Organisational Culture Can Help To İnstitutionalise The Spirit Of İnnovation İn Entrepreneurial Ventures. Journal Of Organizational Change Management, 2 (3) 7-15.
  • Satı, Z. E., (2013). İnovasyonu Yönetmede Kesitler. Ankara. Nobel yayıncılık.
  • Sharafi, M.; Jaber, A. M. ve Maleki, M. (2016) The Impact of Organizational Learning on Innovation Performance, Journal of Administrative Management, Education and Training, Volume 12 (4), pp. 431-437.
  • Simao, L. ve Franco M. (2018). External Knowledge Sources As Antecedents Of Organizational İnnovation İn Firm Workplaces: A Knowledge-Based Perspective. Journal Of Knowledge Management 22 (2) 237-256.
  • Sünnetçioğlu, S., (2018). Restoran İşletmelerinde Örgütsel Öğrenme, İnovasyon Ve Kurumsal Çevrecilik Arasındaki İlişkilerin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi. 7 (3) 801-821.
  • Uğurlu, Ö., (2008). Halkla İlişkilere “Algı” Çerçevesinden Bakış, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 32, ss.145-165.
  • Weerawardena, Jay; Aron O’CASS and Craig JULIAN; (2006), “Does Industry Matter? Examining the Role of Industry Structure and Organizational Learning in Innovation and Brand Performance”, Journal of Business Research, (59), pp. 37–45.
  • Yörük, E. E. ve Summak, M. E., (2016). Kurumsal Algı Yönetiminde Halkla İlişkiler Fonksiyonu. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 19(1), 259-275.
  • Zaman, K., (2007), Perception Management : A Core IQ Capability, Master of Science In Information Warfare Systems Engineering and Master Of Science In Information Operations Monterey, California, 65s.

HOW PERCEPTION MANAGEMENT AND ORGANIZATIONAL INNOVATION TRIGGER ORGANIZATIONAL LEARNING

Yıl 2021, Sayı: 49, 394 - 423, 30.03.2021
https://doi.org/10.17498/kdeniz.845951

Öz

The aim of this study is to identify the effect and degree of influence of organizational innovation and the management ability of perception management on organizational learning. Although the starting points of both organizational innovation and organizational learning are the management level that will trigger or activate both elements, the lack of emphasis on the perception management ability of the management level indicates that there is a need for studies in this area. The lack of studies conducted together with the variables of manager perception management ability, organizational innovation and organizational learning also reveals a deficiency in this sense in the literature. On the other hand, in addition to the contribution to the literature, this study will reveal the triggering factors of manager perception management ability and organizational innovation, both in general and especially in the shrinking market conditions with the effect of recent global crises such as migration and coronavirus, to reveal the importance of the issue in order for organizations to carry their assets to the future. Primary data collected from 372 subjects were included in the study conducted with quantitative analysis methods, time delayed and face-to-face questionnaire. The fieldwork of the research lasted 3 months. As a result of the research, medium and high level positive effects of manager perception management ability and organizational innovation on organizational learning were determined. A model that will reveal implicit knowledge as well as perception management, innovation and latent talent, which are common in all kinds of market conditions for businesses of all sizes and for contributing to the literature, has been brought to the fore.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Agarwal, K. (2009). Perception management: The management tactics. New Delhi. Global India Publications.
  • Akgün, Ali E.; Halit KESKİN; John C. BYRNE and Selim AREN; (2007), “Emotional and Learning Capability and Their Inpact on Product Innovativeness and Firm Performance”, Technovation, (27), pp. 501–513.
  • Alegre, J. ve Chiva, R. (2008). Assessing The Impact of Organizational Learning Capability on Product Innovation Perofrmance: An Emprical Test. Technovation, 28, 315–326.
  • Appelbaum, S.,H. ve Gallagher, J. (2000) "The Competitive Advantage Of Organizational Learning", Journal of Workplace Learning, Vol. 12 Issue: 2, pp.40-56.
  • Argyris, Chris ve Schön, D.A. (1996), “Organizational Learning II”, Addison-Wesley Pub. Com. New York, USA.
  • Arkonaç, S. A. (2003). Psikoloji Zihin Süreçleri Bilimi. İstanbul, Alfa Yayınları.
  • Aslan, M. N. (2015). Sosyal Medyada Algı Yönetimi. International Multilingual Academic Journal, 2(1).
  • Avcı, N. ve Küçükusta, D. (2009), ‘‘Konaklama İşletmelerinde Örgütsel Öğrenme, Örgütsel Bağlılık ve İşten Ayrılma Eğilimi Arasındaki İlişki’’,Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 20(1),ss. 33-44.
  • Avcı, U. (2012). Öğrenme Yönelimliliğin Yenilik Performansı Üzerine Etkisi: Muğla Mermer Sektöründe Bir İnceleme. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 5(10), 121-138.
  • Calantone, R.J. Çavuşgil, T. S., & Zhao, Y. (2002). Learning Orientation, Firm İnnovation Capability, And Firm Performance. Industrial Marketing Management, 31, 515–524.
  • Camisón C. ve Villar López A. (2010). An Examination Of The Relationship Between Manufacturing Flexibility And Firm Performance: The Mediating Role Of İnnovation International Journal Of Operations & Production Management, 30 (8) 853-878.
  • Elçi, Ş., (2006). İnovasyon- Kalkınmanın ve Rekabetin Anahtarı. Ankara. Nova Yayınları.
  • Elsbach, K.D. (2003). Organizational Perception Management. Research İn Organizational Behavior, 25, 297-332
  • Eren, E., (2010). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, 12. Baskı, İstanbul, 642s.
  • Eren, S.S., Gül, H., Toksöz, E. (2013). Küçük Ve Orta Boy İşletmelerde (KOBİ) Örgütsel Öğrenme ve Yenilik Performansı İlişkisinin Genel Performansa Etkileri. Journal Of Yaşar Üniversitesi. 29(8), 4872 – 4895.
  • Eshlaghy, Abbas Toloie and Alireza MAATOFI; (2011), “Learning Orientation, Innovation and Performance: Evidence from Small-Sized Business Firms in Iran”, European Journal of Social Science, 19(1), pp. 114–122.
  • Garvin, David A. 1993. “Building a Learning Organization.” Harvard Business Review 71 (July-August): 78-91.
  • Gomes, G.; Wojahn, R.M. (2017) Organizational Learning Capability, İnnovation And Performance: Study İn Small And Medium-Sized Enterprises (SMES), Revista De Administração 52. 163–175.
  • Hargis, M., Watt, J. D. (2010). Organizational Perception Management: A Framework To Overcome Crisis Events. Organization Development Journal, pp. 28(1), 73-87.
  • Hoşcoşkun, E. M., ((2019). The Effects Of Organızatıonal Learnıng On Innovatıon: An Applıcatıon From The Whıte Goods Sector. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Hu H., Gu Q. ve Chen J. (2013). How And When Does Transformational Leadership Affect Organizational Creativity And İnnovation? Critical Review And Future Directions. Nankai Business Review Int. 4 (2) 147-166.
  • Hu, M. M.,Horng, J., & Sun, Y. C. (2009). Hospitality Teams: Knowledge Sharing And Service İnnovatio Nperformance. Tourism Management,30(1), 41-50.
  • Işık, Y. (2014). Algıyı Yönetmek. İstanbul: Sis Yayıncılık.
  • İnceoğlu, M. (2010). Tutum, Algı, İletişim. İstanbul: Beykent Üniversitesi Yayınevi.
  • Karabulut, B. (2014). Algı Yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Keskin, H. (2006). Market Orientation, Learning Orientation, And İnnovation Capabilities İn Smes. European Journal Of Innovation Management, 9 (4), 396 – 417.
  • Kıvrak, A. ve Kaya, M. (2015). Poliste Algı Yönetimi. Dicle Üniversitesi SBE Dergisi, (13), 174-193.
  • Kopp, C. (2005). Classical Deception Techniques And Perception Management Vs. The Four Strategies Of İnformation Warfare. Draft Paper.
  • Korkmaz, N. (2004). Sularda Yenilikçilik (İnovasyon), İşletme Yönetiminde Yeni Eğilimler Dizisi, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, ISBN: 975-512-845-X.
  • LIAO, Shu-Hsien; Wu-Chen FEI ve Chih-Tang LIU; (2008), “Relationship Between Knowledge Inertia; Organizational Learning and Organization Innovation”, Technovation, (28), pp. 183–195.
  • MAATOFI, Ali Reza and Kayhan TAJEDDINI; (2010), “The Effect of Entrepreneurship Orientation on Learning Orientation and Innovation: A Study of Small-Sized Business Firms in Iran”, International Journal of Trade, Economics and Finance, 1(3), pp. 254–260.
  • Özdevecioğlu, M., Biçkes, D. M. (2012). Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 39 (1), 19-45.
  • Özer, A., (2003), Gerçekçi Yönetişim Yönetici/Liderlik Modeli, Varlık Yayınları, ss. 366.
  • Özkan, A. (2009). Halkla İlişkiler Yönetimi. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Papatya, Nurhan; Gürcan PAPATYA ve A. Buğra HAMŞİOĞLU; (2008), “Yenilik, Pazar Yönlülük ve Örgütsel Öğrenmenin İşletme Performansına Etkisi: Tekstil Sektöründe Faaliyet Gösteren Bir İşletmede Araştırılması”, 7. Anadolu İşletmecilik Kongresi, Hitit Üniversitesi, 8–10 Mayıs, Çorum, ss. 463–476.
  • Pınar, İ. ve Arıkan, C. (2015). Örgütsel Öğrenme Yeteneği ile Örgütsel Yenilik Arasındaki İlişki: Tekstil Sektöründe Bir Araştırma. Istanbul University Journal of the School of Business, 44(2), 65-76.
  • Popper, M., ve Lipshitz, R. (1998). Organizational Learning Mechanisms A Structural And Cultural Approach To Organizational Learning. The Journal Of Applied Behavioral Science, 34(2), 161-179.
  • Rahman, M., Ameen, A., Isaac, O., Elhassan, A., Gamal, S. A. (2020). Effect of Organizational Innovation (Product Innovation, Process Innovation, and Administrative Innovation) On Organizational Learning. Engineering and Management, 82 (1), 12101-12113.
  • Ravichandran T. (2018). Exploring The Relationships Between IT Competence, İnnovation Capacity And Organizational Agility. Journal Of Strategic Information Systems 27, 22–42.
  • Rhee, Jaehoon; Taekyung PARK and Do Hyung LEE; (2010), “Drivers of Innovativeness and Performance for Innovative SMEs in South Korea: Mediation of Learning Orientation”, Technovation, (30), pp. 65–75.
  • Robbins, S., Judge, T. (2012) Organizational Behavior. (Çev. H., E. Çolak) Örgütsel Davranış. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Russell R.D. (1989). How Organisational Culture Can Help To İnstitutionalise The Spirit Of İnnovation İn Entrepreneurial Ventures. Journal Of Organizational Change Management, 2 (3) 7-15.
  • Satı, Z. E., (2013). İnovasyonu Yönetmede Kesitler. Ankara. Nobel yayıncılık.
  • Sharafi, M.; Jaber, A. M. ve Maleki, M. (2016) The Impact of Organizational Learning on Innovation Performance, Journal of Administrative Management, Education and Training, Volume 12 (4), pp. 431-437.
  • Simao, L. ve Franco M. (2018). External Knowledge Sources As Antecedents Of Organizational İnnovation İn Firm Workplaces: A Knowledge-Based Perspective. Journal Of Knowledge Management 22 (2) 237-256.
  • Sünnetçioğlu, S., (2018). Restoran İşletmelerinde Örgütsel Öğrenme, İnovasyon Ve Kurumsal Çevrecilik Arasındaki İlişkilerin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi. 7 (3) 801-821.
  • Uğurlu, Ö., (2008). Halkla İlişkilere “Algı” Çerçevesinden Bakış, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 32, ss.145-165.
  • Weerawardena, Jay; Aron O’CASS and Craig JULIAN; (2006), “Does Industry Matter? Examining the Role of Industry Structure and Organizational Learning in Innovation and Brand Performance”, Journal of Business Research, (59), pp. 37–45.
  • Yörük, E. E. ve Summak, M. E., (2016). Kurumsal Algı Yönetiminde Halkla İlişkiler Fonksiyonu. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 19(1), 259-275.
  • Zaman, K., (2007), Perception Management : A Core IQ Capability, Master of Science In Information Warfare Systems Engineering and Master Of Science In Information Operations Monterey, California, 65s.

КАК ПРОВОЦИРУЮТ УПРАВЛЕНИЕ ВОСПРИЯТИЕМ И ОРГАНИЗАЦИОННЫЕ ИННОВАЦИИ ОРГАНИЗАЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ

Yıl 2021, Sayı: 49, 394 - 423, 30.03.2021
https://doi.org/10.17498/kdeniz.845951

Öz

Целью данного исследования является выявление степени влияния управленческой способности менеджеров и организационных инноваций на организационное обучение. Исходная точка, как организационных инноваций, так и организационного обучения, не смотря на их провоцирующий характер, является признаком того, что нужно работать в сфере управления. Если вы не управляете своим бизнесом, вы не сможете внедрять инновации и работать в этой области. Наряду с этим, не сможете разобраться в литературе по этой области. В статье, с целю расскрытия важности предмета, как в целом, так и особенно в рыночных условиях, указывается на факторы, которые следует учитывать, когда речь идет о литературе, менеджменте и маркетинговых инновациях, сокращённых из-за последствия глобальных кризисов, таких как миграция и пандемия коронавируса. Первичные данные, собранные у 372 субъектов, были включены в исследование, проведенное с использованием методов количественного анализа и личного опроса. В результате исследования были определены положительные эффекты среднего и высокого уровня управленческих способностей менеджера и организационных инноваций на организационное обучение. На первый план была выдвинута модель, которая выявляет неявные знания, а также управление восприятием, инновации и скрытые таланты, которые, как правило, применимы во всех типах рыночных условий.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Agarwal, K. (2009). Perception management: The management tactics. New Delhi. Global India Publications.
  • Akgün, Ali E.; Halit KESKİN; John C. BYRNE and Selim AREN; (2007), “Emotional and Learning Capability and Their Inpact on Product Innovativeness and Firm Performance”, Technovation, (27), pp. 501–513.
  • Alegre, J. ve Chiva, R. (2008). Assessing The Impact of Organizational Learning Capability on Product Innovation Perofrmance: An Emprical Test. Technovation, 28, 315–326.
  • Appelbaum, S.,H. ve Gallagher, J. (2000) "The Competitive Advantage Of Organizational Learning", Journal of Workplace Learning, Vol. 12 Issue: 2, pp.40-56.
  • Argyris, Chris ve Schön, D.A. (1996), “Organizational Learning II”, Addison-Wesley Pub. Com. New York, USA.
  • Arkonaç, S. A. (2003). Psikoloji Zihin Süreçleri Bilimi. İstanbul, Alfa Yayınları.
  • Aslan, M. N. (2015). Sosyal Medyada Algı Yönetimi. International Multilingual Academic Journal, 2(1).
  • Avcı, N. ve Küçükusta, D. (2009), ‘‘Konaklama İşletmelerinde Örgütsel Öğrenme, Örgütsel Bağlılık ve İşten Ayrılma Eğilimi Arasındaki İlişki’’,Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 20(1),ss. 33-44.
  • Avcı, U. (2012). Öğrenme Yönelimliliğin Yenilik Performansı Üzerine Etkisi: Muğla Mermer Sektöründe Bir İnceleme. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 5(10), 121-138.
  • Calantone, R.J. Çavuşgil, T. S., & Zhao, Y. (2002). Learning Orientation, Firm İnnovation Capability, And Firm Performance. Industrial Marketing Management, 31, 515–524.
  • Camisón C. ve Villar López A. (2010). An Examination Of The Relationship Between Manufacturing Flexibility And Firm Performance: The Mediating Role Of İnnovation International Journal Of Operations & Production Management, 30 (8) 853-878.
  • Elçi, Ş., (2006). İnovasyon- Kalkınmanın ve Rekabetin Anahtarı. Ankara. Nova Yayınları.
  • Elsbach, K.D. (2003). Organizational Perception Management. Research İn Organizational Behavior, 25, 297-332
  • Eren, E., (2010). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, 12. Baskı, İstanbul, 642s.
  • Eren, S.S., Gül, H., Toksöz, E. (2013). Küçük Ve Orta Boy İşletmelerde (KOBİ) Örgütsel Öğrenme ve Yenilik Performansı İlişkisinin Genel Performansa Etkileri. Journal Of Yaşar Üniversitesi. 29(8), 4872 – 4895.
  • Eshlaghy, Abbas Toloie and Alireza MAATOFI; (2011), “Learning Orientation, Innovation and Performance: Evidence from Small-Sized Business Firms in Iran”, European Journal of Social Science, 19(1), pp. 114–122.
  • Garvin, David A. 1993. “Building a Learning Organization.” Harvard Business Review 71 (July-August): 78-91.
  • Gomes, G.; Wojahn, R.M. (2017) Organizational Learning Capability, İnnovation And Performance: Study İn Small And Medium-Sized Enterprises (SMES), Revista De Administração 52. 163–175.
  • Hargis, M., Watt, J. D. (2010). Organizational Perception Management: A Framework To Overcome Crisis Events. Organization Development Journal, pp. 28(1), 73-87.
  • Hoşcoşkun, E. M., ((2019). The Effects Of Organızatıonal Learnıng On Innovatıon: An Applıcatıon From The Whıte Goods Sector. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Hu H., Gu Q. ve Chen J. (2013). How And When Does Transformational Leadership Affect Organizational Creativity And İnnovation? Critical Review And Future Directions. Nankai Business Review Int. 4 (2) 147-166.
  • Hu, M. M.,Horng, J., & Sun, Y. C. (2009). Hospitality Teams: Knowledge Sharing And Service İnnovatio Nperformance. Tourism Management,30(1), 41-50.
  • Işık, Y. (2014). Algıyı Yönetmek. İstanbul: Sis Yayıncılık.
  • İnceoğlu, M. (2010). Tutum, Algı, İletişim. İstanbul: Beykent Üniversitesi Yayınevi.
  • Karabulut, B. (2014). Algı Yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Keskin, H. (2006). Market Orientation, Learning Orientation, And İnnovation Capabilities İn Smes. European Journal Of Innovation Management, 9 (4), 396 – 417.
  • Kıvrak, A. ve Kaya, M. (2015). Poliste Algı Yönetimi. Dicle Üniversitesi SBE Dergisi, (13), 174-193.
  • Kopp, C. (2005). Classical Deception Techniques And Perception Management Vs. The Four Strategies Of İnformation Warfare. Draft Paper.
  • Korkmaz, N. (2004). Sularda Yenilikçilik (İnovasyon), İşletme Yönetiminde Yeni Eğilimler Dizisi, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, ISBN: 975-512-845-X.
  • LIAO, Shu-Hsien; Wu-Chen FEI ve Chih-Tang LIU; (2008), “Relationship Between Knowledge Inertia; Organizational Learning and Organization Innovation”, Technovation, (28), pp. 183–195.
  • MAATOFI, Ali Reza and Kayhan TAJEDDINI; (2010), “The Effect of Entrepreneurship Orientation on Learning Orientation and Innovation: A Study of Small-Sized Business Firms in Iran”, International Journal of Trade, Economics and Finance, 1(3), pp. 254–260.
  • Özdevecioğlu, M., Biçkes, D. M. (2012). Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 39 (1), 19-45.
  • Özer, A., (2003), Gerçekçi Yönetişim Yönetici/Liderlik Modeli, Varlık Yayınları, ss. 366.
  • Özkan, A. (2009). Halkla İlişkiler Yönetimi. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Papatya, Nurhan; Gürcan PAPATYA ve A. Buğra HAMŞİOĞLU; (2008), “Yenilik, Pazar Yönlülük ve Örgütsel Öğrenmenin İşletme Performansına Etkisi: Tekstil Sektöründe Faaliyet Gösteren Bir İşletmede Araştırılması”, 7. Anadolu İşletmecilik Kongresi, Hitit Üniversitesi, 8–10 Mayıs, Çorum, ss. 463–476.
  • Pınar, İ. ve Arıkan, C. (2015). Örgütsel Öğrenme Yeteneği ile Örgütsel Yenilik Arasındaki İlişki: Tekstil Sektöründe Bir Araştırma. Istanbul University Journal of the School of Business, 44(2), 65-76.
  • Popper, M., ve Lipshitz, R. (1998). Organizational Learning Mechanisms A Structural And Cultural Approach To Organizational Learning. The Journal Of Applied Behavioral Science, 34(2), 161-179.
  • Rahman, M., Ameen, A., Isaac, O., Elhassan, A., Gamal, S. A. (2020). Effect of Organizational Innovation (Product Innovation, Process Innovation, and Administrative Innovation) On Organizational Learning. Engineering and Management, 82 (1), 12101-12113.
  • Ravichandran T. (2018). Exploring The Relationships Between IT Competence, İnnovation Capacity And Organizational Agility. Journal Of Strategic Information Systems 27, 22–42.
  • Rhee, Jaehoon; Taekyung PARK and Do Hyung LEE; (2010), “Drivers of Innovativeness and Performance for Innovative SMEs in South Korea: Mediation of Learning Orientation”, Technovation, (30), pp. 65–75.
  • Robbins, S., Judge, T. (2012) Organizational Behavior. (Çev. H., E. Çolak) Örgütsel Davranış. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Russell R.D. (1989). How Organisational Culture Can Help To İnstitutionalise The Spirit Of İnnovation İn Entrepreneurial Ventures. Journal Of Organizational Change Management, 2 (3) 7-15.
  • Satı, Z. E., (2013). İnovasyonu Yönetmede Kesitler. Ankara. Nobel yayıncılık.
  • Sharafi, M.; Jaber, A. M. ve Maleki, M. (2016) The Impact of Organizational Learning on Innovation Performance, Journal of Administrative Management, Education and Training, Volume 12 (4), pp. 431-437.
  • Simao, L. ve Franco M. (2018). External Knowledge Sources As Antecedents Of Organizational İnnovation İn Firm Workplaces: A Knowledge-Based Perspective. Journal Of Knowledge Management 22 (2) 237-256.
  • Sünnetçioğlu, S., (2018). Restoran İşletmelerinde Örgütsel Öğrenme, İnovasyon Ve Kurumsal Çevrecilik Arasındaki İlişkilerin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi. 7 (3) 801-821.
  • Uğurlu, Ö., (2008). Halkla İlişkilere “Algı” Çerçevesinden Bakış, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 32, ss.145-165.
  • Weerawardena, Jay; Aron O’CASS and Craig JULIAN; (2006), “Does Industry Matter? Examining the Role of Industry Structure and Organizational Learning in Innovation and Brand Performance”, Journal of Business Research, (59), pp. 37–45.
  • Yörük, E. E. ve Summak, M. E., (2016). Kurumsal Algı Yönetiminde Halkla İlişkiler Fonksiyonu. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 19(1), 259-275.
  • Zaman, K., (2007), Perception Management : A Core IQ Capability, Master of Science In Information Warfare Systems Engineering and Master Of Science In Information Operations Monterey, California, 65s.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Akkoyun 0000-0003-4271-6974

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2021
Gönderilme Tarihi 23 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 49

Kaynak Göster

APA Akkoyun, B. (2021). ALGI YÖNETİMİ VE ÖRGÜTSEL İNOVASYON ÖRGÜTSEL ÖĞRENMEYİNİ NASIL TETİKLER. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 1(49), 394-423. https://doi.org/10.17498/kdeniz.845951

Cited By