Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PROBLEMS ENCOUNTERED BY SECONDARY EDUCATION TEACHERS IN THE PROCESS OF COOPERATIVE LEARNING (IZMIR/BORNOVA EXAMPLE)

Yıl 2021, Sayı: 51, 133 - 150, 30.09.2021
https://doi.org/10.17498/kdeniz.960189

Öz

Many studies have been conducted that emphasize the positive aspects of the cooperative learning method. The success of the cooperative learning environment depends on a well-organized learning environment. The most important element of this learning environment is teachers. The success of teachers in cooperative learning practices depends on the education they receive, the school environment, the way the administrator perceives the future, and the positive contributions of the students' parents. It is very important to determine what kind of problems teachers experience while carrying out the collaborative learning process. The qualitative research method was used to determine the problems faced by high school teachers in the cooperative learning process. Phenomenology design, one of the qualitative research designs, was used in the research. The study group of the research consisted of 32 teachers working in the Bornova district of İzmir province. The maximum variation sampling method, one of the purposive sampling methods, was used to determine the study group. As a result of examining the related studies in the literature for data collection, the researcher applied a semi-structured interview form consisting of open-ended questions. 53% (20) of the teachers participating in the study were female and 47% (18) were male. The rate of postgraduate education in teachers is gradually increasing.
As a result of the research, the participants mostly stated that they experienced various problems while applying cooperative learning in their lessons. The teachers, whose opinions we consulted, stated that school principals do not have enough knowledge about cooperative learning, that administrators are reluctant to create a cooperative climate, that teachers have difficulties in creating cooperative learning environments, that parents criticize themselves about cooperative learning activities, that students perceive cooperative learning activities as games, that students perceive activities in the classroom. They stated that they could not establish a connection between the central exams and the central exams and that they had various problems arising from the parents.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları
  • Açıkgöz, Ü. K. (2009). Aktif Öğrenme, İzmir: Biliş Yayınları.
  • Atıcı, B. ve Gürol, M. (2000). Bilgisayar Destekli işbirlikli Öğrenme. IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Atatürk Üniversitesi 27-30 Eylül 2000, Erzurum
  • Avşar, Z. ve Alkış, S. (2007). İşbirlikli öğrenme yöntemi “birleştirme ı” tekniğinin sosyal bilgiler derslerinde öğrenci başarısına etkisi. İlköğretim Online, 6 (2), 197-203
  • Aydın Günbatar, S. (2019). Fenomenolojik araştırma (olgu bilim) yöntemi. H. Özmen & O. Karamustafaoğlu (Ed.). Eğitimde araştırma yöntemleri (s. 293-316). Ankara: Pegem.
  • Baş, K. (2012) Sosyal Bilgiler dersinde işbirlikçi öğrenme yönteminin yedinci sınıf öğrenci başarısına olan etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2004). İşbirlikli öğrenme yöntemi ve cinsiyetin sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının fen bilgisi dersine karşı tutumlarına, fen bilgisi öğretimi ı dersindeki başarılarına etkisinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı 26, s 9-18. Ankara
  • Cartwright, S. (1993) Cooperative leaming can occur in any kind of pfogram" Young Children, January, 2- 14
  • Chrislip, D.D. ve Larson, C.E. (1994). Collaborative leadership: How citizens and civic leaders can make a difference. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Davidson, N. (1990). Introduction From Cooperative Learning in Mathematics, New York: Addison- Wesley,
  • Demirel, Ö. (2006). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2007). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, Pegem A Yayıncılık
  • Doymuş, k. ve Koç, Y. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modelini sınıftaki uygulaması, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 174-183.
  • Eski, N. Özben, D. I. ve Günbayı, İ. (2019). Bimer Ve Cimer ’e gelen şikayetler ile ilgili maarif müfettişlerinin, ilçe milli eğitim müdürlerinin ve şube müdürlerinin görüşleri: bir durum çalışması. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(2), 163-182.
  • Gelici, Ö ve Bilgin, i. (2011) İşbirlikli öğrenme tekniklerinin tanıtımı ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi, Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 1 (1) 40-70
  • Johnson, D. W. ve Johnson, R. T. (1989). An Overview Of Cooparative Learning.(The Effective Teacher). Singapore: McGraw-Hill Book Company.
  • Kıncal, R. Y., Ergül, R. ve Timur, S. (2007). Fen bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (32), 156-163
  • Macit, E ve Aslaner, R(2019) Ortaokul matematik derslerinde işbirlikçi öğrenmenin kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşleri, Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, Cilt 2, Sayı 2
  • Sönmez, V. (1994). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Ankara: Pagem Yayıncılık.
  • Slavin, E. R. (1983). When does.cooperative leaming ıncrease student achhivement? Psychological Buııetin, 94: 3,429-445.
  • Şengören, S. (2006). Optik dersi ışıkta girişim kırınım konularının etkinlik temelli öğretimi: işbirlikli öğrenme yönteminin etkilerinin araştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir
  • Şimşek, Ü., Doymuş, K. ve Bayrakçeken, S. (2004). Lise Düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilere Grupla Öğrenme Metodunun Kazandırdığı Bilgi ve Beceriler, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, 6-9 Temmuz, İÜ. Eğitim Fakültesi
  • Şimşek, Ü., Doymuş, K. ve Şimşek, U. (2008). “İşbirlikli öğrenme yöntemi üzerine derleme çalışması: Il. işbirlikli öğrenme yönteminin sınıf ortamında uygulanması, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1), 123-142
  • Tanel, R. (2006).Termodinamiğin ikinci yasası ve entropi konularının öğrenimine işbirlikli öğrenme yönteminin etkilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Tan, Ş. (2015). Uygulamalı Temel İstatistik-1. Ankara: Pegem.
  • Yılmaz, A. (2001). İşbirliğine dayalı öğrenme: etkili ancak ihmal edilen ya da yanlış kullanılan bir metod, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 150, s 46-50. Ankara
  • Yıldırım, A.& Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 8. Baskı, Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, V. (1998) İşbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretimin okulöncesi çocuklarının temel matematik başarıları üzerindeki etkileri ve mevcut uygulamalarla ilgili öğretmen görüşleri" Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Zümrüt, N (2020) Öğrenme çevikliği ile performans arasındaki ilişkiye işbirlikçi ortamın etkisi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Psikoloji Ana Bilim Dalı, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul

ORTAÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME UYGULAMALARI SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR( İZMİR/BORNOVA ÖRNEĞİ)

Yıl 2021, Sayı: 51, 133 - 150, 30.09.2021
https://doi.org/10.17498/kdeniz.960189

Öz

İşbirlikli öğrenme yönteminin, olumlu yönlerine vurgu yapılan birçok araştırma yapılmıştır. İşbirlikli öğrenme ortamının başarısı iyi organize edilmiş öğrenme ortamına bağlıdır. Bu öğrenme ortamının en önemli öğesi ise öğretmenlerdir. Öğretmenlerin işbirlikli öğretim uygulamalarında başarılı olmaları aldıkları eğitim, okul ortamı, yöneticinin geleceği algılama biçimi ve öğrenci velilerinin olumlu katkılarına bağlıdır. Öğretmenlerin işbirlikli öğrenme sürecini yürütürken ne tür sorunlar yaşadıklarının tespit edilmesi çok önemlidir. Lise öğretmenlerinin işbirlikli öğrenmen sürecinde karşılaştıkları sorunlar belirlemek amacıyla nitel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, İzmir ili Bornova ilçesinde görev yapan 32 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde, amaçlı örnekleme yönteminden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanması amacıyla literatürde yer alan ilgili çalışmaların incelenmesi sonucunda araştırmacı tarafından açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılanmış bir görüşme formu uygulanmıştır. Katılımcıların %53’u (20) kadın, %47’(18) erkektir. Öğretmenlerde lisansüstü eğitim yapma oranı giderek yükselmektedir.
Araştırma sonucunda katılımcıların çoğunlukla işbirlikli öğrenmeyi derslerinde uygularken çeşitli sorunlar yaşadıklarını, öğretmenler okul müdürlerinin işbirlikçi öğrenme konusunda yeterince bilgi sahibi olmadıklarını, yöneticilerin işbirlikçi iklimin oluşmasına ilişkin isteksiz davrandıklarını, öğretmenlerin işbirlikçi öğrenme ortamlarını oluşturmada güçlükler yaşadıklarını, velilerin işbirlikçi öğrenme etkinlikleri konusunda kendilerini eleştirdiklerini, öğrencilerin işbirlikli öğrenme etkinliklerini oyun olarak algıladıklarını, öğrencilerin sınıfta yapılan etkinlikler ile merkezi sınavlar arasında bağ kuramadıkların, velilerden kaynaklanan çeşitli sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları
  • Açıkgöz, Ü. K. (2009). Aktif Öğrenme, İzmir: Biliş Yayınları.
  • Atıcı, B. ve Gürol, M. (2000). Bilgisayar Destekli işbirlikli Öğrenme. IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Atatürk Üniversitesi 27-30 Eylül 2000, Erzurum
  • Avşar, Z. ve Alkış, S. (2007). İşbirlikli öğrenme yöntemi “birleştirme ı” tekniğinin sosyal bilgiler derslerinde öğrenci başarısına etkisi. İlköğretim Online, 6 (2), 197-203
  • Aydın Günbatar, S. (2019). Fenomenolojik araştırma (olgu bilim) yöntemi. H. Özmen & O. Karamustafaoğlu (Ed.). Eğitimde araştırma yöntemleri (s. 293-316). Ankara: Pegem.
  • Baş, K. (2012) Sosyal Bilgiler dersinde işbirlikçi öğrenme yönteminin yedinci sınıf öğrenci başarısına olan etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2004). İşbirlikli öğrenme yöntemi ve cinsiyetin sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının fen bilgisi dersine karşı tutumlarına, fen bilgisi öğretimi ı dersindeki başarılarına etkisinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı 26, s 9-18. Ankara
  • Cartwright, S. (1993) Cooperative leaming can occur in any kind of pfogram" Young Children, January, 2- 14
  • Chrislip, D.D. ve Larson, C.E. (1994). Collaborative leadership: How citizens and civic leaders can make a difference. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Davidson, N. (1990). Introduction From Cooperative Learning in Mathematics, New York: Addison- Wesley,
  • Demirel, Ö. (2006). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2007). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, Pegem A Yayıncılık
  • Doymuş, k. ve Koç, Y. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modelini sınıftaki uygulaması, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 174-183.
  • Eski, N. Özben, D. I. ve Günbayı, İ. (2019). Bimer Ve Cimer ’e gelen şikayetler ile ilgili maarif müfettişlerinin, ilçe milli eğitim müdürlerinin ve şube müdürlerinin görüşleri: bir durum çalışması. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(2), 163-182.
  • Gelici, Ö ve Bilgin, i. (2011) İşbirlikli öğrenme tekniklerinin tanıtımı ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi, Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 1 (1) 40-70
  • Johnson, D. W. ve Johnson, R. T. (1989). An Overview Of Cooparative Learning.(The Effective Teacher). Singapore: McGraw-Hill Book Company.
  • Kıncal, R. Y., Ergül, R. ve Timur, S. (2007). Fen bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (32), 156-163
  • Macit, E ve Aslaner, R(2019) Ortaokul matematik derslerinde işbirlikçi öğrenmenin kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşleri, Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, Cilt 2, Sayı 2
  • Sönmez, V. (1994). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Ankara: Pagem Yayıncılık.
  • Slavin, E. R. (1983). When does.cooperative leaming ıncrease student achhivement? Psychological Buııetin, 94: 3,429-445.
  • Şengören, S. (2006). Optik dersi ışıkta girişim kırınım konularının etkinlik temelli öğretimi: işbirlikli öğrenme yönteminin etkilerinin araştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir
  • Şimşek, Ü., Doymuş, K. ve Bayrakçeken, S. (2004). Lise Düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilere Grupla Öğrenme Metodunun Kazandırdığı Bilgi ve Beceriler, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, 6-9 Temmuz, İÜ. Eğitim Fakültesi
  • Şimşek, Ü., Doymuş, K. ve Şimşek, U. (2008). “İşbirlikli öğrenme yöntemi üzerine derleme çalışması: Il. işbirlikli öğrenme yönteminin sınıf ortamında uygulanması, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1), 123-142
  • Tanel, R. (2006).Termodinamiğin ikinci yasası ve entropi konularının öğrenimine işbirlikli öğrenme yönteminin etkilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Tan, Ş. (2015). Uygulamalı Temel İstatistik-1. Ankara: Pegem.
  • Yılmaz, A. (2001). İşbirliğine dayalı öğrenme: etkili ancak ihmal edilen ya da yanlış kullanılan bir metod, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 150, s 46-50. Ankara
  • Yıldırım, A.& Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 8. Baskı, Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, V. (1998) İşbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretimin okulöncesi çocuklarının temel matematik başarıları üzerindeki etkileri ve mevcut uygulamalarla ilgili öğretmen görüşleri" Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Zümrüt, N (2020) Öğrenme çevikliği ile performans arasındaki ilişkiye işbirlikçi ortamın etkisi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Psikoloji Ana Bilim Dalı, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul

ПРОБЛЕМЫ ПЕДАГОГОВ СРЕДНЕЙ ШКОЛЫ В ПРОЦЕССЕ СМЕШАННОГО ОБУЧЕНИЯ (НА ПРИМЕНЕ ИЗМИР/БОРНОВА)

Yıl 2021, Sayı: 51, 133 - 150, 30.09.2021
https://doi.org/10.17498/kdeniz.960189

Öz

Во многих исследованиях указывается на положительные аспекты метода смешанного обучения. Успех смешанного обучения зависит от хорошо организованной учебной среды. Самыми важными элементами данной среды являются преподаватели. Успех учителей, в соответствии с принципом обучения, зависит от получаемого образования, школьной среды, восприятия руководителем будущего и положительного вклада родителей. Очень важно определить, с какими проблемами сталкиваются учителя в процессе смешанного обучения. С целью выявления проблемы, с которыми сталкиваются учителя старших классов в процессе смешанного обучения, был использован метод качественного исследования. В состав целевой группы вошли 32 учителя, работающие в Борновском районе Измирской провинции. Для сбора данных, на основе соответствующей литературы, была применена полуструктуированная форма интервью, состоящая из открытых вопросов. Группу учителей, участвовавших в исследовании, 53% (20) составляли женщины, 47% (18) - мужчины. В результате исследования участники заявили, что у них были различные проблемы при применении кооперативного обучения на своих уроках, что директора школ не обладали достаточными знаниями о смешанном обучении и что администрация не хотела создавать атмосферу сотрудничества. Было установлено, что учителя испытывают трудности в создании смешанной учебной среды, родители критикуют педагогов за смешанный способ обучения, учащиеся воспринимают смешанный учебный процесс как игру, учащиеся не могут определится между изученным материалом и экзаменами, они сталкиваются с различными проблемами исходящих от родителей.
Ключевые слова: смешанное обучение, образование, учитель, менеджер, самооценка, среда обучения. 

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları
  • Açıkgöz, Ü. K. (2009). Aktif Öğrenme, İzmir: Biliş Yayınları.
  • Atıcı, B. ve Gürol, M. (2000). Bilgisayar Destekli işbirlikli Öğrenme. IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Atatürk Üniversitesi 27-30 Eylül 2000, Erzurum
  • Avşar, Z. ve Alkış, S. (2007). İşbirlikli öğrenme yöntemi “birleştirme ı” tekniğinin sosyal bilgiler derslerinde öğrenci başarısına etkisi. İlköğretim Online, 6 (2), 197-203
  • Aydın Günbatar, S. (2019). Fenomenolojik araştırma (olgu bilim) yöntemi. H. Özmen & O. Karamustafaoğlu (Ed.). Eğitimde araştırma yöntemleri (s. 293-316). Ankara: Pegem.
  • Baş, K. (2012) Sosyal Bilgiler dersinde işbirlikçi öğrenme yönteminin yedinci sınıf öğrenci başarısına olan etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2004). İşbirlikli öğrenme yöntemi ve cinsiyetin sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının fen bilgisi dersine karşı tutumlarına, fen bilgisi öğretimi ı dersindeki başarılarına etkisinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı 26, s 9-18. Ankara
  • Cartwright, S. (1993) Cooperative leaming can occur in any kind of pfogram" Young Children, January, 2- 14
  • Chrislip, D.D. ve Larson, C.E. (1994). Collaborative leadership: How citizens and civic leaders can make a difference. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Davidson, N. (1990). Introduction From Cooperative Learning in Mathematics, New York: Addison- Wesley,
  • Demirel, Ö. (2006). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2007). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, Pegem A Yayıncılık
  • Doymuş, k. ve Koç, Y. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modelini sınıftaki uygulaması, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 174-183.
  • Eski, N. Özben, D. I. ve Günbayı, İ. (2019). Bimer Ve Cimer ’e gelen şikayetler ile ilgili maarif müfettişlerinin, ilçe milli eğitim müdürlerinin ve şube müdürlerinin görüşleri: bir durum çalışması. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(2), 163-182.
  • Gelici, Ö ve Bilgin, i. (2011) İşbirlikli öğrenme tekniklerinin tanıtımı ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi, Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 1 (1) 40-70
  • Johnson, D. W. ve Johnson, R. T. (1989). An Overview Of Cooparative Learning.(The Effective Teacher). Singapore: McGraw-Hill Book Company.
  • Kıncal, R. Y., Ergül, R. ve Timur, S. (2007). Fen bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (32), 156-163
  • Macit, E ve Aslaner, R(2019) Ortaokul matematik derslerinde işbirlikçi öğrenmenin kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşleri, Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, Cilt 2, Sayı 2
  • Sönmez, V. (1994). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Ankara: Pagem Yayıncılık.
  • Slavin, E. R. (1983). When does.cooperative leaming ıncrease student achhivement? Psychological Buııetin, 94: 3,429-445.
  • Şengören, S. (2006). Optik dersi ışıkta girişim kırınım konularının etkinlik temelli öğretimi: işbirlikli öğrenme yönteminin etkilerinin araştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir
  • Şimşek, Ü., Doymuş, K. ve Bayrakçeken, S. (2004). Lise Düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilere Grupla Öğrenme Metodunun Kazandırdığı Bilgi ve Beceriler, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, 6-9 Temmuz, İÜ. Eğitim Fakültesi
  • Şimşek, Ü., Doymuş, K. ve Şimşek, U. (2008). “İşbirlikli öğrenme yöntemi üzerine derleme çalışması: Il. işbirlikli öğrenme yönteminin sınıf ortamında uygulanması, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1), 123-142
  • Tanel, R. (2006).Termodinamiğin ikinci yasası ve entropi konularının öğrenimine işbirlikli öğrenme yönteminin etkilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Tan, Ş. (2015). Uygulamalı Temel İstatistik-1. Ankara: Pegem.
  • Yılmaz, A. (2001). İşbirliğine dayalı öğrenme: etkili ancak ihmal edilen ya da yanlış kullanılan bir metod, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 150, s 46-50. Ankara
  • Yıldırım, A.& Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 8. Baskı, Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, V. (1998) İşbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretimin okulöncesi çocuklarının temel matematik başarıları üzerindeki etkileri ve mevcut uygulamalarla ilgili öğretmen görüşleri" Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Zümrüt, N (2020) Öğrenme çevikliği ile performans arasındaki ilişkiye işbirlikçi ortamın etkisi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Psikoloji Ana Bilim Dalı, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Teyfur 0000-0001-7573-0241

Emine Teyfur 0000-0001-7869-0513

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 51

Kaynak Göster

APA Teyfur, M., & Teyfur, E. (2021). ORTAÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME UYGULAMALARI SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR( İZMİR/BORNOVA ÖRNEĞİ). Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 1(51), 133-150. https://doi.org/10.17498/kdeniz.960189