Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Cecily O’Neill's Process Drama: Teacher and Functions

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 1, 140 - 158, 28.06.2021

Öz

This study aims to examine the ‘process drama’ approach, which has an important place in the works of Cecily O'Neill, one of the drama theorists, and has brought it to a unique point with her practices over the years, and to discuss the place of the teacher/instructor/leader in this approach. The emergence of process drama, Cecily O'Neill's original approach, the teacher's place in this approach, where he/she positions himself in the classroom, the functions he/she should have, and also the evaluation of one of O'Neill's drama practices, ‘The Recruiting Officer’ based on these functions, constitute the general scope of the study. The study was prepared by using the screening model, one of the qualitative research methods. Document review and analysis of the theorist's own works and scientific studies about her, which constitutes the subject of the research, were made. As a result of the research, it can be said that process drama is a technique that can be achieved efficient results if used properly by competent teachers. According to O'Neill, competent teacher is the person who is active in every sense both inside and outside of the work. He/She is also an effective guide that takes roles when necessary, serves as a model for students, provides infrastructure for in-depth study, provides resources and supports them when needed, and challenges them to make strong questions when necessary.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö, (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama (3. bs) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Bolton, G. (1997). A Conceptual Framework For Classroom Acting Behaviour (Unpublished doctoral dissertation). University of Durham. Durham, İngiltere. Erişim adresi: http://etheses.dur.ac.uk/1627/1/1627.pdf
  • Haseman, B. (1991). Improvisation, Process Drama And Dramatic Art. The Drama Magazine, July, s. 19-21. Erişim adresi: https://eprints.qut.edu.au/53856/
  • Kao, S. ve O'Neill, C. (1998). Words Into Worlds: Learning a Second Language Through Process Drama, London: Ablex Publishing Corporation.
  • Neuman, W. L. (2014). Toplumsal Araştırma Yöntemleri Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, 1. Cilt, (Çev. S. Özge) Ankara: Yayınodası, (Orijinal yayın tarihi, 2006)
  • O'Neill, C. ve Lambert, A. (1988). Drama Structures: A practical handbook for teachers, London: Hutchinson Education.
  • O’Toole, J. (1992). The Process of Drama: Negotiating Art and Meaning. London and New York: Routledge.
  • Piazzoli, E. (2012). Engage or Entertain? The Nature of Teacher/Participant Collaboration in Process Drama for Additional Language Teaching. Scenario, Volume 2012 · Issue 2.
  • Piazzoli, E. (2018). Embodying Language in Action: The Artistry of Process Drama in Second Language Education, Cham: Palgrave Macmillan, Springer International Publishing.
  • Taylor, P. (2003). The Drama Classroom: Action, Reflection, Transformation, London and New York: Routledge Falmer.
  • Taylor, P. ve Warner, C. (2006). Structure And Spontaneity: The Process Drama of Cecily O’Neill, Staffordshire:Trentham Books.
  • TrDizin, (b.t.). Sıkça Sorulan Sorular. https://trdizin.gov.tr/sikca-sorulan-sorular/
  • Tuzcuoğlu, S. ve Adıgüzel, Ö. (2021). Eğitmen, Konu, Grup, Mekân Bağlamında Yaratıcı Drama ve
  • Forum Tiyatro. Yaratıcı Drama Dergisi, 16 (1). DOI: 10.21612/yader.2021.006
  • Türk Dil Kurumu Sözlükleri, (b.t.). https://sozluk.gov.tr/
  • Wach, ELISE. (2013). Learning about qualitative document analysis. IDS Practice Paper In Brief 13.www.ids.ac.uk https://www.researchgate.net/publication/259828893_Learning_about_Qualitative_Document_Analysis =27.05.2021 tarihinde indirilmiştir.

Cecily O’Neill’in Süreçsel Draması: Öğretmen ve Fonksiyonları

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 1, 140 - 158, 28.06.2021

Öz

Bu çalışma, drama kuramcılarından Cecily O’Neill’in çalışmalarında önemli bir yer tutan ve uygulamalarıyla yıllar içerisinde kendisine has bir noktaya taşıdığı ‘süreçsel drama’ yaklaşımını incelemeyi ve bu yaklaşımda öğretmenin/eğitmenin/liderin yerini ele almayı amaçlamaktadır. Süreçsel dramanın ortaya çıkışı, Cecily O’Neill’in özgün yaklaşımı, bu yaklaşımda öğretmenin yeri, sınıfta kendisini konumlandırdığı yer, sahip olması gereken fonksiyonlar ve ayrıca bu fonksiyonlar baz alınarak, O’Neill’in drama uygulama örneklerinden biri olan ‘Askere Alım Memuru’ üzerine yapılan değerlendirme çalışmanın genel kapsamını oluşturmaktadır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılarak hazırlanmış olup konuyu oluşturan kuramcının kendi eserlerine ve hakkında yapılmış bilimsel çalışmalara dair doküman incelemesi ve analizi yapılmıştır. Araştırma neticesinde süreçsel dramanın yetkin öğretmenler tarafından doğru şekilde kullanıldığı takdirde verimli sonuçlar elde edilebilecek bir teknik olduğu söylenebilir. O’Neill’e göre yetkin öğretmen; çalışmanın hem içinde hem de dışında her anlamda aktif olan kişidir. Ayrıca gerektiğinde rol alan, öğrencilerine model olan, derinlikli bir çalışma için altyapı sağlayan, kaynaklar sunup ihtiyaç anında onları destekleyen ve yeri geldiğinde de meydan okuyup güçlü sorgulamalar yapmaya iten etkili bir rehberdir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö, (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama (3. bs) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Bolton, G. (1997). A Conceptual Framework For Classroom Acting Behaviour (Unpublished doctoral dissertation). University of Durham. Durham, İngiltere. Erişim adresi: http://etheses.dur.ac.uk/1627/1/1627.pdf
  • Haseman, B. (1991). Improvisation, Process Drama And Dramatic Art. The Drama Magazine, July, s. 19-21. Erişim adresi: https://eprints.qut.edu.au/53856/
  • Kao, S. ve O'Neill, C. (1998). Words Into Worlds: Learning a Second Language Through Process Drama, London: Ablex Publishing Corporation.
  • Neuman, W. L. (2014). Toplumsal Araştırma Yöntemleri Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, 1. Cilt, (Çev. S. Özge) Ankara: Yayınodası, (Orijinal yayın tarihi, 2006)
  • O'Neill, C. ve Lambert, A. (1988). Drama Structures: A practical handbook for teachers, London: Hutchinson Education.
  • O’Toole, J. (1992). The Process of Drama: Negotiating Art and Meaning. London and New York: Routledge.
  • Piazzoli, E. (2012). Engage or Entertain? The Nature of Teacher/Participant Collaboration in Process Drama for Additional Language Teaching. Scenario, Volume 2012 · Issue 2.
  • Piazzoli, E. (2018). Embodying Language in Action: The Artistry of Process Drama in Second Language Education, Cham: Palgrave Macmillan, Springer International Publishing.
  • Taylor, P. (2003). The Drama Classroom: Action, Reflection, Transformation, London and New York: Routledge Falmer.
  • Taylor, P. ve Warner, C. (2006). Structure And Spontaneity: The Process Drama of Cecily O’Neill, Staffordshire:Trentham Books.
  • TrDizin, (b.t.). Sıkça Sorulan Sorular. https://trdizin.gov.tr/sikca-sorulan-sorular/
  • Tuzcuoğlu, S. ve Adıgüzel, Ö. (2021). Eğitmen, Konu, Grup, Mekân Bağlamında Yaratıcı Drama ve
  • Forum Tiyatro. Yaratıcı Drama Dergisi, 16 (1). DOI: 10.21612/yader.2021.006
  • Türk Dil Kurumu Sözlükleri, (b.t.). https://sozluk.gov.tr/
  • Wach, ELISE. (2013). Learning about qualitative document analysis. IDS Practice Paper In Brief 13.www.ids.ac.uk https://www.researchgate.net/publication/259828893_Learning_about_Qualitative_Document_Analysis =27.05.2021 tarihinde indirilmiştir.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayhan Yurdagül 0000-0001-6275-7728

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 15 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yurdagül, A. (2021). Cecily O’Neill’in Süreçsel Draması: Öğretmen ve Fonksiyonları. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 140-158.