In this study, the influence of Nel Noddings’s Theory of Care in philosophy of education has been documented by analyzing several articles that both discuss Theory of Care and published from 2003 through 2013 in the Journal of Philosophy of Education. There are 16 articles published in this journal from 2003 through 2013, and these articles are this theoretical study’s data. Themes originated using these articles are used to document Theory of Care’s influence in this field and provide an analysis of the authors’ ideas as they reflect on Theory of Care. Here, the concept of theme only refers to the groups of ideas discussed in these articles and four different themes, which surfaced at the end of this study, have documented this theory’s influence in this field.
philosophy of education Theory of Care relational teaching moral thinking
Bu çalışmada, Nel Noddings’in İlgi/Özen/Bakım Teorisinin eğitim felsefesindeki etkisi, hem İlgi/Özen/Bakım Teorisini tartışan hem de Journal of Philosophy of Education'da (Eğitim Felsefesi Dergisi) 2003'ten 2013'e kadar yayınlanan çeşitli makaleleri analiz ederek belgelenmiştir. Bu dergide 2003'ten 2013'e kadar 16 makale yayınlanmıştır ve bu makaleler bu teorik çalışmanın verileridir. Bu makaleler kullanılarak oluşturulan temalar, İlgi/Özen/Bakım Teorisinin bu alandaki etkisini belgelemek ve yazarların fikirlerinin İlgi/Özen/Bakım Teorisine dair fikirlerinin bir analizini sağlamak için oluşturulmuştur. Burada tema kavramı yalnızca bu makalelerde tartışılan fikir gruplarına atıf yapmaktadır ve bu çalışmanın sonunda ortaya çıkan dört farklı tema bu teorinin bu alandaki etkisini ortaya koymaktadır.
eğitim felsefesi ilgi/özen/bakım teorisi ilişkisel öğretim ahlaki düşünce
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 2 |