BibTex RIS Kaynak Göster

Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımının İngilizce Dersinde Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 1, 94 - 111, 25.12.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, Beyin Temelli Öğrenme BTÖ Yaklaşımının Endüstri Meslek Lisesi 10. sınıf İngilizce dersindeki başarı ve tutuma etkisini incelemektir. Bu çalışmada deneysel araştırma desenlerinden, Solomon araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma 2007-2008 Eğitim-Öğretim Yılı, Bahar Yarıyılında, Zonguldak Alaplı İMKB Anadolu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinde 2 deney ve 2 kontrol grubu üzerinde yapılmıştır. Bu çalışmaya, deney gruplarında 37, kontrol gruplarında 41 öğrenci olmak üzere toplam 78 öğrenci katılmıştır. Deney gruplarındaki öğrencilere beyin temelli öğrenme yaklaşımı, kontrol gruplarındaki öğrencilere ise geleneksel öğretim yöntemleri ile öğretim yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Akademik Başarı Testi ve İngilizce Duyuşsal Alan Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Uygulama sürecinin sonunda, deney gruplarından rastgele seçilen 4 öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde, akademik başarı ve tutumundaki farklılığı belirlemek için bağımlı ve bağımsız gruplar için t-testi ile gruplar arasındaki farklılığı tespit etmek için tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, beyin temelli öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grupları öğrencilerinin, geleneksel öğretim yöntemlerinin uygulandığı kontrol grupları öğrencilerine göre tutumlarının daha çok geliştiğini göstermiştir. Deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarılarında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmamıştır

Kaynakça

  • Avcı, D. E. (2007). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarı, tutum ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bayındır, H. (2003). An investigation of students’ attitudes towards brain based applications in english composition skills in course: a case study. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi, Ankara.
  • Bransford, J. D., ve diğ. (2000). How people learn. Washington: National Academy Press.
  • Caine, R.N. & Caine, G. (1990). Understanding a brain based approach to learning and teaching. Educational leadership, 48(2), 66-70.
  • Çengelci, T. (2005). Sosyal bilgiler dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi.
  • (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Gazzaniga, M. S. (1998). The split brain revisited. Scientific American, 279(1), 3539.
  • Getz, C. M. (2003). Application of brain based learning theory for community college developmental english students: a case study. (Unpublished doctoral dissertation). Colorado State University, Colorado.
  • Gömleksiz, M. N. (2003). İngilizce duyuşsal alana ilişkin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Fırat Üniversitesi:
  • Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 215-216. Hannaford, C. (1995). Smart moves. Arlington, Va.: Great Ocean Publishing Co.
  • Hart, L. A. (1975). How the brain works. New York: Basic Books.
  • Hoge, P. T. (2002). The integration of brain based learning and literacy acquisition. (Unpublished doctoral dissertation). Georgia State University, Georgia State.
  • Jensen, E. (1998). Teaching with the brain in mind. Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Jensen, E. (2000a). Brain based learning: a reality check. Educational Leadership, 57(7), 76-81.
  • Jensen, E. (2000b). Brain-based learning: fact or fiction? Educational Leadership, 57(7), 76-79.
  • Jones, J. G. (2000). The role of the comprehensive student assistance program in affecting adolescents’ attitudes towards substance abuse. (Unpublished doctoral dissertation). Northern Arizona University, Arizona State.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Miller, A. L. (2003). A descriptive case study of the implementation of brain based learning with technological support in a rural high school. (Unpublished doctoral dissertation). Northern Illinois University, Illinois State.
  • Neve, D. C., Hart, L. A. & Thomas, E. C. (1986). Huge learning jumps show potency of brain-based instruction. Phi Delta Kappan, 143-148.
  • Özden, M. (2003). Fen bilgisi dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya ve hatırlama düzeyine etkisi.
  • (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Sousa, D. A. (2001). How the brain learns: a classroom teacher’s guide. California: Corwin Press Inc.
  • Sprenger, M. (1999). Learning & memory: brain in action. Alexandra: ASCD.
  • Wolfe, P. (2001). Brain matters: translating research into classroom practice. Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development. Ekler

The Effect of Brain Based Learning Approach to Academic Achievement and Attitude in English Course

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 1, 94 - 111, 25.12.2013

Öz

The purpose of this study was to investigate whether “Brain Based Learning approach” has an effect on academic achievement and attitude of the students at Vocational High School. The Solomon research model was used in this study. The research was conducted at Zonguldak Alaplı IMKB Vocational High School, in spring term in 2007-2008 academic years. Totally 78 10th grade students, 37 in experimental groups, 41 in control groups participated in this research. In the experimental groups, the students were taught according to the brain based learning approach whereas the students in the control groups were taught according to the traditional methods. An achievement test, attitude questionnaire were used to collect data in the research. At the end of the intervention, an interview session was done with randomly chosen four students in the experimental groups. To analyze the data that is collected from the research, Independent Sample t-Test and Paired Sample t-Test were used to find out the differences of the academic achievement and attitude of the groups, One way ANOVA was used to analyze the differences between the groups. Data collected from the research shows that the attitudes of the students of the experimental groups which brain based learning approach carried out have developed more than the control groups’ attitude which traditional approach applied. There wasn’t a difference of the academic achievement between the experimental and control group

Kaynakça

  • Avcı, D. E. (2007). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarı, tutum ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bayındır, H. (2003). An investigation of students’ attitudes towards brain based applications in english composition skills in course: a case study. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi, Ankara.
  • Bransford, J. D., ve diğ. (2000). How people learn. Washington: National Academy Press.
  • Caine, R.N. & Caine, G. (1990). Understanding a brain based approach to learning and teaching. Educational leadership, 48(2), 66-70.
  • Çengelci, T. (2005). Sosyal bilgiler dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi.
  • (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Gazzaniga, M. S. (1998). The split brain revisited. Scientific American, 279(1), 3539.
  • Getz, C. M. (2003). Application of brain based learning theory for community college developmental english students: a case study. (Unpublished doctoral dissertation). Colorado State University, Colorado.
  • Gömleksiz, M. N. (2003). İngilizce duyuşsal alana ilişkin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Fırat Üniversitesi:
  • Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 215-216. Hannaford, C. (1995). Smart moves. Arlington, Va.: Great Ocean Publishing Co.
  • Hart, L. A. (1975). How the brain works. New York: Basic Books.
  • Hoge, P. T. (2002). The integration of brain based learning and literacy acquisition. (Unpublished doctoral dissertation). Georgia State University, Georgia State.
  • Jensen, E. (1998). Teaching with the brain in mind. Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Jensen, E. (2000a). Brain based learning: a reality check. Educational Leadership, 57(7), 76-81.
  • Jensen, E. (2000b). Brain-based learning: fact or fiction? Educational Leadership, 57(7), 76-79.
  • Jones, J. G. (2000). The role of the comprehensive student assistance program in affecting adolescents’ attitudes towards substance abuse. (Unpublished doctoral dissertation). Northern Arizona University, Arizona State.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Miller, A. L. (2003). A descriptive case study of the implementation of brain based learning with technological support in a rural high school. (Unpublished doctoral dissertation). Northern Illinois University, Illinois State.
  • Neve, D. C., Hart, L. A. & Thomas, E. C. (1986). Huge learning jumps show potency of brain-based instruction. Phi Delta Kappan, 143-148.
  • Özden, M. (2003). Fen bilgisi dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya ve hatırlama düzeyine etkisi.
  • (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Sousa, D. A. (2001). How the brain learns: a classroom teacher’s guide. California: Corwin Press Inc.
  • Sprenger, M. (1999). Learning & memory: brain in action. Alexandra: ASCD.
  • Wolfe, P. (2001). Brain matters: translating research into classroom practice. Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development. Ekler
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Soner Yavuz

Ümit Yağlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yavuz, S., & Yağlı, Ü. (2013). Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımının İngilizce Dersinde Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 94-111.