İnternet günümüzün başlıca iletişim kanalı olmanın ötesindedir. Çağımızda günlük hayatımızın birincil gereksinimleri arasında yer alan güncel bilgilere erişimden alışverişe ve eğlenceye kadar farklı amaçlarla internet kullanılmaktadır. Birçok aile ve eğitim kurumu güncel bilgiye ulaşma imkânını gençlere sunmak ve geleceğimizin emanetçisi olan gençlerin daha iyi şartlarda donanımlı bireyler olarak yetişmelerine olanak sağlamak için, internet erişimli ortamları gençlere temin etmektedir. Günümüz gençliği interneti aktif olarak günden güne artış gösterir bir oranda kullanmaktadır. Fakat internetin gençlerimiz, özelliklede öğretmen adaylarımız tarafından ne amaçlarla kullanıldığına dair elimizde sınırlı veri bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının interneti ne amaçla kullandıklarının belirlenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma Batı Karadeniz’de bulunan bir devlet üniversitesinin Okul Öncesi Öğretmenliği ve Zihin Engelliler Öğretmenliği bölümlerinin birinci sınıf öğrencilerinden 206 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın sonuçları göstermiştir ki, öğretmen adaylarının internet kullanım oranlarında artış gerçekleşmiştir. Ayrıca çalışma sonuçları öğretmen adaylarının yaygın kanının aksine interneti en fazla sosyal paylaşım sitelerine erişim amaçlı kullandığını göstermiştir. İnternet eğitim-öğretim amaçlı kullanmayan öğretmen adaylarının oranının azaltılması yönünde ileride çalışmalar gerçekleştirilmelidir
Internet is more than being the main communication channel of today. In this era, the internet is used for different purposes ranging from our primary requirements of accessing the information to the shopping and entertainment. Many families and educational institutions provides young people with internet accessible environments to offer young people the opportunity to access up to date information and allow young people to grow in a better environment. Today's youth use the Internet at an actively increasing ratio. However there is a limited data on the purpose of prospective teachers’ use of the internet. The goal of this study is to identify prospective teachers’ purposes of the internet usage. One of the quantitative research methods, descriptive survey method is used in the study. The study was conducted with 206 prospective teachers studying at the Early Childhood Education and Special Education departments of the public university located at the Black Sea region. The results of the study indicated that teachers' Internet usage ratio has increased. Contrary to common belief, the study results also indicated that prospective teachers mostly use internet for accessing social networking sites. Preventive actions should be taken to reduce the rates of prospective teachers not using the Internet for educational purposes
Internet Usage Prospective Teachers Instructional Technology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1 |