Eğitimin amacına ulaşarak toplumun ihtiyaçlarına cevap verebilmesi için sistemli bir şekilde uygulanması gerekmektedir. Siyasi iktidarlar eğitimi toplumsal değişimin ve dönüşümün bir kolu olarak görmektedir. Osmanlı Devleti’nde eğitim faaliyetleri, XVI. yüzyıldan itibaren değişen ve gelişen dünya koşullarına uyum sağlayamamış, Tanzimat’la birlikte yapılmaya başlanan eğitim reformları istenilen sonucu vermemiştir. Mustafa Kemal Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti’nde eğitime önem vermiş, eğitimin milli ve çağdaş olmasını hedeflemiştir. Yeni kurulan Türk Devleti’nin ilk Milli Eğitim Bakanı Maarif Vekili olan Dr. Rıza Nur; 6 Mayıs 1920 - 16 Aralık 1920 tarihleri arasında Maarif Vekili olarak görev yapmıştır. Bu çalışmada devlet otoritesinin sağlamlaştırılmaya çalışıldığı bir dönemde eğitim faaliyetlerine verilen önem ve Türk Milli Eğitimi açısından Dr. Rıza Nur Bey’in eğitim bakanlığı döneminde gerçekleştirdiği faaliyetler ele alınmıştır
In order to meet the needs of society while reaching the objectives of education a systematic way must be implemented. Political powers have seen the education as a branch of social change and transformation. From 16th century the education in the Ottoman Empire could not adapt to changing and evolving world conditions, starting with the Tanzimat reforms of education could not give the desired result. Mustafa Kemal Ataturk gave great importance to education and aimed that it is national and modern. Dr. Rıza Nur who is the first Minister of Education of the newly established Turkish State has served as Minister of Education between 6th May of 1920 – 16th December of 1920. In this study, in an era when the authority of the state was been strengthened, it is analyzed that the importance given to education and Dr. Rıza Nur’s studies while his ministrate period according to the Turkish National Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 2 |