Kitap okuma zevkini tatmış olan çocuk hayatının devamında bu alışkanlığını sürdürecektir, bu yüzden kitap okuma alışkanlığının erken yaşlarda kazandırılarak sağlam temellere oturtulması gerekir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu dördüncü sınıf öğrencilerinin kitap okumaya yönelik algılarını belirlemektir. Genel tarama modeline dayalı olarak yürütülen araştırmanın uygulamaları 2011-2012 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Kdz. Ereğli ilçe merkezine bağlı 9 ilköğretim okulunda 389 dördüncü sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında öğrencilere 10 soru sorulmuş, verdikleri cevaplar kategorize edilerek, frekans ve yüzde dağılım tabloları yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin büyük oranda kitap okumayı sevdikleri, kitap okurken mutluluk, heyecan ve sevinç hissettikleri, kitap okumanın bilgi kazandırdığı, hayvanlarla, insanlarla, çizgi film kahramanlarıyla, bitkilerle, arabalarla ve oyuncaklarla ilgili konular içeren kitap okuduğu, kitap okumadıklarında okumalarının gelişmediği, çevresinde en çok öğretmenin kitap okuduğu, hikâye kitaplarını severek okudukları, kitabın adına dikkat ettikleri ve okul kütüphanesindeki ve sınıf kitaplığındaki kitapların yeterli olduğu tespit edilmiştir
The child who has enjoyed the pleasure of reading will continue this habit for the rest of his life so reading habit must be settled fundamentally and must be acquisitioned in an early age. The aim of this research is to determine the perception of reading habits of the 4th grade student. Application of the research that was builded upon the general survey model was carried out on fall semester in 2011-2012 education term which was affiliated by 9 elementary schools that were related to Kdz. Ereğli country town with 389 4th grade students. Within the research students were asked 10 questions, the answers that were given by the students were categorized; frequency and percentage distribution carts were done. As a result of investigation, students largely like read book, while reading books, they feel happiness, excitement and joy, reading book obtain information and they read about animals, people, cartoon characters, plants, cars and toy-related books, why they don’t read book their reading can’t develop, teachers read books mostly, student likes story books and they pay attention to the name of the book and it is fixed that the book in the school and classroom library are adequate
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 2 |