Araştırmanın amacı, eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrencilerinin John Holland 1996 'a göre ilgi alanları belirlenip bunlara etki eden faktörlerin belirlenmesidir. Öğrencilerin bölümleri tercih nedenleri, tercih sıralamaları, okumak istedikleri bölümler, kitap okuma alışkanlıkları, büyüdükleri yer, gelir düzeyleri, mezun oldukları lise türü, ders içi etkinlikler deney vs. , bilimsel süreç becerileri ile ilgi alanları arasındaki ilişki incelenmiş ve öğrencilerin ilgi alanlarının öğretmenlik mesleğine uygunluğuna bakılmıştır. Araştırma bir tarama çalışmasıdır. Araştırmaya Atatürk üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim bölümü birinci sınıf Fen Bilgisi Öğretmenliğinden 60, Matematik Öğretmenliğinden 60, Sınıf Öğretmenliğinden 52 ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliğinden 52 olmak üzere toplam 224 öğrenci katılmıştır. "İlgi Envanteri" İE , "Bilimsel Süreç Becerileri Testi" BSBT ve "Öğrenci Tanıma Formu" ÖTF veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. İlköğretim bölümüne gelen öğrencilerin ilgi alanlarına baktığımızda fen bilgisi öğretmenliğinde "Araştırmacı" ilgi alanı, diğer bölümlerde "Sosyal" ilgi alanının yüksek olduğu görülmektedir. İlköğretim öğrencilerinin büyük bir kısmının ilgi alanlarının öğretmenlik mesleğine uygun olmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlik mesleğini severek tercih edenlerin oranı diğer sebeplerle tercih ailem istediği için, puanımdan dolayı ve mesleğin özelliklerinden dolayı edenlere göre daha düşüktür. Ayrıca, kitap okuma sıklığı ile "Girişimci" ilgi alanı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Araştırılan diğer özellikler ve ilgi alanları arasında bir ilişki olmadığı tespit edilmiştir
The aim of this study was to determine the students’ interests of Education Faculty Elementary School Department and the factors that affect them according to Holland 1996 . The relationship among the reasons why the students chose the department, arrangement of their preferences, the departments they wish to study at, the habit of reading, the place they grow up, income level, kind of high school they graduated, the activities applied during the lesson i.e. experiment , scientific process skills and their interests was examined and the suitability to the job of teaching was investigated. This study was used survey method. 60 students from Science Teacher Department, 60 students from Maths Teacher Department, 52 students from Primary Teacher Department and 52 students from Social Science Teacher Department that make 224 students at total from Atatürk University, Kazım Karabekir Education Faculty attended the survey. “Interest Inventory” II , "Scientific Process Skills Test” SPST and "Student Identification Form" SIF are used as tools of data collection. When we examined through the interests of students who came to Primary School Department, we saw that the interest areas of “Researcher” for Science Teacher Department and “Social” for other departments were at high level. It is found that the majority of the Primary School Teacher Department’s students’ interest areas are not suitable for the job of teaching. The ratio of the students who chose the Teacher Department willingly is lower then the ones who chose for other reasons family, because of the points and because of the properties of the job . Beside, it is understood that there is a meaningful difference between the frequency of reading books and “Sociable” interest area. It is also found that there are not any relations between the other properties and interest areas that were studied
Elementary School Department Interest Areas Scientific Process Skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 1 |