Bu araştırma ile istatistiğe yönelik bir tutum ölçeği geliştirilmesi amaçlanmıştır. İlk taslak konu ile ilgili daha önce yapılan araştırmaların taranması sonucu oluşturulan 32 madde içermektedir. Taslak form 2010-2011 öğretim yılında Trabzon ilinde bir ortaokulda öğrenim gören 76 6. sınıf, 64 7. sınıf, 100 8. sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 240 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler kullanılarak ölçeğin geçerlilik ve güvenilirlik çalışmaları yapılmıştır. Güvenirlik çalışmasında Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı, iki yarı test güvenirliği, madde-toplam puan korelasyonu, %27’lik alt ve üst grupların madde ortalama puanları arasındaki farkların sınanması için t testi; geçerlilik çalışmasında ise faktör analizi sonuçları değerlendirilmiştir. Uygun olmayan maddelerin ölçekten çıkarılmasının ardından hesaplanan Kaiser-Meyer-Olkin KMO değerinin 0,823 olduğu görülmüştür. Yapılan faktör analizinde evrendeki dağılımın normal olup olmadığının belirlenmesi amacıyla elde edilen veriler için uygulanan Barlett testi anlamlı Approx. Chi-Square = 1611,401; p = 0,000 çıkmıştır. Analizler sonucunda geçerli ve güvenilir α=0,815 olduğuna karar verilen 20 maddelik ölçek elde edilmiştir
İstatistik Eğitimi İstatistiğe Yönelik Tutum Ölçek Geliştirme
The aim of this study is to develop a scale to identify attitudes towards statistics. First draft from involves 32 items that was prepared as result of review of the previous studies. The draft form was applied to 76, 6th grades, 64, 7th grade, 100, 8th grade-240 in total- students in a middle school in Trabzon-Turkey. Using the data gained, the validity and reliability of the scale was analysed. In the reliability analysis, Cronbach-alfa internal coefficient of consistence, split-half reliability, item-total correlations, t-test, the significance of the differences between the item means of the groups of upper %27 and lower %27 were examined. In the validity analysis, results of exploratory factor analysis were evaluated. The calculated KMO value after these items were excluded was 0,823. The Barlett’s test, which was applied to the data obtained in order to determine whether distribution in the population normal or not in the factor analysis, resulted as significant Approx. Chi-Square = 1611, 401; p = 0,000 . As a consequence to the evaluations, a 20-items valid and reliable scale α=0,815 was gained
Statistics Education Attitude towards Statistics Scale Development
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 1 |