Bu çalışmanın amacı, çokgenler konusuna yönelik GeoGebra ve Geometer’s Sketchpad yazılımları ile hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin çokgenler performansına etkisini belirlemek, hazırlanan etkinlikler hakkında öğretmen görüşlerini incelemek ve bu etkinliklerle gerçekleştirilen öğretim sonunda öğrencilerin bilgisayar destekli öğretime karşı tutumlarını incelemektir. Araştırmacının aynı zamanda matematik öğretmeni olduğu ve kendi öğretim sürecinin niteliğini arttırmaya çalıştığı bu çalışma bir eylem araştırmasıdır. Çalışma grubu Burdur ilinde öğrenim gören 36 tane 9.sınıf öğrencisi ile 6 matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Öğrencilerin çokgenler konusuna yönelik performansları, çokgende açılar ve çokgende uzunluk ve alan performans testleri ile belirlenmiştir. Öğrencilerin bilgisayar destekli matematik öğretimine karşı duygu ve düşüncelerini belirlenmesinde tutum ölçeği kullanılmıştır. Öğretmenlerin hazırlanan etkinlikler hakkındaki düşüncelerini ortaya çıkarmak için yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Çokgenler konusunda GeoGebra ve Geometer’s Sketchpad yazılımları ile hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin performansını olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Hazırlanan etkinlikler; görselliğin ön planda tutulması, öğrenci merkezli olması, keşfederek ve kalıcı öğrenmeyi sağlaması, zaman kazandırıcı olması bakımından öğretmenler tarafından kullanışlı ve uygulanabilir olduğu belirtilmiştir. Öğrenciler GeoGebra ve Geometer’s Sketchpad ile konuları daha iyi öğrendiklerini, dersin eğlenceli olduğunu ve derse karşı ilgilerinin arttığını belirtmişlerdir. Hazırlanan etkinliklerde bilgilerin doğrudan verilmemesi ve öğrenciler tarafından bilgisayar ortamında bilginin oluşturulması, öğrencilerin çözüm süreçlerine yansıyarak performanslarını olumlu yönde etkilemiştir. Öğrencilerin bilgisayar destekli matematik öğretimine karşı olumlu tutum geliştirmeleri; bilgisayar laboratuvarında öğrenim gören öğrencilerin derse aktif olarak katılmaları, zihinde canlandırması zor olan kavramların bilgisayar ortamında görselleştirilmesi ve klasik sınıf ortamından farklı bir sınıf ortamında dersin işlenmesinden kaynaklandığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre matematik öğretmenlerinin bilgisayarı ve akıllı tahtaları daha etkili kullanmalarına yardımcı olacak etkinliklerin çoğaltılması ve bu etkinliklerin yer aldığı öğrenci merkezli bir sınıf ortamının oluşturulması önerilmektedir. Buluş yoluyla öğrenme stratejisi temele alınarak ve dinamik geometri yazılımı kullanılarak gerçekleştirilen etkinlikler başarı düzeyi düşük olan öğrencilerin matematik dersine karşı ilgilerini pozitif yönde arttırabilir
This study aims at determining the effects of the activities prepared with GeoGebra and Geometer’s Sketchpad softwares over the performance of the students about the polygons, analyzing the view of the teachers about activities and also analyzing the attitude of the students on the computer aided education. Activity research was used in this study. The Study group includes in 36 students at 9 th grade in Burdur and 6 teachers. The performance of the students were determined with the tests of the angles of polygones and the length of the polygones. The attitude scale was used for determining the view of the students. The semi structured interviews were carried out with the teachers in order to determine theirs view about activities. The descriptive analysis method was used in analyzing the data. It was determined that the activities prepared with GeoGebra and Geometer’s Sketchpad Softwares, effected the performance of the students on the polygones. It was indicated that the activities were practical and applicable in terms of being student-centered, providing the permanent learning and also being time saving. The students indicated they learned the subjects much better and they were interested in the subjects much more than they were. Because the information was not given directly and the information was composed in the way of computer aided education. Thanks to the computer aided education, the students could improve their mathematic skills by using computers. According to the results of the studies, it was suggested that the activities should be increased and the student centered class should be composed. So it is thought that the interest of the students on math will be increased by means of dynamic geometry activities by grounding on exploring learning and discovering learning style
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 2 |