The aim of this search is to analyze the book of Ziya Gökalp named ‘Golden Light’ which is suggested to be taught in primary schools and involved as one of the 100 masterpiece. In this study which was used qualitative research method document analysis technique was preferred to collect data and descriptive analysis method was used in the analysis of data. Phrases about values which are determined by the Ministery of Education to be gained for students of primary schools such as “Justicefair, responsibility, diligence, authenticity-honesty, tolerance, compassion, self- confidence, patience, love, benevolencesolidarity, hospitality, loyalty and patriotism” are determined and given under the title of relevant value by interpreting. When the findings are analyzed; in the book of ‘Golden Light’ love is mostly involved and followed by patriotism, loyalty, benevolence-solidarity, authenticity-honesty, justice-fair, diligence, self-confidence, responsibility, tolerance, compassion and patience
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında okutulması önerilen ve 100 temel eser içerisinde yer alan Ziya Gökalp’ in “Altın ışık” adlı kitabında değerlerin yer alma durumunu analiz etmektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veri toplamak için doküman analizi tekniği tercih edilmiş, verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilköğretim okullarında kazandırılması için öğretim programlarında öğrencilere kazandırılması için belirlemiş olduğu, “Adalet-adil olma, sorumluluk, çalışkanlık, doğruluk-dürüstlük, hoşgörü, merhamet, öz güven, sabır, sevgi, yardımseverlik-dayanışma, misafirperverlik, vefa ve vatanseverlik” değerleri ile ilgili ifadeler belirlenmiş, ardından bu ifadeler yorumlanarak ilgili olduğu değerin başlığı altında verilmiştir. Elde edilen bulgular incelendiğinde “ Altın Işık” adlı kitapta en fazla yer verilen değerin, sevgi değeri olduğu bunu sırasıyla, vatanseverlik, vefa, yardımlaşma-dayanışma, doğrulukdürüstlük, adalet-adil olma, çalışkanlık, öz güven, misafirperverlik, sorumluluk, hoş görü, merhamet ve sabır değerinin takip ettiği belirlenmiştir. Eser belirlenen değerler bakımından zengin bir içeriğe sahip olmasından dolayı değerlerin çocuklara kazandırılmasında materyal olarak kullanılması önerilmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1 |