BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim 5 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Yazma ve Konuşma Becerilerinde Söz Varlığı Kullanımının Başarı Puanlarıyla İlişkisinin İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 1, 126 - 137, 20.06.2017

Öz

Düşünme gücü, bireyin söz varlığıyla doğrudan ilgilidir. Söz varlığının yetersiz kaldığı durumlarda öğrenme ve öğretme süreci de aksayacaktır. Türkçe derslerinde öğrencilerin mevcut söz varlıklarını dört temel dil becerisiyle etkin şekilde kullanmaları amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamında “İlköğretim 5 ve 8. Sınıf öğrencilerinin yazma ve konuşma becerilerinde söz varlıklarını kullanma düzeyinin, öğrencilerin başarı puanlarıyla ilgisi var mıdır?” sorusuna cevap aranmıştır. Bu çalışmada, ilköğretim 5 ve 8.sınıf öğrencilerine belirli konularda konuşma ve yazma etkinlikleri uygulanarak öğrencilerin mevcut söz varlıklarının tespit edilmesi ve mevcut durumun başarı puanıyla ilişkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öğrencilere hazırlıklı, hazırlıksız konuşma ve yazma etkinlikleri uygulanarak veriler elde edilmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin başarı puanlarıyla kullandıkları söz varlığı arasında anlamlı bir ilişki olmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmek için öğretim sürecinde uygun etkinliklerin yer aldığı bir programın gerekliliği belirtilmiştir. Öğrenciler, yaparak yaşayarak öğrenme modeline uygun olarak etkinliklerle öğretime dâhil edilmelidir

Kaynakça

  • Altan, M. Z. (2011). Çoklu Zeka Kuramı ve Değerler Eğitimi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(4), 53-57.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. MEB Yayınları: İstanbul.
  • Doğan, Y. (2009). Konuşma Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Etkinlik Önerileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 185- 204.
  • Göçer, A. (2010). Türkçe Eğitiminde Yazma Eğitimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 178-195.
  • Gökkaya, H. (2008). Konuşma becerilerinin sağaltılmasında tekerlemerin kullanımı. Yüksek Lisans Tezi. Bolu.
  • İzdeş, M. (2011); İlköğretim 7. sınıf öğrencilerine verilen yazma eğitiminin öğrencilerin hikâye yazma becerisine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara
  • Karaaslan, F. (2010); Konuşma ve yazma eğitiminde beyin fırtınası tekniğinin etkililiği. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Sakarya
  • Karatay, H. (2007). Kelime Öğretimi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 141-153.
  • MEB. (2009). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu (1-5. sınıflar). Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi: Ankara.
  • Sağlam, Ö (2010); 7. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerileri üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Enstitüsü, Ankara.
  • Selvikavak, E. (2006); Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde ileri düzeydeki öğrencilerin paragraf yazma becerisini geliştirme üzerine bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özbay, M. (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Öncü Kitap: Ankara.
  • TDK. (2011). Türkçe sözlük. Türk Dil Kurumu Yayınları: Ankara.
  • Ünsal, H (2005). İlköğretim 5. ve 8. sınıflar ile ortaöğretim 11. sınıfların sözlü anlatımdaki aktif kelime hazineleri / Afyon merkez örneği. Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınları, Ankara.

Examination of the Relation Between the Achievement Scores and the Use of Vocational Ability in Writing and Speaking Skills of 5th and 8th Grade Students in Primary Education

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 1, 126 - 137, 20.06.2017

Öz

Thinking power is directly related to the individual's vocabulary. The learning and teaching process will also deteriorate when the presence of the word is inadequate. It is aimed to enable the students to use the existing vocabulary effectively with four basic language skills in Turkish lessons. Within the scope of the study, an answer was searched in the question "Is the level of using vocabulary in writing and speaking skills of 5th and 8th grade students of primary school, interested in success scores of students?" In this study, it was aimed to determine the existing vocabulary of the students and to evaluate the relation of the present situation with the achievement score by applying speech and writing activities to primary 5th and 8th grade students

Kaynakça

  • Altan, M. Z. (2011). Çoklu Zeka Kuramı ve Değerler Eğitimi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(4), 53-57.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. MEB Yayınları: İstanbul.
  • Doğan, Y. (2009). Konuşma Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Etkinlik Önerileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 185- 204.
  • Göçer, A. (2010). Türkçe Eğitiminde Yazma Eğitimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 178-195.
  • Gökkaya, H. (2008). Konuşma becerilerinin sağaltılmasında tekerlemerin kullanımı. Yüksek Lisans Tezi. Bolu.
  • İzdeş, M. (2011); İlköğretim 7. sınıf öğrencilerine verilen yazma eğitiminin öğrencilerin hikâye yazma becerisine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara
  • Karaaslan, F. (2010); Konuşma ve yazma eğitiminde beyin fırtınası tekniğinin etkililiği. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Sakarya
  • Karatay, H. (2007). Kelime Öğretimi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 141-153.
  • MEB. (2009). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu (1-5. sınıflar). Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi: Ankara.
  • Sağlam, Ö (2010); 7. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerileri üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Enstitüsü, Ankara.
  • Selvikavak, E. (2006); Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde ileri düzeydeki öğrencilerin paragraf yazma becerisini geliştirme üzerine bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özbay, M. (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Öncü Kitap: Ankara.
  • TDK. (2011). Türkçe sözlük. Türk Dil Kurumu Yayınları: Ankara.
  • Ünsal, H (2005). İlköğretim 5. ve 8. sınıflar ile ortaöğretim 11. sınıfların sözlü anlatımdaki aktif kelime hazineleri / Afyon merkez örneği. Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınları, Ankara.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Murat Dağ Bu kişi benim

Filiz Mete Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dağ, M., & Mete, F. (2017). İlköğretim 5 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Yazma ve Konuşma Becerilerinde Söz Varlığı Kullanımının Başarı Puanlarıyla İlişkisinin İncelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 126-137.