Düşünme gücü, bireyin söz varlığıyla doğrudan ilgilidir. Söz varlığının yetersiz kaldığı durumlarda öğrenme ve öğretme süreci de aksayacaktır. Türkçe derslerinde öğrencilerin mevcut söz varlıklarını dört temel dil becerisiyle etkin şekilde kullanmaları amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamında “İlköğretim 5 ve 8. Sınıf öğrencilerinin yazma ve konuşma becerilerinde söz varlıklarını kullanma düzeyinin, öğrencilerin başarı puanlarıyla ilgisi var mıdır?” sorusuna cevap aranmıştır. Bu çalışmada, ilköğretim 5 ve 8.sınıf öğrencilerine belirli konularda konuşma ve yazma etkinlikleri uygulanarak öğrencilerin mevcut söz varlıklarının tespit edilmesi ve mevcut durumun başarı puanıyla ilişkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öğrencilere hazırlıklı, hazırlıksız konuşma ve yazma etkinlikleri uygulanarak veriler elde edilmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin başarı puanlarıyla kullandıkları söz varlığı arasında anlamlı bir ilişki olmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmek için öğretim sürecinde uygun etkinliklerin yer aldığı bir programın gerekliliği belirtilmiştir. Öğrenciler, yaparak yaşayarak öğrenme modeline uygun olarak etkinliklerle öğretime dâhil edilmelidir
Yazma Becerisi Konuşma Becerisi Başarı Puanı Söz Varlığı Değerler Eğitimi
Thinking power is directly related to the individual's vocabulary. The learning and teaching process will also deteriorate when the presence of the word is inadequate. It is aimed to enable the students to use the existing vocabulary effectively with four basic language skills in Turkish lessons. Within the scope of the study, an answer was searched in the question "Is the level of using vocabulary in writing and speaking skills of 5th and 8th grade students of primary school, interested in success scores of students?" In this study, it was aimed to determine the existing vocabulary of the students and to evaluate the relation of the present situation with the achievement score by applying speech and writing activities to primary 5th and 8th grade students
Writing Skills Speaking Skills Achievement Score Vocabulary Values Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1 |