Dünya çapında bir araştırma ağı olan EF EPI 2018 , Türkiye'nin İngilizce Yeterlilik Endeksi'nde 88 ülke arasında 73. sırada yer aldığını yayınladı. Bu sonuç, mevcut İngilizce öğrtim programlarının beklenen seviyede Türkiye'deki sosyal ihtiyaçları karşılamadığını göstermiştir. Bu bağlamda, mevcut İngilizce öğretim programlarını değerlendirmek ve bu çalışmaların sonuçlarını program geliştirme çalışmalarına yansıtmak gerekliliğini ortaya çıkmaktadır. Bu açıdan bakıldığında, bu çalışmanın amacı, öğrencilerin mevcut 9. sınıf İngilizce dersi müfredatına ilişkin görüşlerini BGSÜ Bağlam-Girdi-Süreç-Ürün modeline göre değerlendirmektir. Araştırmanın yöntemi anket modelidir. BGSÜ modelinin boyutları arasındaki dinamik ilişkileri analiz etmek için yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “İngilizce Dersi Öğretim Programı Öğrenci Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Üç devlet okuluna devam eden toplam 434 dokuzuncu sınıf öğrencisi çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçları bağlamın boyutunun girdi boyutu üzerindeki doğrudan etkisinin r = .93; p
EF EPI 2018 , which is a worldwide research network, published that Turkey ranked 73 among the 88 countries in the English Proficiency Index. This result demonstrated that the expected levels of present English curriculum do not meet the social needs in Turkey. In this respect, it is necessary to evaluate the existing English education curriculums and to reflect the results of these studies to the curriculum development studies. From this perspective, the aim of this study is to evaluate the views of students to the current 9th grade English course curriculum in Turkey according to the CIPP model. Structural equation modeling was used to analyze the dynamic relationships between the dimensions of the CIPP model. Method of the research was survey model. In the study, “English Course Teaching Program Student Evaluation Scale” was used as an instrument to collect data. Totally 434 students attending 9th graders in three public schools were determined for the sample. Results of the research revealed that the direct effect of context on input r=.93; p
Curriculum Evaluation CIPP Model Structural Equation Modeling
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 1 |