BibTex RIS Kaynak Göster

TUBİTAK 4006 PROJELERİNE İLİŞKİN YÖNETİCİ, YÜRÜTÜCÜ VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, , 1999 - 2020, 01.01.2018
https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.03.006

Öz

Bu çalışmanın amacı, TUBİTAK 4006 Projelerine ilişkin yönetici, proje yürütücüsü ve öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseninde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplamak için açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmış ve içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışmada amaçlı örnekleme yaklaşımı yoluyla Türkiye’de bir il genelinden toplam 178 okul müdürü ve proje yürütücüsü öğretmen ve 192 öğrenci seçilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda TUBITAK 4006 projelerinin en temel ve vazgeçilmez noktasının öğrencilerin bilişsel kazanımlarını arttırması, onlarda sosyal kültürel faaliyetlere katılım isteği uyandırması, özgüvenlerini arttırması, okul içi bilişsel ve duyuşsal davranışlarını olumlu yönde geliştirmeleri, bireysel iş disiplinini kazanmaları, yaratıcılık, görsel ve fiziksel becerilerinin gelişimi açısından yararlı olduğudur. Okul dışı katkı açısından bu projelerin yerel yönetimlerin ilgisini çekmeye, özellikle öğrenci velilerinin bu sayede okula daha fazla katkı yapma eğilimini artırdığı bulunmuştur. Ayrıca çalışmanın sonunda bu projelerin uygulanmasına yönelik eksiklikler ve çözüm önerileri tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Akdemir, Ö. (2006). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarı güdüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Barron, B. J., Schwartz, D. L., Vye, N. J., Moore, A., Petrosino, A., Zech, L. ve Bransford, J. D. (1998). Doing with understanding: Lessons from research on problem-and project-based learning. Journal of the Learning Sciences, 7(3-4), 271-311.
  • Bell, S. (2010). Project-based learning for the 21st century: Skills for the future. The Clearing House, 83(2), 39-43. http://dx.doi.org/10.1080/00098650903505415.
  • Blumenfeld, P. C., Soloway, E., Marx, R. W., Krajcik, J. S., Guzdial, M. ve Palincsar, A. (1991). Motivating project-based learning: Sustaining the doing, supporting the learning. Educational psychologist, 26(3-4), 369-398.
  • Bunderson, E. D. ve Anderson, T. (1996). Preservice elementary teachers’ attitudes toward their past experience with science fairs. School Science And Mathematics, 96(7), 371-377.
  • Cavitt, M. E. (2006). A content analysis of doctoral research in beginning band education, 1958 - 2004.
  • Journal of Band Research, 42(1), 42-58.
  • Dağlı, A. (2007). Küreselleşme Karşısında Türk Eğitim Sistemi. Dicle University Journal of Ziya Gokalp Education Faculty, 9(1), 1-13.
  • Demirhan, C. ve Demirel, Ö. (2003). Program geliştirmede proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 48-61.
  • Diffily, D. ve Sassman, C. (2002). Project based learning with young children. Heinemann, USA: Reed Elsevier Inc.
  • Grant, M. M. (2002). Getting a grip on project-based learning: Theory, cases and recommendations. Meridian: A middle school computer technologies journal, 5(1), 83-85.
  • Karadeniz, O. ve Bahri, A. T. A. (2013). Sosyal bilgiler dersinde proje fuarının kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(14), 375-410.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keçeci, G. (2017). The aims and learning attainments of secondary and high school students attending science festivals: A case study. Educational Research and Reviews, 12(23), 1146-1153. http://dx.doi.org/10.5897/ERR2017.3378
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2001). Fen egitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 91-98.
  • Köse, A. (2017). Pedagojik formasyon eğitiminde görevli akademisyenlere göre pedagojik formasyon uygulaması: sorunlar, çözüm önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 18(2), 709-732.
  • Meydan, A. (2017). The contribution of scientific project competitions upon high school students’ acquiring a scientific viewpoint (Geography Lesson Case). Journal of Education and Learning, 6(2), 294-394. http://doi.org/10.5539/jel.v6n2p294.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2016). PISA 2015 ulusal raporu. Ankara: Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
  • OECD (2003). Literacy skills for the world of tomorrow. Further results from PISA 2000. Paris, France: OECD publications.
  • OECD (2016). PISA 2015 results excellence and equity in education volume I. Paris, France: OECD publications.
  • OSYM(2016a). 10.01.2018 tarihinde https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/GENEL/2016OrtaogretimSonucKitap/B1/Tur kiyeve%20KKTCToplam19102017.pdf adresinden erişilmiştir.
  • OSYM(2016b). 10.01.2018 tarihinde
  • https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/GENEL/2016OrtaogretimSonucKitap/B3/YGS
  • OrtakDerslerveYDSTestHamPDagilim19102017.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Perry, P. J. (1995). Getting started in science fairs: From planning to judging. Blue Ridge Summit, PA: TAB Books.
  • Ünver, A. O., Arabacıoğlu, S. ve Okulu, H. Z. (2015). Öğretmenlerin bu benim eserim proje yarışması rehberlik sürecine ilişkin görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 12-35.
  • Wolk, S. (1994). Project-based learning: Pursuits with a purpose. Educational Leadership, 52(3), 42-45.
  • Yıldırım, H. İ. ve Şensoy, Ö. (2016). Bilim şenliklerinin 6. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(1), 23-40.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücel, Z., & Koç, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumlarının başarı düzeylerini yordama gücü ile cinsiyet arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 10(1), 133-143.

TUBİTAK 4006 PROJELERİNE İLİŞKİN YÖNETİCİ, YÜRÜTÜCÜ VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, , 1999 - 2020, 01.01.2018
https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.03.006

Öz

Kaynakça

  • Akdemir, Ö. (2006). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarı güdüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Barron, B. J., Schwartz, D. L., Vye, N. J., Moore, A., Petrosino, A., Zech, L. ve Bransford, J. D. (1998). Doing with understanding: Lessons from research on problem-and project-based learning. Journal of the Learning Sciences, 7(3-4), 271-311.
  • Bell, S. (2010). Project-based learning for the 21st century: Skills for the future. The Clearing House, 83(2), 39-43. http://dx.doi.org/10.1080/00098650903505415.
  • Blumenfeld, P. C., Soloway, E., Marx, R. W., Krajcik, J. S., Guzdial, M. ve Palincsar, A. (1991). Motivating project-based learning: Sustaining the doing, supporting the learning. Educational psychologist, 26(3-4), 369-398.
  • Bunderson, E. D. ve Anderson, T. (1996). Preservice elementary teachers’ attitudes toward their past experience with science fairs. School Science And Mathematics, 96(7), 371-377.
  • Cavitt, M. E. (2006). A content analysis of doctoral research in beginning band education, 1958 - 2004.
  • Journal of Band Research, 42(1), 42-58.
  • Dağlı, A. (2007). Küreselleşme Karşısında Türk Eğitim Sistemi. Dicle University Journal of Ziya Gokalp Education Faculty, 9(1), 1-13.
  • Demirhan, C. ve Demirel, Ö. (2003). Program geliştirmede proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 48-61.
  • Diffily, D. ve Sassman, C. (2002). Project based learning with young children. Heinemann, USA: Reed Elsevier Inc.
  • Grant, M. M. (2002). Getting a grip on project-based learning: Theory, cases and recommendations. Meridian: A middle school computer technologies journal, 5(1), 83-85.
  • Karadeniz, O. ve Bahri, A. T. A. (2013). Sosyal bilgiler dersinde proje fuarının kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(14), 375-410.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keçeci, G. (2017). The aims and learning attainments of secondary and high school students attending science festivals: A case study. Educational Research and Reviews, 12(23), 1146-1153. http://dx.doi.org/10.5897/ERR2017.3378
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2001). Fen egitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 91-98.
  • Köse, A. (2017). Pedagojik formasyon eğitiminde görevli akademisyenlere göre pedagojik formasyon uygulaması: sorunlar, çözüm önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 18(2), 709-732.
  • Meydan, A. (2017). The contribution of scientific project competitions upon high school students’ acquiring a scientific viewpoint (Geography Lesson Case). Journal of Education and Learning, 6(2), 294-394. http://doi.org/10.5539/jel.v6n2p294.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2016). PISA 2015 ulusal raporu. Ankara: Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
  • OECD (2003). Literacy skills for the world of tomorrow. Further results from PISA 2000. Paris, France: OECD publications.
  • OECD (2016). PISA 2015 results excellence and equity in education volume I. Paris, France: OECD publications.
  • OSYM(2016a). 10.01.2018 tarihinde https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/GENEL/2016OrtaogretimSonucKitap/B1/Tur kiyeve%20KKTCToplam19102017.pdf adresinden erişilmiştir.
  • OSYM(2016b). 10.01.2018 tarihinde
  • https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/GENEL/2016OrtaogretimSonucKitap/B3/YGS
  • OrtakDerslerveYDSTestHamPDagilim19102017.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Perry, P. J. (1995). Getting started in science fairs: From planning to judging. Blue Ridge Summit, PA: TAB Books.
  • Ünver, A. O., Arabacıoğlu, S. ve Okulu, H. Z. (2015). Öğretmenlerin bu benim eserim proje yarışması rehberlik sürecine ilişkin görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 12-35.
  • Wolk, S. (1994). Project-based learning: Pursuits with a purpose. Educational Leadership, 52(3), 42-45.
  • Yıldırım, H. İ. ve Şensoy, Ö. (2016). Bilim şenliklerinin 6. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(1), 23-40.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücel, Z., & Koç, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumlarının başarı düzeylerini yordama gücü ile cinsiyet arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 10(1), 133-143.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Erkan Hasan Atalmış Bu kişi benim

Ahmet Ataç Bu kişi benim

Gülenaz Selçuk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Atalmış, E. H., Ataç, A., & Selçuk, G. (2018). TUBİTAK 4006 PROJELERİNE İLİŞKİN YÖNETİCİ, YÜRÜTÜCÜ VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 1999-2020. https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.03.006

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124