BibTex RIS Kaynak Göster

FEN ÖĞRETMENLERİNİN PEDAGOJİK ÇIKARIMLARIYLA ÖZYETERLİLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 1, 326 - 339, 01.08.2019

Öz

Pedagojik çıkarım öğretmenlerin eğitim öğretimle ilgili olay ve durumlar hakkında yapmış oldukları çıkarımlardır. Bu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmenlerinin pedagojik çıkarımlarıyla fen öğretimine yönelik öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Yozgat ilinde çalışan 80 fen bilimleri öğretmenin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler 2018-2019 güz yarıyılında toplanmıştır. Araştırmada öncelikle 80 öğretmene fen öğretimine yönelik öz yeterlilik ölçeği uygulanmıştır. Uygulanan ölçek sonucunda öz-yeterlilik inancı düşük ve yüksek 20 kişilik örneklem belirlenmiştir. Daha sonra 11 pedagojik çıkarım görüşme formu sorusunun iç-dış ve yapı geçerliliği çalışması için 10 fen öğretmen adayına uygulama yapılmıştır. Uygulama sonucunda nihai halini alan form çalışmanın ikinci aşamasında öz-yeterlilik inancı düşük 10 öğretmen ve öz-yeterlilik inancı yüksek 10 öğretmene yarı yapılandırılmış görüşmelerden oluşan pedagojik çıkarım görüşme formu uygulanmıştır. Araştırma sonucunda pedagojik çıkarımları yüksek olan öğretmenlerin öz-yeterlilik inançlarının da yüksek olduğu, pedagojik çıkarımı düşük olan öğretmenlerin öz-yeterlilik inançlarının da düşük olduğu ortaya çıkmıştır. Pedagojik çıkarım kalitesi parametresinin öğretmenlerin öz yeterlilikleri gibi diğer parametre ile ilişkisinin incelendiği bu çalışma yeni bir korpus oluşturulması açısından önemli görülmektedir.

Kaynakça

  • evolution (ss. 211–232). New York, NY: Oxford University Press. doi:10.1093/acprof:oso/9780199730421.003.0010
  • Klassen, R. M., ve Chiu, M. M. (2010). Effects on teachers' self-efficacy and job satisfaction: Teacher gender, years of experience, and job stress. Journal of Educational Psychology, 102(3), 741-756. http://dx.doi.org/10.1037/a0019237
  • Lombardi, D. Sinatra, G., M., ve Nusbaum, E. M. (2013). Plausibility reappraisals and shifts in middle school students' climate change conceptions. Learning Instruction, ,50-62. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2013.03.001
  • Mason, L. (2010). Beliefs about knowledge and revision of knowledge: On the importance of epistemic beliefs for intentional conceptual change in elemantary and middle school students. İçinde L. D. Bendixen (Ed.)
  • Personal epistemology in the classroom: Theory, research, and pratice (ss. 258-291) içinde. Cambridge: Cambridge University Press. Sinatra, G. M. (2016). Addressing challenges to public understanding of science: Epistemic cognition, motivated reasoning, and conceptual change. Educational Psychologist, 49,123-138.
  • Stevens, C. ve Wenner, G. (1996). Elementary preservice teachers' knowledge and beliefs regarding science and mathematics. School Science and Mathematics, (1), 9. https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1996.tb10204.x
  • Wang, L., ve Ertmer, P. A (2004) Increasing preservice teachers’ self-efficacy beliefs for technology integration, Journal of Research on Technology in Education, 36(3), 231- https://doi.org/10.1080/15391523.2004.10782414
  • Yılmaz, Ö., ve Tüzün, M. S. (2013). Exploration of preservice science teachers’ epistemological beliefs, world views, and self-efficacy considering gender and achievement. Elementary Education Online, 12(3), 659-673.

FEN ÖĞRETMENLERİNİN PEDAGOJİK ÇIKARIMLARIYLA ÖZYETERLİLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 1, 326 - 339, 01.08.2019

Öz

Kaynakça

  • evolution (ss. 211–232). New York, NY: Oxford University Press. doi:10.1093/acprof:oso/9780199730421.003.0010
  • Klassen, R. M., ve Chiu, M. M. (2010). Effects on teachers' self-efficacy and job satisfaction: Teacher gender, years of experience, and job stress. Journal of Educational Psychology, 102(3), 741-756. http://dx.doi.org/10.1037/a0019237
  • Lombardi, D. Sinatra, G., M., ve Nusbaum, E. M. (2013). Plausibility reappraisals and shifts in middle school students' climate change conceptions. Learning Instruction, ,50-62. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2013.03.001
  • Mason, L. (2010). Beliefs about knowledge and revision of knowledge: On the importance of epistemic beliefs for intentional conceptual change in elemantary and middle school students. İçinde L. D. Bendixen (Ed.)
  • Personal epistemology in the classroom: Theory, research, and pratice (ss. 258-291) içinde. Cambridge: Cambridge University Press. Sinatra, G. M. (2016). Addressing challenges to public understanding of science: Epistemic cognition, motivated reasoning, and conceptual change. Educational Psychologist, 49,123-138.
  • Stevens, C. ve Wenner, G. (1996). Elementary preservice teachers' knowledge and beliefs regarding science and mathematics. School Science and Mathematics, (1), 9. https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1996.tb10204.x
  • Wang, L., ve Ertmer, P. A (2004) Increasing preservice teachers’ self-efficacy beliefs for technology integration, Journal of Research on Technology in Education, 36(3), 231- https://doi.org/10.1080/15391523.2004.10782414
  • Yılmaz, Ö., ve Tüzün, M. S. (2013). Exploration of preservice science teachers’ epistemological beliefs, world views, and self-efficacy considering gender and achievement. Elementary Education Online, 12(3), 659-673.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Erkan Akyürek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akyürek, E. (2019). FEN ÖĞRETMENLERİNİN PEDAGOJİK ÇIKARIMLARIYLA ÖZYETERLİLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 326-339. https://doi.org/10.29299/kefad.2018.20.01.011

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124