Bu araştırmada Türkiye’de Gerçekçi Matematik Eğitimine GME ilişkin araştırma eğilimlerinin tematik içerik analizi yöntemi ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 2018 yıllına kadar GME’ye ilişkin Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi ve ULAKBİM veri tabanında yer alan erişime açık 33 lisans üstü tez ve lisansüstü tezlerden üretilmemiş ve tam metinlerine ulaşılabilen 5 makale araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Bu çalışmalar yıllarına, amaçlarına, ele alınan konu alanlarına, kullanılan araştırma yöntemlerine, tercih edilen örneklem gruplarına, veri toplama araçlarına ve elde edilen sonuçlara göre ayrıntılı olarak incelenmiş ve analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde, Türkiye’de GME’ye ilişkin yapılan araştırmaların 2015 yılında yoğunlaştığı belirlenmiştir. Araştırmaların birçoğunun GME ile tasarlanan bir dersin öğrenci başarısına ve öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarına olan etkisinin incelendiği çalışmalar üzerinde yoğunlaştığı; fakat GME’yle tasarlanan bir konu alanında öğrencilerin bilgi oluşturma ve anlamlandırma süreçlerinin incelendiği sınırlı sayıda araştırma olduğu görülmüştür. Ayrıca, GME’ye ilişkin çalışmaların genel olarak öğrenciler üzerinde yürütüldüğü, öğretmenler ve öğretmen adaylarıyla sınırlı sayıda araştırma yapıldığı belirlenmiştir. Bu doğrultuda, Türkiye’de GME’ye ilişkin yapılacak araştırmalarda, öğrencilerin matematiksel kavramlara ulaşırken nasıl bir matematikleştirme sürecinden geçtiğini ortaya koyan ve öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının GME’ye ilişkin profesyonel gelişimini destekleyen araştırmaların artırılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Gerçekçi matematik eğitimi Araştırma eğilimleri Tematik içerik analizi
In this research, it was aimed to determine the research tendencies in Turkey on the Realistic Mathematics Education RME with the meta-synthesis method. In accordance with this purpose, 33 postgraduate dissertations which are in The National Thesis Center of The Council of Higher Education and in ULAKBIM Turkish National Academic Network and Information Center that are open to public access and postgraduate dissertations which were written on RME and published until 2018 and 5 articles of which their full text could be accessed and were not produced from postgraduate dissertations were included in the scope of the research. These researches were examined and analyzed in detail according to their publication dates, purposes, discussed subjects, used research methods, preferred sample groups, data collection tools, and obtained results. When the results of the researches were examined generally, it was determined that researches on RME were concentrated in 2015. It was observed that most of the researches focused on the examination of the effect of a lesson that was designed with RME on the success of students and the attitudes of students towards mathematics, but there were limited number of researches which examined the knowledge creation and interpretation of students in a subject designed with RME. Furthermore, it was also determined that researches on RME were mainly conducted on students and there were a limited number of researches that were conducted on teachers and prospective teachers. Accordingly, it was concluded that it is necessary to increase the number of researches which reveals what kind of a mathematization process do the students go through while accessing mathematical conceptions and researches that support the professional development of prospective teachers towards RME for the researches which would be conducted on RME in Turkey
Realistic mathematics education Research tendencies Thematic content analysis.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 2 |