BibTex RIS Kaynak Göster

JİGSAW YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN TARİH DERSİNE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİ VE YÖNTEM HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 2, 631 - 672, 01.05.2019

Öz

Bu araştırmanın amacı, jigsaw yönteminin 9. sınıf öğrencilerinin tarih dersine karşı tutumlarına etkisi tespit etmek ve yöntem hakkında görüşlerini almaktır. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu deneysel desen uygulanmıştır. Çalışma Trabzon ili Of ilçesinde bir ortaöğretim kurumunun 9. sınıflarında okuyan 88 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler tarih dersi tutum ölçeği ve açık uçlu soru formu ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 22.0, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları uygulama öncesi deney ve kontrol grupları arasında tarih dersine karşı tutumlarında anlamlı düzeyde farkın olmadığını uygulama sonrasında ise her iki grubunda tarih dersine yönelik tutumlarının olumlu yönde değiştiğini göstermektedir. Ancak, jigsaw grubunun sontest tarih dersi tutum puanlarının ortalamaları kontrol grubunun tutum puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Araştırma bulgularından jigsaw yönteminin öğrencilerin tarih dersine karşı tutumlarını olumlu yönde artırmada etkili olduğu tespit edilmiştir. Jigsaw yönteminin öğrencilerin çalışma isteklerini artırdığı, öğrenmelerini kolaylaştırdığı, detaylı ve kalıcı öğrenmelerini sağladığını, arkadaşlık ilişkilerini geliştirdiği ve sosyalleşmelerini sağladığı nitel bulgulardan anlaşılmaktadır.

Kaynakça

  • Bayrakçeken, S., Doymuş, K. and Doğan, A. (2013). İşbirlikli öğrenme modeli ve uygulanması. Ankara: Pegem Academy Publications.
  • Crone, T. S. and Portillo, M. C. (2013). Jigsaw variations and attitudes about learning and the self in
  • Dori, Y. J. Yaroslavsky, O. and Lazarowitz, R. (1995). The effect of teaching the cell topic using the
  • Doymuş, K. and Şimşek, Ü. (2007). Kimyasal bağların öğretilmesinde jigsaw tekniğinin etkisi ve bu
  • Doymuş, K., Şimsek, Ü. and Şimsek, U. (2005). İşbirlikçi öğrenme yöntemi üzerine derleme: işbirlikçi
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü. and Bayrakçeken, S. (2004). İşbirlikçi öğrenme yönteminin fen bilgisi dersinde
  • Erdem, E. and Morgil, İ. (2002). Kimya dersinde küçük grupta öğrenme konusunda öğrenci görüşleri.
  • Ghaith, G. and Bouzeineddine, A. R. (2003). Relationship between reading attitudes, achievement, and
  • Johnson, D. W. and Johnson R. T. (1989). Cooperation and competition. Edina, MN: Interaction Book
  • Johnson, D. W. and Johnson, R. T. (1999) What makes cooperative learning work. (ERIC Document
  • Johnson, D. W. and Johnson, R.T. (1990). Social skills for successful group work. Educational
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T. and Smith, K. A. (1998). Cooperative learning returns to college what
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T. and Stanne, M. B. (2000). Cooperative learning methods: A meta- analysis. Retrieved from http://www.tablelearning.com/uploads/File/EXHIBIT-B.pdf database.
  • Johnson, D. W., Johnson, R. and Holubec, E. (1992). Advanced cooperative learning. (2nd ed.). Edina
  • Johnson, R. T. and Johnson, D, W. (1985). Relationships between black and white students in lntergroup cooperation and competition, The Journal of Social Psychology, 125 (4), 421-428. Kagan, R. Hertz-Lazarowitz, C. Webb, and R. Schmuck (Eds.). Learning to cooperate
  • Kagan, S., Kagan, M. and Kagan, L. (2000). Science-reaching standards through cooperative learning.
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (2016). Nitel veri analizi. (2nd Edition). Akbaba, S. And Altun, A. E.
  • Sancı, M. and Kılıç, D. (2011). İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretiminde uygulanan jigsaw ve grup araştırması tekniklerinin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi. Journal Of
  • Slavin, R. E. (1995). Research on cooperative learning and achievement: what we know, what we need
  • Stevens, R., Slavin, R. and Farnish, A. (1991). The effects of cooperative learning and directed
  • Şimşek, U., Doymuş, K. and Karaçöp, A. (2009). Yükseköğretimde eğitim gören öğrencilerin
  • Şimşek, U., Doymuş, K., Şimşek, Ü. and Özdemir, Y. (2006). Lise düzeyinde eğitim gören öğrencilerin
  • Şimşek, U., Şimşek, Ü. and Doymuş, K. (2006). İşbirlikçi öğrenme yöntemi üzerine derleme çalışması
  • Şimşek, Ü., Doymuş, K. and Şimşek, U. (2008). İşbirlikçi öğrenme yöntemi üzerine derleme çalışması: ıı. işbirlikçi öğrenme yönteminin sınıf ortamında uygulanması. Erzincan Eğitim Fakültesi
  • Tabachnick, B.G. and Fidell, L.S. (2012). Using multivariate statistics. New Jersey: Pearson. A. D. and Tuğluk, M. N. (Eds.), Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri içinde (29-53).
  • Yıldırım, A. and Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (11th Edition). Ankara: Seçkin Publications.

The Effect of Jigsaw Method on Students’ Attitude Towards History Course and Students’ Views on the Method

Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 2, 631 - 672, 01.05.2019

Öz

The study aimed at determining the effect of the jigsaw method on the 9th grade students’ attitude towards history course and their views on the method. In the study, experimental design with pre-test and post-test control group was employed. The study was carried out with the participation of 88 9th grade students who were studying at a secondary school in Of District of the Province of Trabzon in Turkey. The data were obtained through history course attitude scale and open-ended questionnaire form. SPSS 22.0 software was used for the analysis of quantitative data, while content analysis was utilized for the analysis of qualitative data. The study results show that there was no significant difference between the attitudes of the experimental group and the control group towards history course before the implementation, whereas after the implementation a positive change in the attitudes of both groups towards history course was observed. However, it was found that the average of post-test history course attitude scores of the jigsaw group was significantly higher than that of the control group. When the findings of the study were considered, it was determined that the jigsaw method had a significant role in increasing the students’ attitudes towards history course in a positive way. It was understood from the qualitative findings that the jigsaw method increased the students’ motivation to study, facilitated their learning, provided detailed and permanent learning, improved their relationship with friends and helped them socialize.

Kaynakça

  • Bayrakçeken, S., Doymuş, K. and Doğan, A. (2013). İşbirlikli öğrenme modeli ve uygulanması. Ankara: Pegem Academy Publications.
  • Crone, T. S. and Portillo, M. C. (2013). Jigsaw variations and attitudes about learning and the self in
  • Dori, Y. J. Yaroslavsky, O. and Lazarowitz, R. (1995). The effect of teaching the cell topic using the
  • Doymuş, K. and Şimşek, Ü. (2007). Kimyasal bağların öğretilmesinde jigsaw tekniğinin etkisi ve bu
  • Doymuş, K., Şimsek, Ü. and Şimsek, U. (2005). İşbirlikçi öğrenme yöntemi üzerine derleme: işbirlikçi
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü. and Bayrakçeken, S. (2004). İşbirlikçi öğrenme yönteminin fen bilgisi dersinde
  • Erdem, E. and Morgil, İ. (2002). Kimya dersinde küçük grupta öğrenme konusunda öğrenci görüşleri.
  • Ghaith, G. and Bouzeineddine, A. R. (2003). Relationship between reading attitudes, achievement, and
  • Johnson, D. W. and Johnson R. T. (1989). Cooperation and competition. Edina, MN: Interaction Book
  • Johnson, D. W. and Johnson, R. T. (1999) What makes cooperative learning work. (ERIC Document
  • Johnson, D. W. and Johnson, R.T. (1990). Social skills for successful group work. Educational
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T. and Smith, K. A. (1998). Cooperative learning returns to college what
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T. and Stanne, M. B. (2000). Cooperative learning methods: A meta- analysis. Retrieved from http://www.tablelearning.com/uploads/File/EXHIBIT-B.pdf database.
  • Johnson, D. W., Johnson, R. and Holubec, E. (1992). Advanced cooperative learning. (2nd ed.). Edina
  • Johnson, R. T. and Johnson, D, W. (1985). Relationships between black and white students in lntergroup cooperation and competition, The Journal of Social Psychology, 125 (4), 421-428. Kagan, R. Hertz-Lazarowitz, C. Webb, and R. Schmuck (Eds.). Learning to cooperate
  • Kagan, S., Kagan, M. and Kagan, L. (2000). Science-reaching standards through cooperative learning.
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (2016). Nitel veri analizi. (2nd Edition). Akbaba, S. And Altun, A. E.
  • Sancı, M. and Kılıç, D. (2011). İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretiminde uygulanan jigsaw ve grup araştırması tekniklerinin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi. Journal Of
  • Slavin, R. E. (1995). Research on cooperative learning and achievement: what we know, what we need
  • Stevens, R., Slavin, R. and Farnish, A. (1991). The effects of cooperative learning and directed
  • Şimşek, U., Doymuş, K. and Karaçöp, A. (2009). Yükseköğretimde eğitim gören öğrencilerin
  • Şimşek, U., Doymuş, K., Şimşek, Ü. and Özdemir, Y. (2006). Lise düzeyinde eğitim gören öğrencilerin
  • Şimşek, U., Şimşek, Ü. and Doymuş, K. (2006). İşbirlikçi öğrenme yöntemi üzerine derleme çalışması
  • Şimşek, Ü., Doymuş, K. and Şimşek, U. (2008). İşbirlikçi öğrenme yöntemi üzerine derleme çalışması: ıı. işbirlikçi öğrenme yönteminin sınıf ortamında uygulanması. Erzincan Eğitim Fakültesi
  • Tabachnick, B.G. and Fidell, L.S. (2012). Using multivariate statistics. New Jersey: Pearson. A. D. and Tuğluk, M. N. (Eds.), Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri içinde (29-53).
  • Yıldırım, A. and Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (11th Edition). Ankara: Seçkin Publications.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ayşe Seyhan Bu kişi benim

Ufuk Şimşek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Seyhan, A., & Şimşek, U. (2019). JİGSAW YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN TARİH DERSİNE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİ VE YÖNTEM HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 631-672. https://doi.org/10.29299/kefad.2019.20.02.005

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124