Bu çalışmada hayat boyu öğrenme kapsamında açılan Halk Eğitim Merkezi kurslarına katılmış olan kursiyerlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015 - 2019 yıllarında Halk Eğitim Merkezi’nde açılan kurs programlarından altı mesleki kurs programına katılan kursiyerler oluşturmaktadır. Bu altı mesleki kurs programının tercih edilme sebebi kursiyerlerin bu kurs programlarını belirlenen zaman diliminde her dönem seçmiş olmaları, bu kurs programlarına ait aktif atölyeler olması ve en önemlisi bu kurslarda öğreticilik yapan kalfa ve usta öğreticilerin bu zaman diliminde 2015- 2019 bu kurslara kursiyer olarak katılmış olmalarıdır. Bu kurslara 1172 kadın ve 102 erkek katılmıştır. Bu çalışmada veriler doküman incelemesi ve yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla elde edilmiştir. Seçilen altı kurs programında kalfalık veya usta öğreticilik yapan öğretmenlerle görüşme yapılmıştır. Sonuç olarak Halk Eğitim Mesleki kurs programlarına kadın kursiyerlerin erkeklere oranla daha çok katıldıkları görülmüştür. Hem kadın hem de erkek kursiyerlerin çoğunlukla genç yetişkin 23-44 yaşlarında ve ortaokul mezunu oldukları görülmüştür. Görüşme sonucunda üç tema ortaya çıkmıştır. Bu temalar; “mesleki kursların kazandırdıkları, hayat boyu öğrenmenin anlamı ve mesleki kurslara yönelik öneriler”dir. Görüşmecilerin hayat boyu öğrenmeyi içselleştirdikleri ve hayatlarına yansıttıkları görülmüştür.
Hayat boyu öğrenme Yetişkin eğitimi Mesleki kurs programları
This study aimed to analyze the trainees attending the Public Education Center vocational course programs opened within the context of lifelong learning. The study group of the research is composed of trainees from six vocational course programs offered at the Public Education Center between 2015 and 2019, including 1,172 female trainees and 102 male trainees. The reasons of selecting these six vocational course programs include the trainees who have chosen these vocational course programs each semester, the programs containing active workshop, and, most importantly, instructors who taught these programs having participated as trainees in these programs during this period 2015 - 2019 . Research data were collected through document review and semi-structured interviews conducted with the instructors of six vocational course programs selected for this research. According to the results of the document analysis, it was observed that women were more likely to attend Public Education Center vocational course programs. Both female and male trainees included mostly young adults ages 23 to 44 and secondary school graduates. Three themes were formed according to the result of descriptive analysis, including: “the gains from vocational course programs”, “the meaning of lifelong learning”, and “the suggestions for vocational course programs”. It was observed that interviewees internalized lifelong learning and reflected it completely throughout their lives.
Lifelong learning Adult education Vocational course programs
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 2 |