BibTex RIS Kaynak Göster

AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ EĞİTİM SİSTEMİ VE HİÇBİR ÇOCUĞUN EĞİTİMSİZ KALMAMASI REFORMU

Yıl 2004, Cilt: 5 Sayı: 2, 51 - 64, 01.05.2004

Öz

Amerika Birleşik Devletleri’nde eğitim öncelikle bir eyalet ve yerel sorumluluk olmasına rağmen, Federal Hükümetin eğitimdeki rolü son zamanlarda daha fazla tartışılmaya başlanmıştır. Yıllar boyu Kongre eğitimdeki çeşitli problemleri çözmek amacıyla yüzlerce program hazırlamış, ancak bu programların iyi sonuçlar yaratıp yaratmadığıyla ve yerel ihtiyaçları karşılayıp karşılamadığıyla ilgilenmemiştir. Federal Hükümetin eğitim sisteminde başarıyı ödüllendirmek ve başarısızlığı cezalandırmak için üzerine düşeni yapmadığı dile getirilmektedir. Ayrıca, son yıllarda sistemde meydana gelen aksaklıklar, eyaletler arasındaki farklı uygulamalar ve başarı farklılıkları kamuoyunun dikkatini eğitime daha fazla çekmiş ve hükümeti bu konuda kapsamlı bir reform planı hazırlamak zorunda bırakmıştır. Bu reform hareketinin adı “No Child Left Behind Act - Hiçbir Çocuğun Eğitimsiz Kalmaması Reformu” dur. Bu reform hareketi ile eyaletler ve eyaletler içerisindeki okullar arasındaki büyük başarı farkının kapatılması ve Amerika Birleşik Devletleri’nde yaşayan tüm çocuklara eşit eğitim imkanı sunulması hedeflenmektedir. Bu çalışmada Amerikan Eğitim Sistemi tüm yönleriyle ele alınmış, uygulanacak olan eğitim reformunun prensipleri ve getireceği yenilikler incelenmiştir.

Kaynakça

  • Ataünal, A., (1994), Türkiye’de İlkokul Öğretmeni Yetiştirme Sorunu, Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Balcı, A., (1999), Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi. 21. Yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi Ulusal Sempozyumu, Ankara : M.E.B.
  • Bolay, S., İsen, M., Türköne, M., Cafoğlu, Z., Erdoğan, İ., Kabasakal, Ö., Yasa, A. (1996). Türk Eğitim Sistemi – Alternatif Perspektif. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı.
  • California Department of Education [C.D.E.]. (2003). California Department of Education Homepage for No Child Left Behind. html> (2003, December 13).
  • Demirel, Ö. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara : Pegem Yayıncılık.
  • Education Department of The United States of America [E.D.]. (2003) No Child Left Behind. (2003, June 3).
  • Erdoğan, İ. (1997). Çağdaş Eğitim Sistemleri. Yayıncılık.
  • Günçer, B. (1998). Öğretmen Eğitiminde Akreditasyon: İngiltere ve A.B.D. Örnekleri. (2003, December 13).
  • Hombo, C.M. (2003). NAEP and No Child Left Behind: Technical Challenges and Practical Solutions. Theory into Practice. 42 (1), 59-65.
  • Michigan Department of Education [M.D.E.]. (2003). Michigan Department of Education No Child Left Behind Adequate Yearly Progress Report. (2003, December 13).
  • Ornstein, A.C., Levine, D.U. (1985). An Introduction to the Foundation of Education. Boston: Houghton Mifflin Company; Aktaran: Erdoğan, İ. (1997). Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Paige, R. (2003). No Child Left Behind Update. The Speech of Secretary of Education to Members of Congress. (2003, December 5).
  • Pennsylvania Department of Education [P.D.E.]. (2003). Introduction : No Child Left Behind. (2003, December 13).
  • The White House [W.H.]. (2003). An Overview of No Child Left Behind Act. (2003, June 3).
  • Toklucu, E. (2001). Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Seçimi ve Yetiştirilmesinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ültanır, G. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi. Ankara: Eylül Kitap ve Yayınevi.
  • Wenning, R.J., Herdman, P.A., Smith, N. (2002). No Child Left Behind: Who is Included in New Federal Accountability Requirements? wer.asp?highlightID=8&catID=310> (2003, December 5).

EDUCATION SYSTEM OF THE UNITED STATES OF AMERICA AND NO CHILD LEFT BEHIND ACT

Yıl 2004, Cilt: 5 Sayı: 2, 51 - 64, 01.05.2004

Öz

Although education in the U.S.A is a responsibility which concerns local and state authorities, the roles of the Federal Government in education have started to be debated more, nowadays. The Congress prepared many programs to solve various problems in education for years, however, results of the programs and their capacities of supplying the local demands are neglected. It is expressed that Federal Government does not fulfill its responsibilities to reward the successful performances and to punish the unsuccessful ones. Besides, defects of the system in recent years, different practices varying from states to states, differences in performance rates have caught public’s attention to education more, therefore the government is forced to prepare a detailed reformation plan on this issue. The name of this reformation act is “No Child Left Behind Act”. With this act, it is aimed that the differences in the success rates between states and between schools in the states, are going to be removed and also all of the children in the U.S.A. are going to be provided equal opportunities of education. In this study, the American Education System is dealt with all aspects; the principles of the new reformation and innovations which it will bring are studied

Kaynakça

  • Ataünal, A., (1994), Türkiye’de İlkokul Öğretmeni Yetiştirme Sorunu, Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Balcı, A., (1999), Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi. 21. Yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi Ulusal Sempozyumu, Ankara : M.E.B.
  • Bolay, S., İsen, M., Türköne, M., Cafoğlu, Z., Erdoğan, İ., Kabasakal, Ö., Yasa, A. (1996). Türk Eğitim Sistemi – Alternatif Perspektif. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı.
  • California Department of Education [C.D.E.]. (2003). California Department of Education Homepage for No Child Left Behind. html> (2003, December 13).
  • Demirel, Ö. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara : Pegem Yayıncılık.
  • Education Department of The United States of America [E.D.]. (2003) No Child Left Behind. (2003, June 3).
  • Erdoğan, İ. (1997). Çağdaş Eğitim Sistemleri. Yayıncılık.
  • Günçer, B. (1998). Öğretmen Eğitiminde Akreditasyon: İngiltere ve A.B.D. Örnekleri. (2003, December 13).
  • Hombo, C.M. (2003). NAEP and No Child Left Behind: Technical Challenges and Practical Solutions. Theory into Practice. 42 (1), 59-65.
  • Michigan Department of Education [M.D.E.]. (2003). Michigan Department of Education No Child Left Behind Adequate Yearly Progress Report. (2003, December 13).
  • Ornstein, A.C., Levine, D.U. (1985). An Introduction to the Foundation of Education. Boston: Houghton Mifflin Company; Aktaran: Erdoğan, İ. (1997). Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Paige, R. (2003). No Child Left Behind Update. The Speech of Secretary of Education to Members of Congress. (2003, December 5).
  • Pennsylvania Department of Education [P.D.E.]. (2003). Introduction : No Child Left Behind. (2003, December 13).
  • The White House [W.H.]. (2003). An Overview of No Child Left Behind Act. (2003, June 3).
  • Toklucu, E. (2001). Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Seçimi ve Yetiştirilmesinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ültanır, G. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi. Ankara: Eylül Kitap ve Yayınevi.
  • Wenning, R.J., Herdman, P.A., Smith, N. (2002). No Child Left Behind: Who is Included in New Federal Accountability Requirements? wer.asp?highlightID=8&catID=310> (2003, December 5).
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nezahat Güçlü Bu kişi benim

Mustafa Bayrakçı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güçlü, N., & Bayrakçı, M. (2004). AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ EĞİTİM SİSTEMİ VE HİÇBİR ÇOCUĞUN EĞİTİMSİZ KALMAMASI REFORMU. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 51-64.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124